Nu Online
Momenteel zijn er 613 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Feestzaal Cortina in Wevelgem

4-12-2007 14:00:39
Dag bruidjes,

Wij zijn volop op zoek naar "de perfecte feestzaal". We hebben al een paar zalen bezocht maar bij geen enkele zaal had ik echt een volledige waaauw-effect. Ik bedoel, er was altijd wel iets dat niet goed was: zaal ietsje te klein (want we zijn met 300 gasten voor het avondfeest), entrée, tuin, ... Volgende week moeten we naar feestzaal de Cortina in Wevelgem. Ik zet echt al mijn hoop op deze feestzaal want volgens de foto's op internet is dit echt mijn droomzaal. Ik heb alleen wat schrik van de prijzen... Kan er iemand mij een beetje een idee geven daarover? Liggen die echt zodanig veel hoger dan bijvoorbeeld Vossenberg in Hooglede, Gravenhof in Torhout, enz? Zijn er mensen die daar al een feest hebben meegemaakt? Kunnen jullie je ervaringen eens met me delen aub: eten, tuin, ...?

Jullie zouden er mij een enorm groot plezier mee doen! Alvast bedankt!

Groetjes, Mieke

Mieke

Meld misbruik

Reacties: 15 | Gelezen: 664

Marie
13-6-2009

nele
2-8-2008
 Meld misbruik4-12-2007 16:08:28

hoi mieke,

ik ben mss wat bevooroordeeld, omdat we daar zelf trouwen volgend jaar in augustus, maar tis werkelijk een prachtige zaal. (de grote zaal: l'escoffier).

De service is ook uitstekend. Mijn ouders hebben daar een paar jaar terug een jubileumfeest gegeven (het weer was ietwat bewolkt maar twas zomer en dus redelijk warm nog; en tot op 5 min voor het volk toekwam, wou mijn mama toch dat de receptie buiten doorging. Ze hebben alles zonder enige tegenspraak nog in gereedheid gebracht buiten en alles verplaatst).

Het eten is altijd zoals het moet zijn, lekker. het hangt idd natuurlijk af van wat je zelf vraagt en wat je persoonlijke smaak is.

Aan dit alles hangt idd een duur prijskaartje in vergelijking met de rest van de zalen in (zuid-)west-vlaanderen.
Wat is duurder: vooral de drank, heb ik de indruk: de forfait pp na het eten, ook de wijn tijdens het eten: moeilijk te schatten want die betaal je per fles; geen forfait dus pp.

Wij hebben veel zalen gedaan, maar niets kon tippen aan deze.

Laat je weten wat je ervan vond?

groetjes en succes ermee!

nele

nele
2-8-2008
 Meld misbruik4-12-2007 16:08:41

hoi mieke,

ik ben mss wat bevooroordeeld, omdat we daar zelf trouwen volgend jaar in augustus, maar tis werkelijk een prachtige zaal. (de grote zaal: l'escoffier).

De service is ook uitstekend. Mijn ouders hebben daar een paar jaar terug een jubileumfeest gegeven (het weer was ietwat bewolkt maar twas zomer en dus redelijk warm nog; en tot op 5 min voor het volk toekwam, wou mijn mama toch dat de receptie buiten doorging. Ze hebben alles zonder enige tegenspraak nog in gereedheid gebracht buiten en alles verplaatst).

Het eten is altijd zoals het moet zijn, lekker. het hangt idd natuurlijk af van wat je zelf vraagt en wat je persoonlijke smaak is.

Aan dit alles hangt idd een duur prijskaartje in vergelijking met de rest van de zalen in (zuid-)west-vlaanderen.
Wat is duurder: vooral de drank, heb ik de indruk: de forfait pp na het eten, ook de wijn tijdens het eten: moeilijk te schatten want die betaal je per fles; geen forfait dus pp.

Wij hebben veel zalen gedaan, maar niets kon tippen aan deze.

Laat je weten wat je ervan vond?

groetjes en succes ermee!

nele

Mieke

Meld misbruik4-12-2007 19:07:14

Dag Nele,

Ik zal je zeker en vast laten weten hoe we het vonden! Ik denk dat ik het op voorhand wel al weet eigenlijk... Mijn moeder is daar twee jaar geleden naar een trouwfeest geweest en vond dat echt superchic en dik in orde. Haar nicht (was de moeder van de bruid) had haar dan wel achterna gezegd dat het heel duur was maar ja, hoeveel ik me daarbij moet voorstellen, dat weet ik natuurlijk niet. Het 'probleem' is vooral het volgende: mijn broer trouwt volgend jaar in augustus in de Vossenberg in Hooglede (wat zeker ook niet goedkoop is) en mijn ouders vinden dat wij in een ietwat 'gelijkaardige' zaal moeten trouwen. Ze laat ons wel volledig vrij in de keuze van de zaal maar ik denk dat ik toch niet met enorme prijsverschillen zal moeten afkomen. Mijn broer is wel deze zomer al voor de wet getrouwd en had dan ook al een volledig avondfeest van ongeveer 60 personen met discobar en alles erop en eraan. Aangezien mijn vriend en ik graag op dezelfde dag wet en kerk willen doen, is het bij ons dus "enkel" één feest. Wij vinden het echt overbodig om twee avondfeesten te hebben maar zouden dan wel graag een mooi avondfeest hebben met alles erop en eraan. Ik kijk er echt naar uit om volgende week vrijdag naar de Cortina te gaan! Ik hou alleen mijn hart vast voor de prijzen... Ik hoop dat ze al bij al nog meevallen. Misschien dat we met de keuze van het menu de prijs wat gematigder kunnen houden. Ik hoop het alvast!

Groetjes, Mieke
27-06-09

Charlotte
5-7-2008
 Meld misbruik5-12-2007 10:56:38

Hey Mieke,

Ook wij trouwen daar volgend jaar. Ik kan je maar één raad geven: stuur een mailtje naar de zaal met de vraag of ze je wat meer informatie kunnen bezorgen mbt menu's en prijzen. Binnen de week sturen ze je een uitgebreide brochure op met alle gewenste info!

Veel succes,
Groetjes charlotte

Cindy

Meld misbruik5-12-2007 20:26:33

Hallo iedereen

Wij zijn getrouwd in september in de Vossenberg in Hooglede. Toen wij op zoek waren naar een zaal zijn wij ook langs geweest in de cortina in wevelgem.
Deze zaal is totaal tegengevallen: ik noem u gewoon enkele puntjes. wij zijn dit jaar in september getrouwd en zijn in mei vorig jaar gaan rondvragen voor een zaal. wat bleek: in de cortina heb je twee zalen vrij per avond, en in de maand september waar er dit jaar toch 5 weekends waren, was er nog maar één zaal bezet op de tien. Op hetzelfde moment gaan wij naar de vossenberg, waar er slechts 2 zalen van de tien meer vrij waren. Toen wij in de cortina de prijzen vroegen, gaven ze deze ons (ze waren redelijk duur), maar het exacte bedrag per persoon konden ze op dit moment nog niet geven (hij zij dat het afhankelijk was van de prijzen van het eten en de wijn op het moment van het trouwfeest zelf. Bij de vossenberg in hooglede kregen wij de prijslijst en wisten wij op de frank na aan hoeveel wij gingen liggen het jaar nadien, met andere woorden de prijzen lagen vast. wij zijn in de week eens de zaal gaan bekijken in de cortina en wat bleek, het tafels stonden aan de kant geschoven en op elkaar gestapeld omdat ze toevallig aan het schilderen waren. De tafels waren vervaardigd uit een soort karton (ik weet het type niet), maar mijn vriend verschoot daarvan dat zo'n chique zaal zo'n sobere tafels hadden van materie. Kortom, cortina kon mij alleszins niet bekoren.
wij zijn getrouwd in de vossenbeg en hebben geen enkel minpuntje. alles tip top in orde, niets op aan te merken. Ge krijgt echt het gevoel dat u voor één dag de prinses bent en u mag dienen. Toen wij de cadeau's willen verzamelen, zeiden ze zo direct: wij zullen dat wel doen, niets was hen teveel.
allé, ik kan er niet over zwijgen over de vossenberg, zo goed dat het was!!!

groetjes,

Cindy

Meld misbruik5-12-2007 20:26:42

Hallo iedereen

Wij zijn getrouwd in september in de Vossenberg in Hooglede. Toen wij op zoek waren naar een zaal zijn wij ook langs geweest in de cortina in wevelgem.
Deze zaal is totaal tegengevallen: ik noem u gewoon enkele puntjes. wij zijn dit jaar in september getrouwd en zijn in mei vorig jaar gaan rondvragen voor een zaal. wat bleek: in de cortina heb je twee zalen vrij per avond, en in de maand september waar er dit jaar toch 5 weekends waren, was er nog maar één zaal bezet op de tien. Op hetzelfde moment gaan wij naar de vossenberg, waar er slechts 2 zalen van de tien meer vrij waren. Toen wij in de cortina de prijzen vroegen, gaven ze deze ons (ze waren redelijk duur), maar het exacte bedrag per persoon konden ze op dit moment nog niet geven (hij zij dat het afhankelijk was van de prijzen van het eten en de wijn op het moment van het trouwfeest zelf. Bij de vossenberg in hooglede kregen wij de prijslijst en wisten wij op de frank na aan hoeveel wij gingen liggen het jaar nadien, met andere woorden de prijzen lagen vast. wij zijn in de week eens de zaal gaan bekijken in de cortina en wat bleek, het tafels stonden aan de kant geschoven en op elkaar gestapeld omdat ze toevallig aan het schilderen waren. De tafels waren vervaardigd uit een soort karton (ik weet het type niet), maar mijn vriend verschoot daarvan dat zo'n chique zaal zo'n sobere tafels hadden van materie. Kortom, cortina kon mij alleszins niet bekoren.
wij zijn getrouwd in de vossenbeg en hebben geen enkel minpuntje. alles tip top in orde, niets op aan te merken. Ge krijgt echt het gevoel dat u voor één dag de prinses bent en u mag dienen. Toen wij de cadeau's willen verzamelen, zeiden ze zo direct: wij zullen dat wel doen, niets was hen teveel.

groetjes,

Cindy

Meld misbruik5-12-2007 20:26:46

Hallo iedereen

groetjes,

Cindy

Meld misbruik5-12-2007 20:26:50

Hallo iedereen

groetjes,

Cindy

Meld misbruik5-12-2007 20:26:54

Hallo iedereen

groetjes,

Soetkin
26-4-2008
 Meld misbruik6-12-2007 9:24:49

Hallo Mieke,

Jij moet de zaal kiezen waar je je goed bij voelt en wat je budget aan kan. Best dus veel zalen bezoeken en vragen stellen (ook de vervelende want daar leer je dikwijls heel wat uit). Wat belangrijk is aan een zaal hangt van persoon tot persoon af, wij waren bv. niet tevreden van de Vossenberg. Smaken en verwachtingen verschillen dus.

Sandra
13-10-2008
 Meld misbruik6-12-2007 16:23:16

wij vonden de cortina qua onthaal een van de mindere feestzalen die wij hebben bezocht.
Hoewel wij de grote zaal het mooist vonden, was de patron er eigenlijk niet voor te vinden om ons (volgens hem) klein gezelschap ( 180 personen ) daar te zetten.
Wij moesten maar in de kleinder zaal gaan zitten. Ik geloof dat de kleinder zaal een maximum van 160 man aankan, maar hij beweerde dat 10 procent van de genodigden toch niet gingen komen dus dat het wel ging gaan.

De persoon in kwestie kon alleen maar praten over welke verschillende soorten wijn hij wel niet had en kon zelfs geen schatting van prijzen geven.

Charlotte
5-7-2008
 Meld misbruik9-12-2007 21:01:48

Inderdaad, zoals Soetkin zei: smaken en stijlen verschillen. Bij ons was het onthaal heel vriendelijk, wij hebben al een heel duidelijk beeld van de prijzen en het is volgens mij heel logisch dat een deel van de kostprijs afhankelijk is van welke keuze je maakt (vb wijn, dessertbuffet of -bord,...).
Dus één raad: ga gewoon langs en stel veel vragen!

Groetjes en veel succes

Mieke

Meld misbruik10-12-2007 13:06:52

Bedankt voor jullie reacties. Wij hebben nu vrijdagavond een afspraak bij de Cortina en zullen dan direct een veel duidelijker beeld hebben van alles. Wij hebben al 4 feestzalen bezocht (Gravenhof, Vossenberg, Ten Boogaerde en De Lissewal) en bij alle vier tellen enkel de prijzen die begin 2009 zullen worden vastgelegd. Ik vind dit ook redelijk logisch... Maar op basis van de huidige prijslijst is het toch wel al mogelijk om ongeveer een beeld te hebben hoeveel alles zal kosten. En dat is het belangrijkste. Dat alles wat kan aangepast worden, daar houden we dan gewoon rekening mee hé.

Bedankt voor jullie reacties!

Groetjes, Mieke
27-06-09

Charlotte
5-7-2008
 Meld misbruik15-12-2007 23:05:04

Hey Mieke,

Hoe was het in de Cortina vrijdag?

Groetjes charlotte

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Feestzaal nodig?
Kursaal Oostende Trouwen met zicht op zee! in Oostende
Het is opvallend & apart, romantisch & groots maar ook historisch & prestigieus. Je huwelijk krijgt een unieke en onovertroffen allure. Trouwen in Kursaal is een dag zonder zorgen in volle stijl! Meer info
Zalen 138b Beleef uw feest met zalen 138b! in Harelbeke
Zalen 138b biedt u een perfecte locatie voor allerlei evenementen. Van trouwparty's, feesten en recepties tot productpresentaties. Een feest in zalen 138b gaat over meer dan organiseren. Het gaat over samenzijn en fun! Vrij van drank en traiteur. Meer info
Hof Ten Bosse Stijlvol kader, fijne keuken, zorgvuldige bediening in Destelbergen
Wanneer u kiest voor Hof ten Bosse, dan opteert u voor een stijlvol kader, een fijne keuken en een vlotte en zorgvuldige bediening. Wij werken op de meest correcte manier, waardoor u niet voor financiele verrassingen komt te staan. Meer info
Feestzaal SCALA BVBA Feesten in een uniek decor... in Beveren
Wie op zoek is naar een verrassende locatie voor een huwelijk, familiefeest of bedrijfsevent, kan niet om Scala in Beveren heen: een unieke bioscoopzaal met heel wat troeven. Meer info
Den Orchidee Vakmanschap, motivatie, creativiteit en versheid van de producten zijn ten huize onze sterkste troeven! in Lokeren
In Den Orchidee is ieder feest een nieuw totaal evenement waar gelet wordt op de kleinste details, volgens de wensen van de klant. Wij doen maar 1 feest per keer opdat u kan genieten van een perfecte service. Meer info
Hof Van De Putte Uw feest ... onze zorg ! in Zegelsem-Brakel
Langs hobbelige kasseien, kronkelend door de ongerepte Vlaamse Ardennen, ligt de authentieke 16de eeuwse hoeve 't Hof Van De Putte. Verwen er uw gasten in het nostalgische Zegelsem waar Herman Teirlinck inspiratie vond voor zijn 'Maria Speermalie'. Meer info
Feestzaal Liefmans Catering with a heart in Oudenaarde
Ook op zoek naar eens iets "anders" ? Gelegen langs de Schelde te Oudenaarde is onze feestzaal, verbonden aan de brouwerij Liefmans, een unieke lokatie voor uw huwelijksfeest ! Elk feest is maatwerk en volledig naar uw wens. Meer info