Terug naar overzicht
Wij hebben hetzelfde voor. Ik heb me reeds geinformeerd hier op het stadhuis. Je moet dus trouwen in de gemeente waar je domicilie staat, voor de wet althans. Voor de kerk kan je trouwen waar je wilt.Veel succes!
Het is niet zo rechtlijnig als hieronder gesteld. Je moet trouwen in de gemeente waar je je domicilie hebt... op het moment van de officiële aangifte! Daarvoor hoef je er dus niet meer te wonen op moment van huwelijk. Ben dit toch maar even gaan checken, en de officiële websites van meerdere gemeentes geven bovenstaande omschrijving, dus dan zal het wel juist zijn...Weet dus niet of jullie de "officiële aangifte" (max 6 maanden voor het eigenlijke huwelijk) al gedaan hebben of niet, daar zal veel van afhangen...Groetjes,Karlowww.080808.tk
Hallo Peggy,Wij hebben hetzelfde voor gehad. Wij hebben ons huis verkocht voor we zijn getrouwd en hadden op dat moment de aangifte al gedaan bij de gemeente.Wij zijn gaan informeren en moesten dus ook in Mortsel trouwen (de plaats waar we de aangifte hebben gedaan)Wij hebben er uiteindelijk voor gekozen om op voorhand voor de wet te trouwen omdat we anders te veel over en weer moesten rijden. Groetjes,Véro
Voor de kerk kan je ook niet zomaar trouwen waar je wil! Sommige pastoors kunnen daar moeilijk over doen als je niet trouwt in "jouw" parochie, waar je dus woont en dus in zijn kerk. Zou dit toch ook maar even navragen als je voor de kerk zou willen trouwen!Joke
ik woon in deurne en wij zijn in de kerk van schilde getrouwd dus dat kan wel hoor !Omdat mijn man van daar is.
Hoi,Allemaal heel hartelijk bedankt! Ik ben vandaag naar de gemeente schoten geweest.Ze gaan ervoor zorgen dat we in januari onze ondertrouw kunnen doen. Zodra ons adres verandert moeten we in Merksem trouwen, daarom gaat ze ervoor zorgen dat we zo snel mogelijk onze ondertrouw kunnen doen.een pak van mijn hart
hey heb vroeger ook in schoten gewoond ben getrouwd op 18/08/2007 veel succesgroetjes