Terug naar overzicht
Ik weet niet in welke prijsklasse je zoekt, maar wij hebben ons paar trouwringen voor net geen 500 euro zonder steentjes, van bij Wim Meeussen. We hebben er nu wel voor gekozen om in mijn ring diamantjes te laten zetten, met diamanten uit een kettinkje van mijn overleden grootmoeder, uit nostalgie.Ik wil maar zeggen dat het niet superduur hoeft te zijn. Probeer anders eens Gerda de Vrij in Antwerpen, die zit vlak bij Wim Meeussen, en ik heb hier op de site al gelezen dat zij voor een redelijke prijs juwelen ontwerpt. Uiteindelijk is het toch iets dat je (hopelijk ;)) voor de rest van je leven draagt...Groetjes,Tania
Wij hebbe onze ringen laten achtermaken bij een gewone juwelier, maar ze namen dan wel minder 'zwaar' goud.Kostte iets van een 430 euro voor de twee ringen samen, dat was de helft van wat het origineel ontwerp ons ging gekost hebben.Dus je kan altijd eens elders informeren om je ontwerp te laten 'achtermaken'.GroetjesWendywww.wendy-jonathan.be
Beste Chris,ik ben student goudsmid. Ik wil je graat iets vertellen over wit goud.Er bestaan eigenlijk twee soorten witgoud.witgoud die gelegeerd is met nikkel en witgoud dat gelegeerd is met palladium.Dat gelegeerd is met palladium is meestal 20% duurder. Dan zou je kunnen denken dat dat nikkel beter is omdat het goedkoper is... Integendeel. Nikkel kan op worden genomen door je lichaam (huid) ook is die kleur niet door en door dezelfde kleur. Na een tijdje slijt het laagje nikkel eraf en is die ring geel geworden. Dan zou de ringen weer opnieuw moeten worden gerodineerd om een nieuw witte platina laagje te krijgen (maar dat slijt er ook na een tijd af). Daarom adviseer ik eigenlijk om een witgouden legering te nemen waar palladium erin is verwerkt. Overigens denken de meeste mensen dat handwerk duurder is. De meeste sieraden bij een juwelier (bv.) worden machinaal gemaakt. Vervolgens zijn er meestal wat tussen personen/bedrijven die er weer aan willen verdienen. Ook de reclame folders moeten betaald worden en dat gaat niet af van hun salaris maar daar betaald de klant simpelweg ook aan.Ik zag jouw advertentie toevallig, dit is de eerste keer dat ik op deze site terecht kom.Groetjes,Daan
Beste Chris,Ik ben goudsmid en was toevallig hier bij jou berichtje uitgekomen. Eerst en vooral wil ik je zeggen dat er in wit goud altijd palladium in de legering zit en dus geen nikkel dit is trouwens strafbaar!!wit goud heeft van zichzelf altijd dezelfde kleur en dat zit tussen de gele en de witte kleur in en lijkt een beetje op een bronzen kleur. Deze kleur is momenteel is heel populair je hebt er ook geen onderhoud aan. er wordt een laagje rhodium opgezet (dus geen nikkel of platina) en dit doet men om de ring witter te maken van kleur en dit laagje gaat er inderdaad af na een tijdje maar kan je er terug op laten zetten voor een kleine 10 euro. En het is inderdaad zo dat de meeste trouwringen bij juweliers duurder zijn dan bij de meeste goudsmeden. Bij de meeste goudsmeden kan je vrijblijvend een prijs vragen en eventueel oud goud verwerken van oude juweeltjes die je nog hebt liggen thuis in je trouwringen om zo de kosten te drukken. Als de goudsmid dit goud eerst zuivert zonder het gewoon bijeen te smelten dan heb je een volledige 18 karaats ring dus is het niet zo dat juwelen die van oud goud gemaakt worden slechter zouden zijn van kwaliteit.Ik hoop dat ik jullie heb kunnen helpen.Met vriendelijke groetjes katrien cambré