TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Joke
19-4-2008
|
6-12-2007 17:29:03
Bij een trouw waar wij eens naartoe geweest zijn, lazen de bruid en bruidegom zelf evenb een stukje voor, zelf geschreven over de persoon in kwestie, hoe die inderdaad betroikken was bij de voorbereidingen enzo. Daarna werden er door soimmige mensen kaarsjes naar voor gebracht en die bleven dan tijdens de mis branden bij een foto. Dit kunnen dan bv de kleinkinderen ook doen, of gewoon jullie. Was heel mooi, wel heel intens...
Sterkte.
Joke
|
|
silvy
4-4-2008
|
6-12-2007 17:55:21
Hallo Stefanie,
Ik weet zo direct niets maar wou jullie toch even veel sterkte wensen! En wees maar zeker dat uwe bompa er op één of andere manier toch zal bij zijn die dag!
Lieve groetjes Silvy
|
|
Tine
14-7-2007
|
6-12-2007 18:01:45
Hallo stefanie, Ik ben dan wel al een tijdje getrouwd (145 dagen om precies te zijn) en zaten rond ons huwelijk ook in een heel moeilijke situatie. Mijn schoonvader werd in januari terminaal verklaard, en we wisten dus echt niet of hij het ging halen of niet. Uiteindelijk is hij de dag na ons huwelijk gestorven, wat uiteraard voor veel gemengde gevoelens heeft gezorgd. Ik zou in mn bedanking toch opletten, je moet er rekening mee houden dat er nog veel mensen in de kerk zullen zitten die je grootvader niet kenden, en dus ook niet zullen weten over wie het gaat op dat moment. Op een gegeven moment kan je hem zeker vermelden, bijvoorbeeld bij de voorbeden, "Voor zij die er vandaag niet bij zijn (en dan eventueel zijn naam), weet dat we aan jullie denken en jullie missen", of zo iets... Het is een super gelukkige dag, laat die niet overschaduwen door verdriet, en wees gerust, van waar hij ook is, hij waakt over jullie en jullie trouwdag, als het mooi weer wordt zal hij daar wel voor iets tussenzitten, hihi! Geniet ervan en veel sterkte ook in deze moeilijke tijd! Groetjes, Tine www.14juli.bruiloftsite.nl
|
|
dorien
|
7-12-2007 9:45:57
Dag Stefanie,
Ik vind dit echt heel spijtig nieuws. Wij zouden op onze trouwdag ook even willen stilstaan bij de mensen die er op deze dag niet meer bij kunnen zijn. Wij zullen 7 zilveren ballons met een klein berichtje aan oplaten bij het buitenkomen van de kerk tussen allemaal witte. Eén voor elk familielid of heel goede vriend die veel voor ons betekend heeft en van wie we de voorbije jaren hebben moeten afscheid nemen. Ik vond dit nog een leuk idee om er even bij stil te staan, zonder er echt dieper op in te gaan en uitleg te moeten geven aan andere mensen ... We doen dit gewoon voor onszelf!
Maak er alleszins een dag vol mooie momenten van en probeer ervan te genieten!
groetjes!
|
|
Johan
|
7-12-2007 11:06:08
Dag Stefanie, als wij vieren doen wij het zo dat er op het altaar (vieringtafel) een kaarsje brandt ter nagedachtenis aan de overleden persoon. Jullie en de familieleden weten waarom dit kaarsje brandt en jullie weten de overledene aanwezig; tijdens de viering zeggen wij er niets over, want uiteindelijk is het toch 'jullie' dag en 'erover' spreken kan een domper zetten op de viering, 'jullie' viering. Wij stellen ook voor om de week voor de viering samen (als koppel( toich eens naar het kerkhof te gaan en daar dingen te zeggen die voor U zinvol zijn t.a.v. de overledene. Ik hoop dat dit jullie een beetje helpt! goedeherder.be
|
|
Evi
8-8-2008
|
7-12-2007 12:36:17
Dag Stefanie,
Dat is natuurlijk niet zo een fijn nieuws. En sowieso ga je die dag er veel aan denken. Mijn oma is momenteel 95 jaar en is met momenten ook niet zo best, ik hoop dat ze er ook zeker nog bij zal zijn. Ze is de enige dat we nog hebben, de andere oma's en opa's zijn al gestorven. Wij doen in de viering ook iets rond iedereen die er spijtig niet kan bijzijn. Als we de wijding van de huwelijkskaars doen, dan hebben we nog 4 andere kaarsjes. deze worden door 2 meisjes één voor één aangestoken (met de hulp van hun mama) en er zijn 2 personen die dan teksten voorlezen. Ik zal u hierbij een stukje ervan geven hoe we dat doen:
priester: Bij dit huwelijk willen we niet enkel stilstaan bij het bruidspaar zelf. maar willen we ook even aandacht schenken aan alle mensen die hun leven delen of er deel van uitgemaakt hebben. Lezer: deze kaars steken wij aan om alle familieleden en vrienden te danken voor hun steun doorheen de jaren. En om hun een goede gezonheid en veel geluk in hun leven te wensen. Laat ons bidden.
(Kindjes steken na elk van deze teksten een kaarsje aan)
Deze tweede kaars steken we aan om de priester en de hele gemeenschap te danken voor hun aanwezigheid tijdens deze viering. Om hun geluk en... Laat ons bidden (tweede kaars aansteken)
de derde kaars willen we laten branden om even stil te staan bij het verdriet en onrecht in de wereld. dat alle mensen het geluk mogen vinden en zo in vrede kunnen leven. Wij bidden u, verhoor ons heer;
(derde kaars wordt aangestoken)
Met de vierde kaars willen we de mensen herdenken die er spijtig genoeg niet meer bij kunnen zijn. Dat zij mogen weten dat we ze zeer dankbaar zijn, en dat ze altijd in onze gedachten en harten zullen zijn.
Wij bidden u, verhoor ons Heer.
(vierde kaars word aangestoken.)
En dan daarna hebben we een liedje,You'll be in my heart van phil collins
Ik weet dat er traantjes gaan volgen dan, maar dat heb je sowieso die dag.
En de priester van ons vond dat heel mooi dat we dat gaan doen.
Ik hoop dat je er iets mee bent en ik wens je heel veel sterkte toe in deze moeilijke periode. En veel geluk met je huwelijk nog.
Groetjes
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|