TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
LEEN
6-9-2008
|
7-12-2007 12:43:33
Dat is normaal hoor, meestal worden huwelijksmissen rond de middag of namiddag gedaan. Versiering zou nogal ongepast zijn op een begrafenis en een begrafenis kan je nu eenmaal niet uitstellen
|
|
Amber
9-8-2008
|
7-12-2007 13:28:27
Hoi Anne, Nee dit vind ik echt niet kunnen. Normaal gezien is het "eerst is eerst".Als er een begrafenis tussenkomt dan moeten ze dat ervoor of erna doen, een huwelijk ligt al lang van tevoren vast. Ze kunnen daar niet aan sleutelen. Laat je zeker niet doen! xxx Amber www.thierry-amber.bruiloftsite.nl
|
|
Amber
9-8-2008
|
7-12-2007 13:28:43
Hoi Anne, Nee dit vind ik echt niet kunnen. Normaal gezien is het "eerst is eerst".Als er een begrafenis tussenkomt dan moeten ze dat ervoor of erna doen, een huwelijk ligt al lang van tevoren vast. Ze kunnen daar niet aan sleutelen. Laat je zeker niet doen! xxx Amber www.thierry-amber.bruiloftsite.nl
|
|
Amber
9-8-2008
|
7-12-2007 13:28:51
|
|
Amber
9-8-2008
|
7-12-2007 13:28:55
|
|
Katrien
15-12-2007
|
7-12-2007 13:40:48
Dit is idd normaal. Ze proberen soms de begrafenis te vervroegen maar versieringen en de loper kunnen pas als de begrafenis afgelopen is en iedereen weg is, het zou anders idd ongepast zijn!
Wij trouwen volgende zaterdag en hoop dat er geen begrafenis is voor ons, maar we houden daar idd rekening mee! Ook voor de versiering!
|
|
Veroniek
|
7-12-2007 13:48:21
Hoi Anne
Ik vind dit maar normaal dat je geen kerkelijke viering kunt doen in de voormiddag! Stel je voor dat iemand van jouw familiekring komt te overlijden, dan zou je die toch liefst ook zo rap mogelijk begraven of cremeren en er afscheid van nemen? Een begrafenis kan je geen jaar op voorhand plannen hé! En overal wordt er voorzien dat er in de voormiddag tijd is voor een begrafenis!
Bij ons was dit ook en wij zijn getrouwd in de namiddag (14u voor het gemeentehuis en 15u voor de kerk) en wij hadden tijd genoeg, we moesten ons voor niets opjagen! Mijn ventje heeft met zijn meter en de bloemist de kerk versiert in de voormiddag... Maar dit was pas beslist de woensdagavond. Wij mochten woensdagavond bellen naar onze pastoor en dan wist hij zeker of er een begrafenis was of niet (als er de woensdag nog niets gepland is dan komt er zeker geen) en dan konden we in de voormiddag de kerk versieren. Anders ging de bloemist het doen tijdens de middag...
Een trouw is een héél belangrijke stap in je leven, maar afscheid nemen van iemand is dat even belangrijk! Als je echt in de voormiddag een kerkelijk huwelijk wilt voltrekken zou je best rekenen op een andere organisatie zoals rent-a-prist ofzo...
Ik begrijp dat jullie graag jullie planning willen doorvoeren zoals jullie het gedroomd hadden, maar je moet ook aan anderen denken... We leven niet alleen op de wereld en sterven & afscheid nemen hoort ook bij ons bestaan (jammergenoeg)
Veel succes nog!
|
|
Sylvie
|
7-12-2007 14:47:17
K vind dat helemaal niet normaal dat je geen kerkelijke viering kunt doen in de voormiddag. Wij trouwen om 11u voor de kerk en de pastoor heeft daar helemaal geen probleem van gemaakt! Dat begrafenissen voorrang hebben op huwelijken vind 'k maar normaal, maar daarom wilt dat niet zeggen dat je niet kan trouwen voor de kerk in de voormiddag. Niet iedereen wil of kan in de namiddag trouwen, dat is persoonlijk!
Groetjes,
Sylvie
|
|
sandra
22-9-2007
|
7-12-2007 15:01:08
ik vind het wel heel erg superlogisch dat als je om half 12 trouwt dat je niet de hele voormiddag tot je beschikking hebt! als er een begrafenis is dan is het logisch dat je niet kan gaan sieren als die nog bezig is he, of laat staan ervoor kan gaan versieren!! ze kunnen moeilijk de hele dag vrijhouden voor één bruiloft he, een kerk moet natuurlijk ook ergens zijn inkomsten vandaan halen!
|
|
Marie
5-10-2008
|
8-12-2007 20:34:56
Bij ons zei de pastoor ook dat het kon zijn dat er een begrafenis voor is, wij trouwen ook om 11u30. Tja, als dat zo is, is dat zo he. Dan zal er iemand nog rap rap moeten gaan versieren he. Kdenk wel dat je kan vragen dat het om 10u is de begrafenis, zodat dat om 11u gedaan is...En dan heb je nog een halfuurtje. Ik vind wél dat het moet kunnen om in de voormiddag te trouwen, was da nu? Ik heb al veel trouws in de voormiddag meegemaakt hoor. Ik ga niet speciaal in de namiddag trouwen, omdat er ooit misschien een begrafenis zou kunnen zijn. De twee combineren lukt wel.
|
|
evelien
8-12-2007
|
11-12-2007 19:28:20
Anne,
ik begrijp beide standpunten. Je kan alleen maar hopen dat er geen begrafenis is hé. En anders duimen dat je bloemiste snel werkt :-). Ik ben vorige zaterdag getrouwd (kerkdienst was om 14u30, dus dat was gemakkelijk op dat vlak). Ik heb je ons misboekje doorgemaild.
Groetjes, Evelien
|
|
|
|
Bijzondere muziek voor die bijzondere dag
in Antwerpen |
Lillee's Land
in Tienen |
in Hasselt |
Rituelen voor mensen van nu
in Tielt |