Terug naar overzicht
Waarom zou dat dom zijn? Bij mijn weten trouwen velen op 2 verschillende dagen.
wij trouwen zelfs een week vroeger voor de wet, het is gewoon veel gemakkelijker, dan heb je meer tijd op die zaterdag
ik vind het niet dom. Maar ik vraag me dan wel of wat je die vrijdag gaat doen..want even trouwen en dan naar huis, dat vind ik niks. (ale, toch niet voor ons)
Dag Evi, Dat is helemaal geen domperke. Er zijn heel wat mensen die niet op de zelfde dag voor de wet en de kerk trouwen. Ikzelf ben daar ook een uitzondering van. Wij trouwen nu binnenkort op vrijdag 21 december voor de wet, omdat we dan net 7 jaar samen zijn. vrijdag 11 juli trouwen we dan voor de kerk. Mijn verloofde had graag in de zomer getrouwd. Ik zou er helemaal niet mee inzitten. Na de trouw voor de wet komt iedereen bij ons thuis voor een mini-receptie en dan gaan we daarna met de dichte familie iets gaan eten. En zie het zo, dan heb je die zaterdag tijd. Het zal in een minder strak schema zitten, want je moet al niet meer voor de wet trouwen. Bij ons in de familie is iedereen op een andere dag voor de wet getrouwd. De meeste zelfs al een paar maand op voorhand...Ik zou die vrijdag de 3de voor de wet trouwen, niet mee inzitten...groetjesAnneleen
Ik vind dit ook helemaal geen probleem. Vaak krijgen bijvoorbeeld ouders en broers of zussen ook een dg verlof voor een huwelijk als het in de week valt. Hebben zij gelijk ook een dag meer verlof! En voor jezelf, dan heb je zaterdag inderdaad meer tijd om alles rustig aan te pakken. Joke
hallo,Wij zijn ook de vrijdag voor de wet getrouwd en de zaterdag voor de kerk. Eerst was ik ontgoocheld dat het niet op dezelfde dag kon, maar uiteindelijk zou ik het zeker weer op twee dagen doen. wij zijn vrij vroeg voor de wet getrouwd en daarna zijn we met de beide gezinnen gaan ontbijten. Heel gezellig, heel relaxed. In de namiddag konden wij dan nog wat ontspannen en de volgende dag hadden we dan helemaal niet zo'n druk programma. En, je kan er twee dagen van genieten:-)Caroline14/09/07 en 15/09/07
heyIk vind dit ook geen probleem! Wij zijn op 26 oktober voor de wet getrouwd en trouwen pas 30 augustus 2008 voor de kerk!Wij zijn na het wettelijk huwelijk met de dichte familie iets gaan eten! het was een gezellige bedoening en ondertussen ook al een gelegenheid voor beide families om elkaar beter te leren kennen!
Hey Evi,Wij hebben er juist speciaal voor gekozen om de burgerlijke trouw een maand van te voren te doen, dan verloopt onze 'echte' feestdag wat rustiger en hebben we alle tijd om ons klaar te maken e.d. Onze burgerlijke trouw is dan alleen met de naaste familie en getuigen, gewoon gezellig!
bedankt voor uw reacties inderdaad veel mensen doen het zo maar ik had zo het ideaal beeld voor mij. nu ja zo gaan we het moeten doen e. alé thanks nog een keer egroetjes evi
Ja, dan heeft je familie een extra dag vrijaf en jullie kunnen iets gaan eten of een leuke activiteit doen. Maar de dag wel te druk of te zwaar, want de dag erop heb je al je energie nodig!
Hallo Evi,wij trouwen begin september 2009, en hadden ook gedacht van eventueel voor "de grote vakantie" te trouwen voor de wet...omdat we ook met een heleboel vrienden zitten die we niet vragen op de receptie en avondfeest, hadden we gedacht om dan eventueel een vat te geven voor al die vrienden, dan vieren ze toch mee in onze vreugde en is het voor ons niet te kort bij de kerkelijke trouw...Virginie
Hallo Evi,Wij zijn op 12/05/2006 voor de wet getrouwd en trouwen pas op 28/06/2008 (over precies 200 dagen) voor de kerk! Maar ja, wij zullen een uitzondering zijn zeker :-)GroetjesVanessa28/06/2008
Stomme vraag misschien: maar is dit overal zo? Wij waren van plan voor de wet te trouwen op een zaterdag in de zomervakantie (stadhuis A'pen)...
Hallo,Wij trouwen volgend jaar voor de wet en voor de kerk op dezelfde dag: zaterdag 5 juli. In de zomervakantie dus. En het was geen probleem om de zaterdag voor de wet te trouwen. We mochten zelfs het uur kiezen (voor- of namiddag).GroetjesLieselot
Hoi, wij trouwen ook in de zomervakantie(29 augustus). Gewoon op een vrijdag, voor de wet en de kerk. Ik zat er eerst mee in, dat er niet veel mensen zouden komen naar de kerk. Ik heb iedereen die ik er bij wil gevraagd of ze dat zien zitten om op een vrijdag te komen. Allemaal hebben ze positief gereageerd. Ze nemen gewoon een dag verlof voor ons. Ik ben gerustgesteld en vind het superlief van hen.Misschien is het voor jullie ook een optie? Gewoon op vrijdag trouwen.GroetjesMieke
wij trouwen ook volledig op een vrijdag, we trouwen wel niet voor de kerk, maar zowel de wettelijke trouw als t feest zijn op een vrijdagmoeten de mensen maar een halve dag verlof nemen als ze overal naartoe willen, en dat doen ze met pleziergewoon doen