Terug naar overzicht
Je krijgt wel tijd om ringen uit te wisselen, maar je krijgt geen tijd om daar ook nog een gedichtje of zo bij voor te lezen...Wij vinden dit zo onpersoonlijk (we wilden gewoon een soort van trouwbeloften uitbrengen, maar zelfs daar deden ze al moeilijk over) en kil, dat we waarschijnlijk een kleine plechtigheid gaan houden aan de feestzaal.De kans zit er dik in dat we deze plechtigheid gaan doen in samenwerking met het Centrum voor morele dienstverlening. Er bestaan ook commerciële bureaus die dergelijke plechtigheden in elkaar steken. Het grote verschil is dat plechtigheden van het CMD gratis en niet neutraal zijn: je kan ze beschouwen als vrijzinnige "missen". Als je je niet terug kan vinden in de vrijzinnige waarden, moet je een commercieel bureau (voor een neutrale plechtigheid) of rent a priest of zo (voor een katholieke plechtigheid) onder de arm nemen.
Er wordt opvoorhand gevraagd of je de ringen al dan niet wil uitwisselen. Dus het kan wel!Wij hebben niet gevraagd om het verder te personaliseren, dus ik weet niet of dat mogelijk is. Zal van de dag misschien afhangen? Op een drukke zaterdag zal de kans kleinder zijn dan op een weekdag.
hallo,Ringen uitwisselen kan zeker hoor! ze vragen dat wanneer je aangifte gaat doen (omdat sommige dit doen tijdens de mis). Maar ik ben er redelijk zeker van dat er geen extra tijd wordt gemaakt om er iets persoonlijk van te maken.In leuven is het nogal aan de lopende band,hé...Wanneer trouwen jullie,sabine?groetjes,Ilse17 mei 2008
We trouwen op 5 april 2008.Onze aangifte deden we al in oktober, maar ik wist niet meer of daar toen iets van gezegd was geweest.Sabine