Terug naar overzicht
ik draag er geen, aangezien het niet bij mijn kleed past.als je het mooi vind, dan moet je het gewoon doen. Laat andere mensen gewoon denken wat ze willen!
hallo ilse, het is inderdaad iets dat men niet echt meer doet . maar het is jouw dag !!! en als jij dat zo wil moet je dat doen! let niet teveel op de mening van anderen . succes
Mijn beste vriendin is in juni getrouwd en zij had een sluier aan, maar die zat in achteraan laag in haar haar verwerkt. Ik vond het wel romantisch en het had iets speciaals.Ik moet wel bij wendy aansluiten dat een sluier voor het gelaat, nu niet meer echt gedaan wordt, is beetje typisch USA stijl. Je moet ook kijken naar het kapsel dat je wil!! Maar het is idd jouw dag, en jij moet doen wat je leuk vindt! Ik trouw in mei 2009, en ben er zelf nog niet uit of ik al dan niet een sluier wil.Knuffelx
Ik draag geen sluier omdat het niet bij mij of mijn jurk past. Maar of het nu ouderwets is of niet - het is jouw (jullie) dag en dan moet je lekker doen waar je zin in hebt! liefsNip
Misschien iets om over na te denken: in de VS zijn er twee manieren om de sluier naar achteren te doen. Ofwel doe je het zelf ofwel doet je man het. Er zijn vrouwen die zich bij het tweede niet zo goed voelen omdat dit onderdanigheid aan de man zou symboliseren. Ze doen het daarom zelf om hun eigen onafhankelijkheid te benadrukken.Ik ga, indien er een sluier komt, hem niet voor mijn gezicht dragen. Dat voelt voor mij een beetje te gespeeld 'zoals in de film'.Groetjes!
Ik denk nu alleen even aan de foto's...als je wacht tot de sluier naar achter zou gebracht worden bij de eerste kus (= na de huwelijkssluiting) betekent dit wel dat je al een half uur in de kerk zit met een sluier voor het gelaat zodat je er zo op elke foto dan opstaat...dat lijkt me wel een minpunt bij dit idee, niet?Lien
Hallo allemaal,Alvast bedankt voor jullie reacties !@ marie : de symboliek van onafhankelijkheid en onderdanigheid vind ik een beetje ver gezocht
Hey!Je moet gewoon doen waar jij je het best en mooist mee voelt!! Als jij je sluier voor je gezicht wil tot de kus, dan moet je dat gewoon doen!! Niks aantrekken van wat anderen daarover denken!
Ilse,ik heb het ook niet zelf verzonnen, hoor. Iedereen weet toch dat amerikanen gek zijn.
Hallo,ik had een sluier op onze trouwdag voorbije zomer maar droeg hem vanonder in mijn haar en niet voor de ogen. Ik vond dit zo het mooist en het gaf wel mooie foto's zo. Ik heb zelf lang getwijfeld over mijn sluier maar doe gewoon waar je zelf zin in hebt zo moet je je later niks beklagen.Groetjes,Isabel www.henkenisabel.bruiloftsite.nl
Hey,Ik vind een sluier ook heel erg mooi bij een eenvoudige jurk. Mijn jurk is al iets te druk om er nog een sluier bij te dragen.Wat ik nog vind over de sluier voor het gezicht: In Amerika is het wel zo dat de bruidegom pas voor het eerst ziet in de kerk. Als de sluier dan omhoog gaat, kan ik mij inbeelden dat dat heel spannend is. Maar hier bij ons komt de bruidegom de bruid eerst thuis halen. Dus het is in de kerk niet de eerste keer dat hij de bruid ziet. Vandaar dat ik dat wel een beetje raar zou vinden.Maar als jij dat leuk zou vinden, dan moet je dat gewoon doen en niet bang zijn voor wat anderen er van zouden kunnen denken. Wie weet vindt iedereen dit mega-origineel en romantisch en denken ze niet dat het geacteerd is.Veel succes met het kiezen!Groetjes,Laurie
@ marie :ik weet wel dat je dat niet zelf heb uitgevonden en inderdaad die Amerikanen...Ik bedoel gewoon dat de mensen dat hier nu niet zo zullen interpreteren, allé denk ik toch ;)