Nu Online
Momenteel zijn er 493 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

BRUIDSJURK: hoelang op voorhand?

20-12-2007 15:04:40
Beste bruidjes,

wij gaan trouwen in mei 2009, en nu vroeg ik me af wanneer ik moet beginnen kijken voor een bruidsjurk.

Thx voor jullie reactie.

Karo.

Karolien
23-5-2010
Meld misbruik

Reacties: 14 | Gelezen: 456

LEEN
6-9-2008
 Meld misbruik20-12-2007 15:37:30

najaar 2008 dus nog effe wachten

sarah
17-5-2008
 Meld misbruik20-12-2007 15:47:42

leveringstermijn van mijn kleed was 6 maanden.
dan moet je rekenen
- tijd om te kiezen
- leveringstermijn
- 1e pas
-2e pas
succes!

Charlotte
5-7-2008
 Meld misbruik20-12-2007 15:48:38

Gemakkelijkste is om gewoon eens naar de bruidswinkel te bellen en te vragen. Zij weten perfect wanneer je best langskomt!

annelore
19-9-2009
 Meld misbruik20-12-2007 16:13:59

Hallo,

Wij trouwen in september 2009 en ik heb mijn jurk al gekocht. Ik wou gewoon uit nieuwsgierigheid al eens kijken in een winkel en vond daar meteen mijn droomjurk.
Volgens de verkoopster was dit geen enkel probleem. Ik ga in november 2007 voor de tweede keer passen zodat ze de jurk op maat kunnen beginnen maken.

Gewoon je gevoel volgen!

Geniet nog van de voorbereidingen,
Annelore

Kim
7-5-2013
 Meld misbruik20-12-2007 17:44:17

Wanneer je "moet" gaan kijken weet niemand vrees ik... Het "gangbare" wordt gezegd een goed halfjaar op voorhand, dan kan je nog alle kanten uit.

MAAR, en dat is een grote MAAR :p het komt er vooral op aan om na te gaan welke smaak je hebt voor trouwjurken. Het kan interessant zijn om te gaan kijken naar de kleedjes die er nu hangen (er zullen er nog tussenzitten van 2007). Want misschien zit "jouw" jurk daar wel tussen...
Anderzijds zit je comfortabel op gebied van collectie 2008, je kan deze nog een heel eind krijgen en dus kan je gerust nog wat wachten met de keuze, smaken veranderen immers, zelfs in trouwjurken...
Wat ik wel "irritant" vind voor jou is dat de nieuwe collectie voor 2009 pas rond november in de winkels zal liggen en dat je dus heel nipt nipt nog iets daaruit zou kunnen passen...

Om nu tot mijn persoonlijke avontuur te komen: we hebben beslist in de zomer van 2006 om te trouwen en huwen in zomer 2008. Ik heb "mijn" jurk zien staan in een boekje begin september 2007 (dus 10 maand op voorhand) en heb hem meteen besteld. Nu zaterdag moet ik gaan passen en waarschijnlijk zal het daarmee al afgelopen zijn voor mijn kiezen. Ik ken ook een meisje die haar jurk anderhalf jaar op voorhand gekocht heeft. En ik heb nichten die pas een maand of vier op voorhand gingen kiezen...

Hoe dan ook denk ik dat je zowiezo wel een jurk vindt die je staat én waar je gelukkig mee bent. Ik denk dat het vooral van je persoonlijke geduld afhangt hoelang je ermee wacht :p Ik kon gewoon niet wachten + mijn jurk is uit de collectie 2007 (jaja, en ik trouw in 2008, dus ze zal al verouderd zijn, haha) en de kans bestond dat ik hem niet meer kon krijgen in januari 2008...

Moeilijk maar toch ook fijn om te zoeken hoor!
Veel succes!

maureen
10-5-2008
 Meld misbruik20-12-2007 17:54:44

hallo karolien,

wij trouwen 10 mei 2008 en ik ben vorige week voor het eerst gaan kijken naar een kleed. heb onmiddellijk mijn goesting gevonden en ik mogt van die vrouw zelfs nog 2 weken wachten.
Je moet er gewoon rekening mee houden dat die kleren bestelt moeten worden en dat delevering tussen de 8 en 12 weken zitten.
Dus dat het minstens 4 maand voor de trouw wordt gekozen, zodat het nooit te laat kan binnen komen.

groetjes
Maureen
10/05/2008

Joke
19-4-2008
 Meld misbruik20-12-2007 18:54:49

Een halfjaar op voorhand is ruim voldoende en als je in mei trouwt, heb je echt nog genoeg tijd om uit de nieuwe collectie te kiezen. Wij trouwen in april en ik heb mijn kleedje gekozen in november. In de winkel kunnen ze je goed zeggen wanneer de nieuwe collectie er zal zijn en dan kan je gelijk een afspraak maken.

veel succes ermee!

Joke

sarah
17-5-2008
 Meld misbruik20-12-2007 19:58:55

levering van kleed tussen 8 en 12 weken? Ik heb besteld begin juni en kan pas in januari gaan passen.
zal van merk tot merk afhangen denk ik!

Laurie

Meld misbruik21-12-2007 6:59:41

Hey,

Ook ik trouw in mei 2008 en ik heb mijn jurk eind augustus van 2007 gekocht. Ik had ook een jurk uit de collectie van 2007 waar ik mijn zinnen op had gezet en ik heb ze dan ook vrijwel onmiddellijk gekocht. En ik heb er nog geen moment spijt van gehad.
Als je nu in boekjes of op het internet een jurk gezien hebt waarvan je echt zegt WAW!, dan kan het geen kwaad om die al eens te gaan passen. Want later kan je ze misschien wel nog krijgen maar niet meer op voorhand passen.

Veel succes!

Groetjes,

Laurie

leen
3-5-2008
 Meld misbruik21-12-2007 10:20:00

Ik trouw in mei 2008 en ben nu aan het kijken en ben al te laat zeggen ze overal. 6 maand op voorhand moet je erbij zijn, maar dit is enkel indien je een bruidsjurk op maat nodig hebt.

leen
3-5-2008
 Meld misbruik21-12-2007 10:20:14

Karen
13-9-2008
 Meld misbruik21-12-2007 18:44:05

Hallo!
Ik trouw in september 2008 en ik ga op 5 januari voor de eerste keer kijken. Op de site van de bruidswinkel waar ik naartoe ga (www.clairdefemme.be ), staat dat je normaal 6 à 7 maand op voorhand moet beginnen zoeken en als je in juli, augustus of september trouwt nog een maand vroeger. Maar mijn nicht trouwt in april en is enkele weken geleden voor het eerst gaan kijken, dus da's geen ramp.
Het hangt allemaal af van de leveringstermijn van je droomjurk, denk ik.

Nog veel succes!

Groetjes,
Karen
13/9/2008

saartje

Meld misbruik27-12-2007 14:47:48

Blijkbaar zijn er hier wel enkele mensen die er wat van af weten. Zijn er ook solden op bruidsjurken?

Karolien
23-5-2010
 Meld misbruik27-12-2007 15:09:48

Dank je allemaal voor jullie reacties! Ik denk dat ik weldra eens ga gaan passen, ik denk niet dat ik het nog een klein jaar uithou :-). Veel plezier nog allemaal met de voorbereidingen!

@ Saartje
Voor zover ik weet zijn er geen solden op bruidsjurken.

Groetjes,
Karolien.
23/05/2009

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Bruidsjurk nodig?
Jagré Op zoek naar de jurk van je dromen ? in Deurne
Bruids - Suite en feestjurken aan de sterkste prijzen en dit ook voor een maatje meer. Steeds welkom ook zonder afspraak van ma.tot en met zat. van 10 tot 18 uur. Eerste zondag van de maand van 11 tot 17 uur. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
YouniekBruidsmode Bruidsmode op maat tegen de laagste prijs in turnhout
Exclusieve kwaliteits bruidsmode tegen betaalbare prijzen,al vanaf 399EUR ,volledig op maat. Meer info
The Beautiful Bride Company Wij staan voor het leveren van een zeer hoge kwaliteit en worden door onze bruiden gemiddeld gewaardeerd met een 9.1. in Vlaardingen
The Beautiful Bride Company werkt door heel Belgie en verzorgt graag op professionele en persoonlijke wijze jouw bruidskapsel en bruidsvisagie op één van de mooiste dagen van jouw leven. Wij hebben ook de grootste online bruidsaccessoires webshop. Meer info
De Bruidsmode Outlet De grootste bruidsmode outlet van Belgie in Lommel
In onze prachtige bruidswinkel hanteren wij outlet prijzen. Wij hebben alleen nieuwe en moderne bruidsjurken ook van de bekende merken en modehuizen met kortingen oplopend tot wel 70%. Hiermee zijn wij ABSOLUUT de GOEDKOOPSTE Meer info
Chinelle SOLDEN in Kortrijk
Toffe merken, veel stijlen en vooral bakken enthousiasme, passie en ervaring. Chinelle, uw TROUWE partner Meer info
Bo Couture Huwen is een uniek moment in je leven in Kortrijk
We willen u aankleden zoals u droomt. We zijn daarvoor elke dagen open van 10u-12uur en van 14u tot 18uur. Gesloten op zon- en feestdag en elke dinsdag. Best is om een afspraak te maken. Meer info
Boutique Couture Bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen in Sint-Niklaas
Bij Boutique Couture vind u kwalitatieve bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen. Ook voor communie of bruidskindjes kunt u bij ons terecht. Wij hebben ook een ruim assortiment aan accessoires, schoenen, lingerie, ... Info: www.boutiquecouture.be Meer info