Terug naar overzicht
Ik ben geen jurist of zo, maar hier is mijn versie van het antwoord:Bij mijn weten moet je in het stadhuis/gemeentehuis trouwen (of in een door de gemeente aangeduide vervanglocatie als het gemeentehuis niet bereikbaar is door werken of zo). Ik denk dat je op een schip dan ook enkel voor de wet kunt trouwen als je in internationale wateren ligt. Omdat de kapitein dan de officiële vertegenwoordiger van de Belgische staat is, zal hij jullie trouwen. Je moet dan waarschijnlijk wel nog je huwelijk laten regulariseren denk ik.
of ... anders voor de wet trouwen op het gemeentehuis en een huwelijskviering -later op de dag - laten doorgaan op een schip!?!waarom niet?goedeherder.be
da's idd een goed idee, en we kunnen er dan een christelijke viering van maken (we willen niet echt voor de kerk trouwen, maar toch iets speciaal doen) en daar direct de receptie laten op aansluitenalvast bedankt voor de reacties
je kan wel op een cruise-schip trouwen... vind dat van de goede herder ook een leuk idee!Vind het idee zowiezo leuk..