Nu Online
Momenteel zijn er 594 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Welksoort viering?

27-12-2007 19:43:29
Ik heb persoonlijke teksten geschreven, mooie liedjes gevonden enzovoorts maar nu vraag ik me af welk soort viering jullie houden of gehouden hebben. Ik las op het internet bij pastoraal dat je de keus hebt uit vier verschillende "soorten". Wij zouden het graag niet al te lang maken, wel met enkele persoonlijke stukken.

Ik las dat je de keuze hebt uit:
- huwelijk met eucharistie (lijkt ons nogal lang)
- huwelijk in woorddienst: iets korter, hierbij worden de offerande, het offerandelied, het tafelgebed en groot dankgebed weggelaten
- huwelijk in gebedsmoment: zoals huwelijk in woorddienst maar ook nog zonder huwelijkbezinningstekst
- korte huwelijksinzegening: zelfde als gebedsmoment maar zonder eerste lezing, zonder aansluitend gebed.

Vind het nogal moeilijk om zomaar te kiezen, ik vind (WIJ VINDEN) dat het laatste eigenlijk al voldoende is; de belangrijkste momenten zijn voor ons toch de huwelijksbelofte en de huwelijksinzegening...

Kim
7-5-2013
Meld misbruik

Reacties: 5 | Gelezen: 809

silvy
4-4-2008
 Meld misbruik27-12-2007 22:38:53

Hallo,

Het is natuurlijk een zeer persoonlijke keuze en het hangt er echt vanaf hoeveel tijd jullie die dag in de kerk willen doorbrengen. Wij hebben gekozen voor de viering met eucharistie en volgens onze pastoor zou dit ongeveer 1 uur duren (inclusief alle muziek).
Misschien kan je eens overleggen met jullie pastoor?
Veel succes ermee!
Silvy

Ilka
7-6-2008
 Meld misbruik27-12-2007 23:21:35

Hoi,

als alleen de huwelijksbelofte en de huwelijksinzegening belangrijk zijn? Waarom kies je dan om voor een kerkelijk huwelijk?

Groetjes..
Ilka

Kim
7-5-2013
 Meld misbruik28-12-2007 9:51:55

Aan Ilka:

We kiezen voor een kerkelijk huwelijk omdat wij tijdens die geloften tonen aan de volledige gemeenschap dat wij elkaar eeuwige trouw beloven.
En tijdens de inzegening geeft de gemeenschap, de kerk en iedereen zijn zegen over ons.

Johan

Meld misbruik28-12-2007 17:54:57

bij de 'goede herder' wordt er samen aan een persoonlijke en zinvolle viering gewerkt.
Misschien even contacteren? Informatie verplicht tot niets, toch!?!
goedeherder.be

Ellen
21-6-2008
 Meld misbruik3-1-2008 9:06:27

Hey Kim

wij gaan voor een woorddienst. We hebben er wel voor gekozen die helemaal op onze maat te maken, met teksten en liederen die wij mooi vinden en niet de klassieke zaken die voor de kerk moeten. Dit kon bij onze pastoor.
Eerst twijfelden wij om met Rent a priest of Goede herder te werken omdat we geen klassieke mis wilden, maar toen we zagen dat het ook binnen de kerk op onze manier kon, hebben we daar voor gekozen.

Groetjes
Ellen
21-06-08

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Huwelijksviering nodig?
Ellis&You Bijzondere muziek voor die bijzondere dag in Antwerpen
Maak de mooiste dag van je leven af met de mooiste muziek. Laat je ontroeren door de betoverende stem van Ellis. Live begeleid op piano en/of gitaar voor uw ceremonie en receptie of live on tape voor een verrassend, extra geslaagd avondfeest! Meer info
Lillee's Land Lillee's Land in Tienen
Oldschool vintage swing & jazz Bij ceremonie duo zang - gitaar Meer info
Rent a Priest vzw Rituelen voor mensen van nu in Tielt
Rent a Priest verzorgt vieringen waarin u centraal staat, met de taal en de accenten die u wenst, op de plaats van uw keuze, met warmte, verbondenheid en passie. Rent a Priest is geworteld in de room-katholieke traditie en staat open voor iedereen. Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info