Nu Online
Momenteel zijn er 596 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

vrijgezellenavond

2-1-2008 20:22:22
Hoe 'regelen' jullie je vrijgezellenavond?
Ik houd men hart al vast voor de "mix" van mensen. Men eigen vriendinnen van vroeger waar ik mee ben opgegroeid en bij wiens vrijgezellen ik was betrokken maar eerlijk ondertussen toch wat uit elkaar gegroeid..en dan de vriendinnen van mijn vriend...cruella's...ik verwacht vuurwerk bij de voorbereidingen maar mssn ook op de dag zelf.
Het afschaffen is te extreem en eigenlijk wil ik wel een vrijgezellen..
Iemand ook ervaring met moeilijke combinaties..help:-)

Vicky
6-9-2008
Meld misbruik

Reacties: 5 | Gelezen: 619

Karolien
23-5-2010
 Meld misbruik2-1-2008 21:23:09

Hey Vicky,

als ik je een heel goede raad mag geven, stel heel duidelijk WIE de leiding heeft in de vrijgezellen! En wie 'beslissingsrecht' heeft.

Ik heb vorig jaar een vrijgezellen moeten organiseren die op een hel is uitgedraaid, de voorbereidingen dan toch. De bruid had drie getuigen, en 1 van de getuigen (waar ik nooit heb met overeengekomen, maar soit, je kan elkaar nog steeds op een 'professionele' manier benaderen) vond het nodig om mij te gaan uitmaken voor bitch bij alle anderen... Amusement verzekerd :-s. Ik bespaar je het hele verhaal, je zou het zelf geloven. Uiteindelijk is zij niet meegegaan op de vrijgezellen en was het een SUPER vrijgezellen, maar aangezien iedereen (door haar) zo opgestookt was, was het wel een beetje bizar in het begin... Maar soit, iedereen spreekt er nog over, dus het was wel goed, mijn ultieme wraak! :-)

De moraal van t verhaal is dus, dat je beter geen mensen samenzet (voor de organisatie) waarvan je op voorhand weet dat ze niet overeenkomen. Duidt iemand aan (of een paar) die jouw vrijgezellen moet(en) uitstippelen en die jouw volledige steun krijgt, en daarna kunnen ze de anderen erbij betrekken om de details uit te werken bvb leuke proefjes, restaurant, t'shirts... Iedereen kan dan nog zijn mening geven, maar het zijn uiteindelijk de door jou aangestelde mensen die beslissen wat er gebeurt.

Echt waar, doe jezelf die miserie niet aan. Want de bruid waarover ik spreek, heeft zwaar afgezien, en dat is t laatste wat je wil. Wat ik wou vermijden, maar tja haar kon ik niet echt 'managen'... Je kan je echt niet inbeelden wat die ene allemaal heeft gedaan om mij zwart te maken. Gewoon zieligheid ten top... Tot op de trouwdag zelf, heeft ze me zwart gemaakt. Het was echt zielig om te zien, maar het heeft de sfeer wel een beetje om zeep geholpen die dag. Gelukkig ben ik niet zo snel uit mn lood te slaan, maar ik had bijna bedankt voor de eer van getuige. Het ging echt te ver bij ons. Hoe jammer het ook is, mensen maken elkaar graag zwart, als ze hun zin niet krijgen. En ik vind dat heel jammer, want uiteindelijk gaat het niet om ons, maar om jou, de bruid. Het is de bedoeling om JOU een leuke dag / avond te bezorgen, en niet om ons ego. Sommige mensen begrijpen dat niet altijd, dus je kan het maar incalculeren!

Ik wil je zeker niet bang maken, maar je kan het beter voorzien en incalculeren dan dat je daarna de brandjes moet gaan blussen.

Succes ermee!!

Groetjes,
Karolien.
23/5/2009

LEEN
6-9-2008
 Meld misbruik2-1-2008 22:00:12

ik heb me er ook een beetje zorgen om gemaakt, aangezien mijn broer mijn getuige zal zijn zal hij mijn vrijgezelle niet voorbereiden (denk dat hij liever een stoere mannen aktiviteit zal doen met mijn aanstaande :-) dus mijn beste vriendin zal hem uitstippelen (volgens mij heeft ze al een volledig plan tot in de puntjes uitgewerkt maar allé) en enkel zij beslist wat we gaan doen , ze ken me van toen ik 8 jaar was dus weet perfect wat ik wil en wat vooral niet. ze heeft de lijst met namen en nummers doorgekregen van de vrouwen die welkom zijn.
dus geef 1 of 2 personen (die goed overeen komen en je heel goed kennen) het beslissingsrecht
geeft een lijst met mensen die mogen komen zodat niet zij maar jij beslist wie er welkom is en zeg vooral tegen hen wat je vooral NIET wil doen en wat juist wel , geef hen tips dat maakt het ook voor hen gemakkelijk

Isabel
11-8-2007
 Meld misbruik2-1-2008 22:09:56

Hey,

ik wil je moed niet doen zakken maar ook mijn vrijgezellen is niet echt super verlopen door de mix van vriendinnen. Het botste en was echt een miserie waar ik dan als bruid tussenin ben beland. Over het algemeen was mijn dag wel leuk maar toch is het een domper ook al hadden de twee partijen het beste met me voor. Inderdaad, spreek vooraf duidelijk af wie het organiseren in handen neemt. Hier was bij mij wat onduidelijkheid over en dan begint de miserie. En voor de rest kan je alleen maar afwachten...

Groetjes,
Isabel

annelore
19-9-2009
 Meld misbruik4-1-2008 9:51:58

Mijn schoonzus had zelf een lijst gemaakt van meiden die ze op haar vrijgezellenfeest wou. De anderen waren gewoon niet uitgenodigd. Heel simpel. En het is perfect verlopen :-)

Succes ermee en geniet ervan!

Marie
5-10-2008
 Meld misbruik4-1-2008 19:30:13

Bij mij zijn mijn zus en mijn vreindin beide getuige en zij zullen samen mijn vrijgezellen organiseren. Ik geef hen op voorhand het lijstje met namen die ik erbij wil. Dat zijn MIJN vriendinnen en mijn zussen en schoonzussen. Maar niemand die ik er niet bij wil hooor! Bvb vriendinnen van mannen die met mijn aanstaande meegaan, nodig ik niet uit...Vorig jaar ben ik naar een vrijgezellen geweeest van een vriendin van mij, maar mijn vriend is ook niet meegeweest naar de vrijgezellen van haar vriend want die kennen elkaar eigenlijk niet dus...Niemand maakte daar problemen om. Ik heb toen ook gemerkt dat er wrijvingen waren rond organisatie: haar getuige was toen de organisator en wij hadden het gevoel te weinig te zeggen hebben, bvb ook over de financiële kant van de zaak. Ik denk dat je dus best goede afspraken maakt met je 'organisatoren'. Ik stel ook een aantal veto's: zo moeten ze niet afkomen met een pakje waarin je al mijn vetrollen ziet wapperen, en ik zou ook graag aan het einde van de avond met de manne afspreken. Voor de rest geef ik ze denk ik carte blanche. Ahja, en nog een tip: ik heb twee vriendinnengroepen die elkaar nauwelijks kennen. Ik heb de tip aan mijn getuigen gegeven om toch als eens op voorhand met iedereen af te spreken (zonder mij) zodat het ijs al wat gebroken is...xxx Marie

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...