Nu Online
Momenteel zijn er 439 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

2008 of 2009?

3-1-2008 17:12:53
Hallo iedereen. Op 10/12/07 huwelijksaanzoek gekregen van mn schat. We zijn erover uit dat we absoluut in de zomer willen trouwen (juli of augustus). We twijfelden enorm tussen 2009 (maar dat is precies nog veraf) en 2008 (is dat niet té dichtbij?). Uiteindelijk vonden we 2008 ok, en hebben we zalen gecontacteerd. Eén van de zalen sprong direct in het oog. We hebben er ook een optie op genomen voor 15/08/08. Vandaag bel ik naar de deken (kerk) en blijkt nu dat ze op die dag geen huwelijken mogen voltrekken omdat dat een feestdag (hoogdag) is, en da's zoals een zondag dus... De eerste grote tegenslag, en ik ben er echt zo down van :-(
Vraag aan jullie: wat moeten we nu doen? Andere datum zoeken? (wat met de feestzalen, en gaan we dan wel nog tijd genoeg hebben)
Of onmiddellijk verschuiven naar 2009?

Stephanie
14-8-2008
Meld misbruik

Reacties: 25 | Gelezen: 939

Karolien
1-12-2007
 Meld misbruik3-1-2008 17:24:00

Dag Stéphanie
Op 3 augustus 2007 hebben we onze datum vastgelegd. Vier maanden later (op 1 december 2007) zijn we getrouwd... Het was wel druk om alles georganiseerd te krijgen, maar het is wel goed gelukt. We huwden natuurlijk wel niet in het echte trouwseizoen (zomermaanden).

sylvie
7-2-2009
 Meld misbruik3-1-2008 17:26:33

Hey Stephanie,

De vraag is : zijn jullie mensen die graag alles goed op voorhand willen regelen, veel dingen willen vergelijken enz...? Want dan is zomer 2008 mss snel. Het is natuurlijk wel allemaal nog mogelijk (als er nog zalen vrij zijn) maar dan moeten jullie wel in actie schieten denk ik. En anders zomer 2009 ? Is nog wel een tijdje maar je verlovingsperiode is zo een zalige periode.. die mag best wel even duren! Groetjes en nog veel succes !

sarah
17-5-2008
 Meld misbruik3-1-2008 17:27:27

je kan vb ook de goede herder laten komen naar de feestzaal... heb je wel de zaal + viering.. tis alleen niet in de kerk!

Ik zou 2008 nemen.. want tot 2009 duurt het lang hoor!

Caroline
15-9-2007
 Meld misbruik3-1-2008 17:48:06

waarom zoek je niet een andere datum en contacteer je opnieuw een aantal zalen? Je kan ook trouwen met rent-a-priest. Op een vrijdag moet het volgens mij ook nog mogelijk zijn om een aantal zalen te vinden... gewoon rustig blijven en beginnen bellen:-)
veel succes!

Katrien
31-5-2008
 Meld misbruik3-1-2008 18:50:43

Hallo,
2009 lijkt me nog zo onmenselijk ver weg. in een 8-tal maanden zou je het toch geregeld moeten krijgen denk ik (daar ben ik nu ook mee bezig, we trouwen op 31 mei, dus wel een beetje buiten het trouwseizoen)
Wat denk je van 14 augustus om te trouwen. leuk dat iedereen de dag erna thuis is om uit te slapen. Misschien is de feestzaal dan nog vrij en kan je het verplaatsen.

Marijke
16-8-2008
 Meld misbruik3-1-2008 19:09:13

Hoi,

wij trouwen op 16/08/2008 en zijn dan 1.5 jaar verloofd. Als ik jullie een goede raad mag geven zou ik proberen om max. binnen het jaar te trouwen. HEt wachten op de voorbereidingen die je pas dan kan doen is enorm lang!

Wij hebben er spijt van dat we zo lang gewacht hebben. Je wil al dingen doen, maar je kan nog niets 'concreet' doen want het is nog zover af!

Dus als ik van jullie was, probeer een oplossing te vinden om toch nog in 2008 te trouwen :-) .

groetjes en veel succes!
Marijke

Hanne
30-8-2008
 Meld misbruik3-1-2008 19:22:29

Ja, ik wou anderhalf jaar voorbereiding hebben, maar het is inderdaad lang wachten tot je echt concreet aan iets mag beginnen.

Stephanie
14-8-2008
 Meld misbruik3-1-2008 20:29:10

Hallo allemaal
Bedankt iedereen voor de reacties!
Nja ik wil ook niet meer wachten tot 2009 nu!
We hebben een aantal data voor de zomer gekregen van de feestzaal die ik persoonlijk héél mooi vind. Maar die vallen allemaal nog vroeger, en 7 maand is echt wel te kort. Dus eventueel gaan we moeten een toegeving doen en in september trouwen... We hebben vr 12/09 als vrije datum gekregen...
Maar als ik hier zo wat rondsnuffel, zie ik dat de meesten die trouwen in de zomer, al vanalles geregeld hebben, en wij nog niets hé... Ik wil echt dat het de mooiste dag van ons leven wordt!
Ah trouwens, ik las hier ergens dat do 14/08 mss een mogelijkheid is, maar dat zou ik moeten navragen bij die zaal of dat gedaan wordt. En zal het dan wel gaan in de kerk...
(Trouwens: Rent-A-Priest en consoorten zijn niet gewenst, wij willen een echt kerkelijk huwelijk)
Groetjes

Stephanie

Sophie
18-4-2008
 Meld misbruik3-1-2008 22:24:13

hoi!

best een andere zaal zoeken of dezelfde zaal op een andere datum.
Waarom willen jullie in de zomer trouwen?
Voor het goede belgische weer moet je het echt niet doen.
Moest ik in jullie geval zijn dan zou ik voor september kiezen.
In de zomer is er altijd veel volk op verlof en in september is iedereen terug
2009 is echt te lang dus kijk zo snel mogelijk voor een aanpassing van zaal of datum
Sophie

Stephanie
14-8-2008
 Meld misbruik3-1-2008 22:27:13

Nja Sophie, de reden is eigenlijk dubbel:
- voor het weer (alhoewel het idd in België niet vanzelfsprekend is)
- ik werk in het onderwijs, heb dus twee maanden congé in de zomer (zomervakantie)
Nuja ik kan dan ook de zomervakantie gebruiken voor alle laatste regelingetjes. Nu nog mn ventje eens erover aanspreken ;-)
Bedankt voor je raad!

Stephanie

Karlo
8-8-2008
 Meld misbruik3-1-2008 23:10:18

Tussen aanzoek en huwelijk zullen bij ons bijna 2,5 jaar zitten (om precies te zijn: 888 dagen), en we zijn een 21-tal maanden voor het huwelijk beginnen zoeken naar een zaal. Gezien de datum was dat geen overbodige luxe. Maar eens de zaal en de ceremoniemeester vastgelegd waren (zowat 18 maanden voor de trouw), zijn wij eigenlijk een half jaar zowat stilgevallen, want voor veel zaken was het toch wel écht te vroeg. Anderhalf jaar voorbereiding is écht al ang, hoor. Hoe je het ook draait of keert, zooooveel is er nu ook weer niet te organiseren.

Absolute minimumlimiet voor een volledig georganiseerde trouw is trouwens nog veel minder dan de 7 maanden die je nu nog hebt. Eind vorig jaar is er bij op het werk iemand getrouwd binnen de 6 weken na het aanzoek, en dat was ook een "volledig" huwelijk. Maar dan moet je natuurlijk alles snel kunnen beslissen en een beetje geluk hebben.

Veel organisatiegenot,
Karlo
www.0800808.tk

Amaryllis
7-8-2009
 Meld misbruik3-1-2008 23:36:39

Hey Stephanie,

Wij trouwen ook pas in 2009. Mijn vriend heeft mij gevraagd in november om te trouwen en dat was oorspronkelijk met het plan om zomer 2008 te trouwen, ware het niet dat we ondertussen ook een huis gekocht hebben...We hebben uiteindelijk toch geopteerd om in 2009 te trouwen, in de zomer (07-08-2009) en ik ben nu erg blij met onze keuze. Zo kunnen we dit jaar nog rustig verouwen en verhuizen en hebben we lekker de tijd om ons droomhuwelijk te plannen! De jurken van 2008 zijn mooi, maar ik wacht lekker nog tot de nieuwe collectie net uit is, dan kan ik uit beide collecties nog kiezen. Onze zaal konden we vrij boeken op de datum die wij wilden, de fotograaf was zonder probelemen nog vrij op onze dag, in de kerk konden we het uur kiezen dat wij wilden en alle latere paren moeten aan ons uur aanpassen...enfin, ik vind het alleen maar voordelig dat ik alle tijd heb! Niets concreet doen...jawel hoor...wij trekken in de zomer enkele dagen naar Champagne om onze flessen voor de trouw uit te kiezen aan gunstig tarief ter plekke, elke week bij ouders en schoonouders wijntjes proeven en vergelijken voor de trouw. En als er al eens een 'onenigheid' is over één of ander onderwerp is er heel veel tijd om even "time out "in te roepen, want als ik het zo lees, zijn die op korte termijn trouwers meer aan het stressen ipv te genieten van de voorbereidingen...
Enfin, bij ons niet, dus...lekker lang voorgenieten, want zo'n dagje is maar al te snel voorbij!

GRoetjes,

Amaryllis
amaryllis.dieltiens@telenet.be

Cindy
12-9-2008
 Meld misbruik4-1-2008 8:50:52

hoi,

ik wist al van 15.07.07 dat ik op 12.09.08 ging trouwen.

het is echt wel lang hoor. nu denk ik ook van pfff dit duurt volgens mij veel te lang... mocht ik het herdoen, dan zou het een kortere periode geweest zijn.

ik zou zeker in actie beginnen schieten en zoals ze hier zeggen: eens informeren bij rent a priest. of het huwelijk een dag verzetten. je kan ook in de maand september trouwen. dan zou er nog redelijk wat keuze moeten zijn. wacht geen jaar en half. je zal je zot piekeren

groetjes cindy 12.09.08

Cathy
24-5-2008
 Meld misbruik4-1-2008 10:31:49

Hey!

Wij hebben ons verloofd in september en trouwen in mei. Ik ben echt blij dat we het zo doen, want ik kan niet wachten om de rest van mijn leven te beginnen ;)

14 augustus lijkt me een goede optie, tenzij er veel van je vrienden die periode op vakantie zijn, en anders idd september of oktober, hefstkleuren zijn ook heel mooi op fotos & dan heb je een excuus om een mooie bolero te kopen die je daarna nog kan aandoen ;)

Alleszins veel succes & proficiat met de verloving!!!

Johan

Meld misbruik4-1-2008 10:38:34

Als je een viering wenst op 15 augustus 2008, willen wij graag instaan voor een mooie en zinvolle viering.
surf eens naar goedeherder.be

Stephanie
14-8-2008
 Meld misbruik4-1-2008 11:03:39

Pff ik weet het echt niet meer!
Straks komt mn ventje langs, en dan kunnen we er nog eens goed over praten...

Ah ja ik moet trouwens nog iets erbij vertellen :-) We hebben in de zomer een huis gekocht en mogen erin in april... Is het dan wel een goed idee, om in 2008 te verhuizen EN te trouwen :-)... Veel stress in 2008 precies ;-).

Trouwens nog eens zeggen dat wij een kerkelijk huwelijk willen, dus in een kerk. Voorstellen a la "rent-a-priest" en hieronder van de goede herder ofzo, ga ik toch niet op in.

Groetjes

Stephanie

Kim
7-5-2013
 Meld misbruik4-1-2008 11:08:11

Hihi,

Het zal stressy zijn: verhuizen én trouwen, maar wij doen het lekker ook :-) We verhuizen eveneens rond april en trouwen begin juli!
Ik zou me niet al te druk maken, als er volledig voor gaat lukt het jullie wel!

Stephanie
14-8-2008
 Meld misbruik4-1-2008 13:49:12

Waaw Kim wij zijn dan zo'n beetje lotgenootjes ;-).
En vanaf wanneer zijn jullie begonnen met de voorbereidingen?

Ik heb met mijne schat gesproken, en hij vindt uiteindelijk 12/09/08 niet zo erg. Hij wilde in de zomer trouwen, maar kheb hem overtuigd dat je dan toch nog niet eens zeker bent dat het mooi weer zal zijn, en dat je in september dikwijls ook nog mooie dagen hebt (mooier soms dan in augustus!)
Ga straks een optie nemen op diezelfde zaal op die datum, en als het dan ook nog eens past voor de Kerk, dan trouwen wij op 12/09/08. EN dit typ ik nu echt met een grote kriebel in mijn buik! Het wordt nu precies zo echt :-)

Groetjes

Stephanie

Cathy
24-5-2008
 Meld misbruik4-1-2008 15:23:43

Proficiat Stephanie, blij dat je eruit geraakt :)
Wij doen het ook zo, verhuizen in april, trouw in mei & mijn verloofde is ondertussen oook op zoek naar een nieuwe job (we verhuizen van Engeland naar Belgie en hij moet dus een nieuwe job vinden ;) ). Tis idd stressy, maar dan zit het er ook allemaal op in 2008 en kunt ge uitblazen op honeymoon en daarna stillekes aan de kindjes beginnen denken ;)

Maak er een super feest van!

Veel groetjes

Cathy

Stephanie
14-8-2008
 Meld misbruik4-1-2008 15:27:13

Hihi Cathy you read my mind :-) Ik denk er ook zo over: alles is dan voorbij in 2008 en in 2009 kunnen we beginnen nadenken over boelekes ;-).
Amai jullie hebben nog es de stress van nieuwe job erbij ook! Maar da zal allemaal wel gaan zeker ;-)
Groetjes

Stephanie

P.S.: Als wij trouwen in september, is onze congé wel al voorbij dus zullen we moeten op huwelijksreis gaan VOOR het huwelijk :-) Beetje averechts maar het kan nu eenmaal niet anders. Ik sta in het onderwijs en heb al twee maand congé, kan toch moeilijk nog eens een week nemen na mn huwelijk :-).

Cathy
24-5-2008
 Meld misbruik4-1-2008 15:56:18

:) Achja, dan doe je een pre-moon hé en je boekt nog een nachtje in een romantisch hotel voor een mini-moon achteraf ;) En dan in de Kerstvakantie of herfstvakantie nog een weekse (en zo kunt ge blijven gaan ;) )

Geniet er alleszins van!

Marie
5-10-2008
 Meld misbruik4-1-2008 19:18:55

Goed iedee, Stéphanie, september heeft dikwijls véél mooiere en zachte dagen dan augustus. Perfect zou ik zo zeggen. Wij zelf trouwen in oktober en zijn al verloofd van augustus, dus dat is ook een verloving van bijna 14 maand en ik moet zeggen: het is lang hoor! Veel plezier met de voorbereidingen.

Stephanie
14-8-2008
 Meld misbruik4-1-2008 20:13:58

Hoe meer reacties er komen, hoe meer ik ervan overtuigd geraak om in september 08 te trouwen :-).
Het zal wel druk zijn, met dat samenwonen en al erbij maar goed :-)dan is alles van de baan na 2008 :-)

Merci iedereen voor de reacties !

Stephanie

Tineke
13-9-2008
 Meld misbruik5-1-2008 12:38:56

hey,

wij trouwen ook in sept 08 en hebben ook net een huis gekocht. We mogen er eind februari in. Het word een lekker drukke periode. Maar ik denk als je wat plant dat alles prima in orde komt. En ik sta ook in het onderwijs...

In de herfstvakantie gaan wij op huwelijksreis...

Cindy
12-9-2008
 Meld misbruik5-1-2008 19:48:37

leuk, ik trouw ook op 12.09.08
dan zijn we al met twee

veel succes!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...