Nu Online
Momenteel zijn er 592 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Dansfeest?

4-1-2008 13:29:38
Hey... Wij willen in sept/okt 2008 trouwen, maar zijn er nog niet over uit welke formule we willen voor het feest. Het staat vast dat we geen uitgebreid diner willen, wel een dansfeest met hapjes e.d.
Kan iemand me hierover tips geven? Of een indicatie qua budget?

Alvast bedankt,
Nele

Nele
11-10-2008
Meld misbruik

Reacties: 6 | Gelezen: 449

Tom

Meld misbruik4-1-2008 16:28:35

Dag Nele

Als jullie écht een dansfeest willen, hebben jullie dan al eens overwogen een beroep te doen op een live-orkest hiervoor? Check anders eens de site van Smashdance: www.smashdance.be en contacteer me gerust voor een vrijblijvende prijsofferte!

Groetjes,
Tom
tomvanleeuwen@hotmail.com

Marie
5-10-2008
 Meld misbruik4-1-2008 19:07:08

Hey, Wij hebben lang getwijfeld maar vonden het uiteindelijk niet veel schelen van prijs.
Reken maar even uit: je betaalt ongveeer 75 EURO pp voor een klassiek avondfeest. Als wij een dansfeest zouden geven zouden we eerst een "receptie" doen en dan dansfeest en dan evt nog een klein hongerstillertje. receptie+forfait+hongerstiller pp is toch ook vlug 30 tot 40 EURO pp. Maar je vraagt wel iedereen op dat dansfeest en doet geen receptie appart. Waardoor iederéén je 30 tot 40 EURO kost. In het geval van het dansfeest kost meer dan de helft van je volk je maar 20 EURO (receptie) en de rest dan 75. Reken er nog bij dat je minder aan cadeau's zal krijgen als je "maar" een dansfeest geeft (belachelijk, maar het is wel zo) en je komt uiteindelijk aan een minstens even duur kostenplaatje. Wij telden daar dan nog bij op dat onze grootouders het niet zo fijn zouden vinden om op een "fuif" te komen en we beslisten uiteindelijk er een klassiek feest van te maken. Natuurlijk, iedereen moet doen wat hij graag doet he, maar dit is de afweging die wij maakten...groetjes, Marie

Cindy
12-9-2008
 Meld misbruik5-1-2008 19:43:59

hoi
ons feest kost ons 44 euro pp. dit is soep, hoofdgerecht en dessert + een dansforfait (heeeel veel drank achteraf dus)
dus zoals je ziet is het wel mogelijk om voor weinig geld toch een diner te geven.

ik denk eerlijk gezgd dat een fuif duurder uitkomt. je moet de drank zelf betalen, hapjes enzo... en idd zoals hiervoor al gezgd: receptiegasten kosten u veel minder, de onze kosten ons 14€ pp. zo zie je maar, wij hebben er ook over nagedacht

grts cindy 12.09.08

isabelle
4-10-2008
 Meld misbruik8-1-2008 17:46:02

Hey,
Wij trouwen ook in oktober 2008 en geven een walking diner. Het eten kost ons 30€pp, de zaal kunnen we voor 250€/dag huren (wij nemen ze een volledig weekend, wat nog niet zo duur uitkomt). Daarbij komt dan enkel nog onze drank en de versiering van de zaal.
we zullen dus maximum aan 50€pp komen. Valt reuze mee voor ons.

vicky
1-8-2008
 Meld misbruik11-1-2008 22:13:38

Wij gaan ook een dansfeest geven.
We eten eerste met ouders, grootouders, broer en zussen (zo zijn onze grootouders ook content). Rond 20u komen de genodigden voor het dansfeest. Ze krijgen een drankje. Om 20.30u receptie met allerlei hapjes. Openingsdans. Dessertenbuffet en om 2u frietzakjes.

Het leuke aan een dansfeest vind ik dat we meer mensen kunnen laten komen, die tot in de vroege uurtjes kunnen blijven feesten.
We betalen voor het dansfeest 36euro p.p.

Bedenkingen altijd welkom!

Nele
11-10-2008
 Meld misbruik14-1-2008 10:29:23

Beste,

Bedankt voor jullie uitleg & tips.
Waarschijnlijk gaan we het toch bij een dansfeest houden.

Het principe: ontvangst, hapjes, dessertenbuffet, soep & frietjes staat ons héél erg aan.
Groetjes
Nele

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...