Nu Online
Momenteel zijn er 692 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

nachtmerrie over pasbeurt

6-1-2008 22:22:02
Ik heb schrik voor mijn eerste pasbeurt??? klinkt dit gek?
Ik heb een maatje 46-48 en hoewel ik dolgraag enkele uurtjes wil vertoeven in het pashokje op zoek naar die ene mooie trouwjurk voor op onze mooiste dag... heb ik nachtmerries... Ik heb gewoon schrik dat de meeste boetieks geen maatje 46-48 hebben hangen als pasmodel en dat ik me in een kleiner maatje moet wringen waarvan de sluiting moet blijven openstaan en/of waar je al de rondingen in ziet die je net niet wilt zien... :-( En op basis van dergelijke pasbeurt kan je toch niet kiezen want dat trekt zowiezo al op niks...
°HELP !!!°

Kathleen

Meld misbruik

Reacties: 10 | Gelezen: 508

Ilka
7-6-2008
 Meld misbruik7-1-2008 0:50:01

Hoi,

bij maxime's couture in mechelen en aarschot hebben ze ook grotere maten. Zo hebben een filosofie dat iedereen jurken moet kunnen passen...

Ines
3-10-2008
 Meld misbruik7-1-2008 9:14:03

Hoi Kathleen,

Ook bij boetiek Maya in Hemiksem hebben ze verschillende grote pasmaten. Ik heb nog een maatje groter dan jij en ik heb er toch nogal wat dingen kunnen passen.

Ik heb er dan uiteindelijk ook mijn kleed gekocht. Bij Maxime's Couture in Mechelen ben ik ook geweest en heb daar inderdaad ook een aantal dingen kunnen aandoen, maar niet zo veel. En ja, je gaat waarschijnlijk wel eens iets passen dat open blijft staan, maar dat lossen ze meestal heel elegant op.

Je niet ongerust om maken en genieten, echt waar. Ik had hetzelfde gevoel ervoor, maar eigenlijk was het best plezant.

En als je mensen meeneemt die je kennen, dan is dat allemaal niet zo erg, integendeel, dan kan je er nog eens heel hard om lachen...

Veel succes en geniet ervan!
Ines
3/10/2008

Amaryllis
7-8-2009
 Meld misbruik7-1-2008 11:42:51

Beste Kathleen,

Misschien is het een beetje raar dat ik op je berichtje reageer. Ik heb geen probleem met passen omdat ik een vrij standaard maat heb, maar ik wou je toch even een hart onder de riem steken! Ik ben ervan overtuigd dat men in bepaalde winkels zeker rekening zal houden met je wensen. Indien niet, dan heb je gewoon niet de geschikte winkel voor je gevonden. Het passen van het trouwkleed moet toch een beetje een droom zijn vor elk meisje, zeker geen nachtmerrie! Probeer er toch van te genieten. Ik ben ervan overtuigd dat jij net zoals alle bruidjes op dit forum je droomjurk zal vinden.
Ik wens je héél veel geluk en een droom van een jurk in waarin je je fantastisch in je vel voelt, zodat je heerlijk kan genieten van die heerlijke dag! Toitoitoi met het passen en laat je iets weten op 't forum als 't gelukt is? Nu ben ik natuurlijk wel benieuwd...hihi!

GRoetjes,

Amaryllis
amaryllis.dieltiens@telenet.be

Kim

Meld misbruik7-1-2008 13:45:15

Hoi Kathleen,

Ik heb net hetzelfde probleem. Wij trouwen 22 augustus 2008 en ik ben nog niet voor een kleedje gaan zien. Mijn ma wil persé dat ik een afspraak maak, maar ik heb gewoon geen zin om te gaan passen. Het liefst van al zou ik nog enkele maanden wachten en proberen af te slanken, maar ja... Ik heb ook een maat 46-48 en heb heel veel schrik dat ik er vreselijk zal uitzien in zo'n trouwkleed. Ik ga vandaag toch bellen naar clair de femme om een afspraak te maken en hoop dat ik misschien in een donkerrode of bruine jurk een beetje mijn vet kan verdoezelen.
Gewoon doorbijten en er het beste van maken. Laten we hopen dat het een beetje meevalt !!

Veel moed,

Kim

annelore
19-9-2009
 Meld misbruik7-1-2008 13:57:30

Kim,
Ik kan je zeggen dat zelfs een klassieke trouwjurk heel erg afslankt. De snit van mijn jurk was zo 'passend' dat ik echt onder de indruk was van mezelf :-) De dame van de winkel (Liliane Claes - Herentals) gaf me ook heel eerlijk advies over wat mooi was en wat iets minder gunstig voor mijn figuur was.
Succes ermee, en probeer vooral te genieten!

Karen
13-9-2008
 Meld misbruik7-1-2008 14:26:39

Hey Kathleen,

Ik maakte mij ook heel veel zorgen over die eerste pasbeurt, dus je bent niet gek (tenzij ik ook gek ben, maar dan zijn we toch al met twee :-)).
Ik ben zaterdag gaan passen en bij sommige kleedjes hebben ze de rits niet toegekregen (ik ben een maatje 40, maar ik ben maar 1,60 meter, dus da's te zwaar). En ja, da's pijnlijk. Maar je kan wel nog altijd zien of die jurk je staat of niet, hoor.
Bijna alle jurken die ik gepast hebben waren tweedelige met een corset vanboven, en dat is heel flatterend en past altijd! Ik heb een jurk gevonden en ik ben uit die winkel gestapt zonder het gevoel te hebben dat ik gigantisch was (al ga ik wel vermageren tegen mijn trouw natuurlijk ;-)).
Dus gewoon doen!

Groetjes,
Karen
13/9/2008

maureen
10-5-2008
 Meld misbruik7-1-2008 15:21:48

hallo,

je moet je echt geen zorgen maken,
ik ben bij La Sposa in roeselare gaan passenen ik heb heel veel kleedjes gepast die voor mij een stuk te graag waren.
ik heb maat 42
Ze hebben echt wel voldoende kleedjes in iets grotere maten. Daar zelfs tot maar 56

Lig daar maar niet van wakker!!

groetjes

Maureen
10 mei 2008

christine
10-9-2008
 Meld misbruik7-1-2008 18:17:59

Meisje toch, ik heb maat 44 en ben ook al eens met een klein hartje gaan passen, ik heb zelfs kleedjes gepast waar ik in zwom, en je zou er inderdaad van versteld staan hoe een trouwkleed kan afslanken. Ik zou nu het beste staan met een kleed met haltertop terwijl ik dit absoluut niet mooi vond. Neem het van mij aan: je gaat ervan ge-nie-ten!!! Go for it...

Patricia
17-2-2007
 Meld misbruik7-1-2008 19:34:32

Hier was hetzelfde probleem hoor, ook maat 46/48. In sommige winkels kan je een bustier lenen om onderaan te doen, dan ziet niemand jouw blote rug. De ritsen bleven vaak (altijd) open staan, maar dat vormt wel een duidelijk beeld. Let wel: in 1 winkel speldden ze het kleed voor, zonder dat ik het mocht passen: geeft geen goed beeld hoor!!!Ik heb uiteindelijk ook een kleed gevonden. Een strapless kleed datgetailleerd was en heel breed naar onder uitliep (versmalt!) Geen paniek, zelfs zo'n verlegen meid als ik heb intens van de pasbeurten genoten!

Annemiek
29-6-2008
 Meld misbruik17-1-2008 14:51:23

Hallo,

Je kunt de zaken bellen en vragen of ze die maat ook hebben zo dat je ze kan passen. Je kunt ook de grote maten zaken bezoeken zij gaan vanaf maat 44 en hebben zeker in jouw maat jurken die je aan kunt Passen. Ik heb gisteren mijn jurk gepast en ik heb nog een aantal maten groter dan dat jij hebt. Succes er mee.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Bruidsjurk nodig?
Jagré Op zoek naar de jurk van je dromen ? in Deurne
Bruids - Suite en feestjurken aan de sterkste prijzen en dit ook voor een maatje meer. Steeds welkom ook zonder afspraak van ma.tot en met zat. van 10 tot 18 uur. Eerste zondag van de maand van 11 tot 17 uur. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
YouniekBruidsmode Bruidsmode op maat tegen de laagste prijs in turnhout
Exclusieve kwaliteits bruidsmode tegen betaalbare prijzen,al vanaf 399EUR ,volledig op maat. Meer info
The Beautiful Bride Company Wij staan voor het leveren van een zeer hoge kwaliteit en worden door onze bruiden gemiddeld gewaardeerd met een 9.1. in Vlaardingen
The Beautiful Bride Company werkt door heel Belgie en verzorgt graag op professionele en persoonlijke wijze jouw bruidskapsel en bruidsvisagie op één van de mooiste dagen van jouw leven. Wij hebben ook de grootste online bruidsaccessoires webshop. Meer info
De Bruidsmode Outlet De grootste bruidsmode outlet van Belgie in Lommel
In onze prachtige bruidswinkel hanteren wij outlet prijzen. Wij hebben alleen nieuwe en moderne bruidsjurken ook van de bekende merken en modehuizen met kortingen oplopend tot wel 70%. Hiermee zijn wij ABSOLUUT de GOEDKOOPSTE Meer info
Chinelle SOLDEN in Kortrijk
Toffe merken, veel stijlen en vooral bakken enthousiasme, passie en ervaring. Chinelle, uw TROUWE partner Meer info
Bo Couture Huwen is een uniek moment in je leven in Kortrijk
We willen u aankleden zoals u droomt. We zijn daarvoor elke dagen open van 10u-12uur en van 14u tot 18uur. Gesloten op zon- en feestdag en elke dinsdag. Best is om een afspraak te maken. Meer info
Boutique Couture Bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen in Sint-Niklaas
Bij Boutique Couture vind u kwalitatieve bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen. Ook voor communie of bruidskindjes kunt u bij ons terecht. Wij hebben ook een ruim assortiment aan accessoires, schoenen, lingerie, ... Info: www.boutiquecouture.be Meer info