Terug naar overzicht
hey,wij wilden dit ook graag (we zijn namelijk van dezelfde gemeente afkomstig) en hebben dit dan ook nagevraagd. De enige oplossing is om je domicilie (tijdelijk) te verleggen. Op het moment van de aanvraag moet één van beide namelijk in die gemeente wonen.groetjes,Lieswww.koenenlies.bruiloftsite.nl
Hey Lies,Ik wilde ook graag in de gemeente trouwen waar ik altijd gewoond heb, maar het is idd niet mogelijk tenzij je je domicilie terug verandert, en dan komt ook de wijkagent terug langs en heel het gedoe dat bij verhuizen komt kijken (ook ziekenfonds, hospitalisatieverzekering, bedrijfswagen,... moeten allemaal terug gesplitst worden).Wij hebben nu beslist om de dag ervoor voor de wet in onze huidige gemeente te trouwen, zonder tralala, en dan zaterdag voor de kerk in de gemeente van mijn ouders.Veel succes nog!groetjes,Kimwww.kimenmaarten.bruiloftsite.nl
help! kleine paniekaanval!!! dit was dus ook mijn plan!!!!Maar ben beetje verward: kan je voor de kerk wel in de gemeente van eigen keuze trouwen? voor de wet -weet ik- moet je in je eigen gemeente trouwen, logisch langs een kant. ik had graag in de gemeente waar we 3 jaar gewoond hebben getrouwd voor de kerk... is dit mogelijk of moet ik idd in de gemeente waar ik nu woon voor de kerk trouwen?????
Hallo,Ik wilde ook graag trouwen in het dorp waar ik opgegroeid was. Ik heb mij dus terug ingeschreven in het dorp waar ik afkomstig van ben. Je moet dus naar het gemeentehuis en vertellen dat je terug bij je ouders woont, dan komt er een agent naar je ouders om te zien of je er terug woont. Dit was bij mij allemaal geen probleem. De kerk maakt in principe niet uit als de pastoor daar geen probleem van maakt. Ik trouw dus in het gemeentehuis en in de kerk waar ik afkomstig van ben. Een kleine faciliteit, maar wel de moeite denk ik ...Groetjes,Joke