Terug naar overzicht
zie op 6/1/2008 bij 'kerkelijk huwelijk'vraag van Joke
Laat je eens weten hoe het geweest is, Amber?
hey,Wij zijn vorige vrijdag voor de eerste keer naar zo een avond gewees bij ons in de parochie.Heel gezellig en eigenlijk wel nog plezant. Je ziet een aantal andere koppels en je hoort zo eens bij de rest hoe het allemaal loopt bij hen. boeiend!
wij hebben zo een verloofdendag moeten doen de laatste zondag.Elke parochie is natuurlijk anders, maar ik vond het onze relatief saai.Allé pas op, het stoorde mij niet om er te zitten ofzo, maar eens na de middag begon het mij een beetje te lange te duren.Wij werden begeleid door 3 koppels die al twintig jaar getrouwd zijn.Bij ons zag de dag er als volgt uit:- voormiddag, getuigenissen van de begeleidende koppels over hun huwelijk, oefeningen doen (hoe ga jij met ruzie om en je partner? vul vragen in over je partner op seksueel vlak en vergelijk de antwoorden, groepsgesprekken, hoe denken jij en je partner over god?)- namiddag, overloop van de kerkdienst (wel heel interessant!) en het opstellen van een voorbede en een schuldbelijdenis en een voorbeeld volgen van een kerkdienst.Nu kijk, ik ben blij dat ik het gedaan heb, maar mijn vriend en ik heb over alles een heel open dialoog dus op dat vlak hebben we elkaar niet beter leren kennen.