Nu Online
Momenteel zijn er 546 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Pfff... ik wou dat ik nooit gezegd had te trouwen

9-1-2008 16:44:04
Wij trouwen 30 augustus 2008 of zo is het toch gepland. Ik heb er echter geen zin meer in. Ik ben alles kotsbeu. Ik wou dat ik gewoon kon zeggen: 'Het was een grapje, ik ga helemàààl niet trouwen.', maar dat gaat nu niet meer.

Ik heb ook echt een rotkarakter waardoor ik mijzelf natuurlijk weer in de nesten werk: afzeggen gaat nu echt niet meer, maar wat ik écht niet wil, is een stom feest waar ik mezelf doorverveel en het enige feest waar ik me een beetje kan amuseren, is een feest dat ik naar mijn eigen zin kan organiseren en waar ik dus veel tijd in moet steken en als er nu iets is wat ik niet heb, is het tijd.

Pfff, ik zie het niet meer zitten.

Kathy
2-9-2008
Meld misbruik

Reacties: 11 | Gelezen: 1145

Freya
24-5-2008
 Meld misbruik9-1-2008 17:34:56

Hey Kathy,
Heb je echt geen tijd ??!! Ik weet niet hoe het bij jou zit, maar ik werk fulltime en werk nog bij in het weekend. Ik heb op zich ook niet zo veel tijd over na de was en de plas maar ik ben blij dat ik met mijn ventje in dat bootje mag stappen en dat is mijn drijfveer, ik wil ook een leuk feest zodat iedereen blij is samen met ons. Dat is inderdaad veel werk, ik probeer 3 avonden in de week een kleinigheid te regelen vb. welk intredelied in de kerk en in het weekend probeer ik een uur of 2 iets "groter" aan te pakken. Ik heb ook al gedacht "waarom heb ik geen dineetje met familie gekozen", maar we moeten er door, probeer er ook een beetje van te genieten, is een raad die ik al dikwijls heb gekregen, dit maak je maar één keer mee in je leven. Je zal zo gelukkig zijn de dag zelf, trouwens schakel uw wederhelft-to-be ook maar in hé, je hoeft niet alles alleen te doen ! Kop op meid, ga er voor en maak er iets moois van. Van mij krijg je alle steun !!
Groetjes,
Freya
24/05/2008

sarah
17-5-2008
 Meld misbruik9-1-2008 17:56:05

dat is even een periode die je door moet... ik heb dat ook gehad.. laat het gewoon eventjes liggen en ga er dan binnen een paar weken weer mee verder!
Je zal zien dat je er dan terug zin in hebt!

marie
12-7-2008
 Meld misbruik9-1-2008 18:20:41

zorg er in ieder geval voor dat het een feest is dat je zelf wil en niet eentje dat is opgelegd door anderen!! wij trouwen eind juni, maar we willen geen lange uren aan tafel zitten met tantes en nonkels...wij willen ons amuseren op ons eigen feest en wat de rest daarvan denkt da 's dan hun probleem! wij eten eerst in intieme kring (ouders, broers, zussen , getuigen) en 's avonds organiseren we een groot dansfeest(weddingparty) waar iedereen naar toe mag komen die we willen! een reuze grote fuif, met al onze vrienden!

have fun!!

marie
12-7-2008
 Meld misbruik9-1-2008 18:20:57

zorg er in ieder geval voor dat het een feest is dat je zelf wil en niet eentje dat is opgelegd door anderen!! wij trouwen eind juni, maar we willen geen lange uren aan tafel zitten met tantes en nonkels...wij willen ons amuseren op ons eigen feest en wat de rest daarvan denkt da 's dan hun probleem! wij eten eerst in intieme kring (ouders, broers, zussen , getuigen) en 's avonds organiseren we een groot dansfeest(weddingparty) waar iedereen naar toe mag komen die we willen! een reuze grote fuif, met al onze vrienden!

have fun!!

wendy
27-9-2008
 Meld misbruik9-1-2008 18:28:25

hallo,
waarschijnlijk heb je geen tijd omdat je er misschien geen tijd wil voor maken. het is je misschien allemaal wat teveel aan het worden. laat alles even bezinken en schuif het even opzij. zet je zinnen even op iets anders en pik nadien de draad weer op. hopelijk gaat het dan beter gaan
succes

Sarah
26-4-2008
 Meld misbruik9-1-2008 19:58:01

Volledig akkoord met Freya...
Ik moet zeggen, ik heb op dit moment ook geen tijd om veel te doen (trouw is binnen kleine vier maand en moet nog vééél regelen). Ik zit vaak in buitenland voor m'n werk en dan kun je ook niet veel doen natuurlijk. Schakel gewoon je aanstaande in, verdeel de taken een beetje en hou samen een lijstje bij... Ik ben er zeker van dat jullie dat goed gaan doen!

Dafne

Meld misbruik9-1-2008 20:39:49

Je hoeft geen feest met veel details te organiseren als je dat zelf niet wil. Wij trouwen enkel voor de wet, gaan dan eten met de hechte familie en dat is het. We hebben te veel neven, nichten, non kels, vrienden om iedereen tevreden te stellen. We houden het mooi en klein.
EEn goed feest hoeft niet veel tijd te kosten, probeer het gewoon praktisch aan te pakken...

Melissa
12-1-2008
 Meld misbruik10-1-2008 8:26:16

Hey,

Ik kan alleen maar zeggen.. je bent niet alleen!! Je moet gewoon even doorbijten dat moeten wij ook. Wij trouwden oorspronkelijk in juni dan hadden we 10 maand gehad om te plannen (ook niet overdreven). Maar enkele luttele dagen na onze aankondiging kreeg mijn schoonmama het nieuws dat de kanker niet meer te genezen valt en dat het rap kon gaan. Daarom trouwen wij nu overmorgen. Wij hadden dus 4 maand de tijd om dit te organiseren. Wij zijn een jaar geleden samen gaan wonen en zijn zelfstandig, we runnen een bakkerij. Rond de feestdagen draaiden wij shiften van 18 uur per dag en werkten wij door zonder 1 dag gesloten te zijn. Onze winkel is 6 dagen op 7 open en op maandag moeten wij dikwijls de administratie en opkuis doen... heel weinig tijd dus. Komt daarbij dat mijn vriend zijn mama nu sneller achteruit gaat dus dat hij haar ook meer wil bezoeken... Ook bekostigen wij 85% alleen (mijn mama betaald mijn kleed) dus financieel is het heel moeilijk geweest omdat we alles op die 4 maand moesten sparen. Natuurlijk heb ik ook meermaals gedacht waarom zeggen we alles niet gewoon af... Maar uiteindelijk wilden wij toch niet echt een kleiner of goedkoper feest geven, we wilden hetzelfde doen zoals geplant voor juni. Het is ons gelukt.. wel we hebben nog veeel werk. We waren tot en met gisteren open en nu moet ik nog 120 misboekjes inbinden... nog kleine dingen regelen. Maar ik denk constant aan zaterdag en dat het mooi gaat zijn en een superdag!! We gaan er nog meer van genieten nu we weten hoeveel inspanningen we hebben geleverd.
Gewoon even doorzetten!! Je hebt nog een zee van tijd hoor maar ook wij hadden het onderschat. Als je echt een trouw wilt van je dromen moet je eraan werken..

Melissa
12-01-2008

evelyne
20-12-2008
 Meld misbruik10-1-2008 15:07:01

Melissa,

Wat bewonder ik jou en je aanstaande!
Ik zou zeggen, nog veel succes met de laatste voorbereidingen, en...
een supermooie dag toegewenst zaterdag!

Gr Eef en Björn

Kathy
2-9-2008
 Meld misbruik10-1-2008 19:25:35

Bedankt voor alle steun in ieder geval.

Gaat vandaag alweer wat beter, was gisteren een echte rotdag op het werk en ook wat betreft afspraken rond de trouw, bv. afspraak met een traiteur al 3 weken gepland, ik bel gisteren nog eens om te bevestigen, afspraak is blijkbaar vergeten en kan niet doorgaan op zaterdag enz.

Weinig tijd... mja, ik heb weinig tijd. Ik ben ook zelfstandige en ben van huis van 7.00 's ochtends en kom eigenlijk nooit voor 21.00 's avonds thuis. In het weekend doe ik de kuis, was, strijk, boodschappen, papierwerk, betalingen... zondagvoormiddag sporten en zondagnamiddag óf mijn boekhouding in orde maken óf naar familie. Ik zit ook vaak in het buitenland (ook in het weekend) wat het er natuurlijk niet gemakkelijker op maakt. Ik heb het gevoel alsof ik nooit ergens tijd voor heb.

Mijn 'toekomstige' is wat je noemt een slechte planner (vergeet altijd alles, gaat uit zichzelf weinig dingen zoeken). Ik vrees als ik (een deel van) het regelen van de trouw aan hem overlaat, dat hij op 30 augustus tot de conclusie komt dat hij veel heeft gedaan, maar vergeten is een zaal te boeken (of zoiets). Daarbij komt nog eens dat hij niet met de auto kan rijden, wat ervoor zorgt dat ik toch naar alle afspraken moet gaan, want hij geraakt daar gewoon niet.

Is dus soms een beetje moeilijk, maar over het algemeen gaat het idd wel: veel plannen, weinig tijd verliezen, alleen: soms het je van die rotdagen waar niks lukt, alles mislukt en ik het niet meer zie zitten... Hopen dat er niet te veel van die dagen komen :-)

emilie
30-8-2008
 Meld misbruik11-1-2008 20:34:20

Zo herkenbaar! Grappig! Ook wij trouwen op 30 augustus, ik ben zelfstandige en heb het druk, we zijn ondertussen aan het verbouwen, in het weekend in onze bouw aan het werken en een vriend die wel helpt met plannen maar weinig intiatief toont :-)

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...