Nu Online
Momenteel zijn er 594 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

huwelijksreis

9-1-2008 19:06:00
hallo, ik vroeg me iets af stel je trouwt zaterdag en kan enkel de zondag (dag erna) op reis vertrekken, maar je kent de uren van je vlucht nog niet als de vlucht nu vb om 6h 's morgens zou vertrekken is dat niet echt iets wat ik zou zien zitten, weten jullie of je als je de uren van de vlucht kent je nog een dag later kan vertrekken? (uren pas een maand op voorhand)

ulrike

Meld misbruik

Reacties: 14 | Gelezen: 618

KATLEEN
26-7-2008
 Meld misbruik9-1-2008 19:47:51

sommige vluchten vertrekken maar één keer in de week.
Wij wilden eerst een reis boeken, maar we zouden de zondag om 9u al een bus moeten nemen naar Dusseldorf om daarna een vlucht naar Thailand te nemen. Dus hebben we maar beslist om dat niet te doen.

Sarah
26-4-2008
 Meld misbruik9-1-2008 19:52:07

Zowiezo zou ik niet de dag erna vertrekken, maar da's persoonlijk natuurlijk. Dat geeft je nog tijd om wat te genieten van je cadeaus, zoals bloemen en dergelijke. Een ook dan kan je rustig je koffers pakken. Als je onmiddellijk vertrekt moet je daar op voorhand ook aan denken en ik denk dat je dan genoeg aan het hoofd hebt. Indien ik jou was zou ik zowiezo één of twee dagen tussen laten als de vluchtschema's dat toelaten...

Mieke

Meld misbruik9-1-2008 20:04:06

Ik sluit me volledig aan bij Sarah. Ik zou in elk geval ook niet de dag erop op reis vertrekken, welk uur die vlucht ook is. De dag erna moet zo'n heerlijke dag zijn: jullie eerste dag als man en vrouw, cadeautjes openen, kaartjes lezen, enveloppen openen, enz. Ik zou er toch voor kiezen om minstens 1 of zelfs 2 dagen na de trouw pas te vertrekken.

Mieke

Anneleen
1-1-2020
 Meld misbruik9-1-2008 20:15:22

Wij hebben zelf onze reis geboekt, zonder reisbureau: het is veel goedkoper, je kiest zelf je hotel en wanneer je vertrekt.

We hebben iets soort gelijk gezocht en betalen echt een heel stuk minder. Voor het zelfde bedrag van een reisbureau gaan wij 10 dagen en hebben er zelf een huurauto bij.

groetjes

ulrike

Meld misbruik9-1-2008 20:35:56

vriend heeft reis al geboekt maar dacht dat ie enkel de zondag vlucht was, nu hbb we gezien dat je ook maandag kunt vertrekken vroeg me enkel af of je dat nog kunt veranderen? hebben vandaag geboekt
thx

ulrike

Meld misbruik9-1-2008 20:36:11

vriend heeft reis al geboekt maar dacht dat ie enkel de zondag vlucht was, nu hbb we gezien dat je ook maandag kunt vertrekken vroeg me enkel af of je dat nog kunt veranderen? hebben vandaag geboekt
thx

sarah
17-5-2008
 Meld misbruik9-1-2008 20:58:22

als je vandaag hebt geboekt dan kan je nog veranderen normaal. Ik geloof dat je 24 uur of 48 uur tijd hebt... weet niet zeker

ulrike

Meld misbruik9-1-2008 21:02:44

ja? zou liever op veilig spelen alst zondagavond vertrekken is geen prob maar stel dat t om 6h ofzo is pff heb niks aan je feest dan

Silke
15-5-2009
 Meld misbruik9-1-2008 21:09:46

Bij ons is het net andersom. Wij willen doodgraag de volgende dag direct op reis vertrekken! Hangt dus een beetje van mens tot mens af.

ulrike

Meld misbruik9-1-2008 21:30:01

zie het de volgende dag wel zitten, maar we gaan het vertrekuur pas een maand op voorhand weten en ik zou het zonde vinden als je vb om 4h van je feest moet vertrekken om op tijd in de luchthaven te zijn

Cathy
24-5-2008
 Meld misbruik9-1-2008 22:02:04

Wij vertrekken zondag, om 4 uur in de namiddag. ZOu idd vervelend zijn moest dat uur veranderen, maar probeer het nog op maandag te zetten!

Ivm vergelijking reisbureau-zelf doen, ik dacht ook altijd dat het goedkoper was om het zelf te doen. Maar als je een a la carte reis boekt in een reisbureau hoeft dat niet waar te zijn. De goedkoopste prijzen voor het hotel die ik op internet gevonden heb, konden zij nog onder gaan (niet veel, maar wel een beetje ;) ) & we kregen ook extra huwelijkskorting van het bureau zelf (buiten de speciale voordelen in het hotel).

Maar dat is mss niet voor alles zo.

Alleszins veel plezier op reis Ulrike!

Griet
2-2-2008
 Meld misbruik9-1-2008 22:22:47

Als je met een charter vlucht vertrekt krijg je inderdaad pas enkele weken op voorhand het vertrekuur. Kies je voor een lijnvlucht dan weet je de vaste uren op voorhand. Sommige touroperators verkopen ook tickets op lijnvluchten. VB. als je naar Dakar gaat, volstaat het de reisagent te vragen welke maatschappij de vlucht gaat doen. Hou er wel rekening mee dat 2 maal per jaar het schema wordt bijgesteld en er dan een lichte schommeling in de uren kan voorkomen.Deze periodes zijn maart en oktober, bij het veranderen van zomer-wintertijd.
Hopelijk heb je hier iets aan.
Groetjes, Griet

kim
25-8-2007
 Meld misbruik11-1-2008 2:19:03

Zou toch echt zeker niet de dag erna vertrekken hoor.
Die dag is inderdaad een dag om gewoon wat te genieten van de bloemen (want alhoewel de mensen weten dat je kort erna op reis vertrekt, krijg je er toch nog wel wat), rustig op te staan voor de eerste keer als man en vrouw ;-) , de kaartjes te lezen en alle enveloppen die je 's avonds krijgt te lezen, eventueel al eens samen naar de film van de trouw te kijken (dat hebben wij gedaan met tranen in de ogen...)...
Wij zijn de dinsdag na onze trouw vertrokken en vond het zeker toch wel nodig om twee dagen ertussen te hebben..zo heb je nog één dag om rustig van alles na te genieten en één dag om alles voor te bereiden voor je reis...
Als je de dag erna direct vertrekt denk ik dat je toch wel een heleboel "nageniet plezier" zal missen en je jezelf een hoop stress gaat bezorgen!
veel succes nog! En geniet er vooral van!!!

kim
25-8-2007
 Meld misbruik11-1-2008 2:19:13

Zou toch echt zeker niet de dag erna vertrekken hoor.
Die dag is inderdaad een dag om gewoon wat te genieten van de bloemen (want alhoewel de mensen weten dat je kort erna op reis vertrekt, krijg je er toch nog wel wat), rustig op te staan voor de eerste keer als man en vrouw ;-) , de kaartjes te lezen en alle enveloppen die je 's avonds krijgt te lezen, eventueel al eens samen naar de film van de trouw te kijken (dat hebben wij gedaan met tranen in de ogen...)...
Wij zijn de dinsdag na onze trouw vertrokken en vond het zeker toch wel nodig om twee dagen ertussen te hebben..zo heb je nog één dag om rustig van alles na te genieten en één dag om alles voor te bereiden voor je reis...
Als je de dag erna direct vertrekt denk ik dat je toch wel een heleboel "nageniet plezier" zal missen en je jezelf een hoop stress gaat bezorgen!
veel succes nog! En geniet er vooral van!!!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums