Nu Online
Momenteel zijn er 665 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

reservatie

10-1-2008 11:56:23
Als je nu in februari langsgaat, is dat op tijd om te reserveren voor een trouwfeest in april of (liefst) mei 2009 ?
(bv voor salons saint germain of salon denotter)
En wat moet je dan al betalen qua voorschot?

olivier
9-5-2009
Meld misbruik

Reacties: 14 | Gelezen: 543

marleen
30-8-2008
 Meld misbruik10-1-2008 12:05:38

Olivier

Wij hebben onze zaal vorig jaar in maart vastgelegd (Hof van Nazareth in Lier). Ons feest zal doorgaan op 30 augustus dit jaar. Toen we in maart gingen kijken waren er al 3 weekends in augustus en september bezet. Dus voor een feest in 2009 kan je nu gerust al langs gaan hoor.

Wij hebben toen een voorschot van 500 euro moeten betalen

Groetjes

Marleen
30/08/08

Karolien
23-5-2010
 Meld misbruik10-1-2008 12:18:18

Hey,

wij trouwen in mei 2009 en onze zaal ligt ongeveer al een maand vast. Wij hadden de laatst beschikbare datum van mei 2009 in die zaal. Veel zalen die we gezien hebben was mei al niet meer mogelijk... April zal zeker geen probleem zijn, maar mei en juni zijn echte trouwmaanden, en zijn dus snel bezet. Ik zou dus zeker niet te lang wachten!

Wij hebben een voorschot van 500 euro moeten betalen, maar alles hangt af van zaal tot zaal, er is daar niet echt een regelmaat in te vinden.

Groetjes,
Karolien.

Joke
6-12-2008
 Meld misbruik10-1-2008 12:35:03

wij hebben eergisteren gereserveerd voor december 2008. aangezien dat december geen traditionele trouwmaand is, hadden we nog keuze te over van zalen...

begin er maar aan, zou ik zeggen, want april is toch wel populair om te trouwen!

Soetkin
26-4-2008
 Meld misbruik10-1-2008 12:47:17

Wij hebben eind augustus 2007 beslist om te trouwen in april of mei 2008.
Ook met Denotter en Saint-germain heb ik contact opgenomen met de vraag of er nog een zaterdag vrij was in één van die maanden. Beiden hadden nog één zaterdag vrij.
Je zal dus zeker op tijd zijn, maar indien je echt een bepaalde feestzaal wenst op een welbepaalde datum ben je er inderdaad best vroeg bij.

Wij hebben gekozen voor Denotter en het voorschot bedraagt € 400.

Veel plezier bij het zoeken van een geschikte feestzaal!

Mieke

Meld misbruik10-1-2008 12:52:21

Wij hebben vorige week onze feestzaal vastgelegd voor augustus 2009. We hebben een voorschot moeten betalen van 1000 euro. Er waren zelfs al een aantal zalen die ook al bezet waren op onze datum. Ik dacht nochtans dat we er vroeg genoeg bij waren maar blijkbaar kan je niet vroeg genoeg zijn tegenwoordig...

Nog veel succes!

Mieke

olivier
9-5-2009
 Meld misbruik10-1-2008 13:00:12

soetkin,
wat waren voor jouw pluspunten van zowel denotter als ook de pluspunten van Saint Germain ??
en waarom heb je uiteindelijk voor denotter gekozen.
Heb je van veel mensen gehoord dat het eten zeer goed is ?? Als je het soms van één iemand maar hoort, wie zegt dan dat de kwaliteit altijd even hoog is, je wilt voor die dag zekerheid
En kan je als je babbelt over het menu, nog onderhandelen over de prijs tegenover wat in brochure staat

Soetkin
26-4-2008
 Meld misbruik10-1-2008 13:27:59

Hallo Olivier,

We zijn per toeval, onder andere via dit forum, bij Denotter beland. Zelf kende ik de feestzaal niet. Maar in onze kennissenkring zijn er al enkelen naar een feest geweest en die vonden het dik in orde.
Zelf zal ik pas kunnen oordelen op 26 april.
Ik weet niet of er over de prijs van de menu's te onderhandelen valt. Je kan er een brochure krijgen en daar staan apart de receptiemogelijkheden, voorgerechten, soepen, hoofdgerecht etc. in, maar ook menuvoorstellen. Die laatste vind ik wel scherp geprijsd.

We hebben verschillende feestzalen bekeken (Gravenhof, Ter Mude, Vossenberg, Saint Germain en Denotter) en met nog een resem andere contact gehad en brochures aangevraagd.

Saint Germain vind ik zeker niet slecht, we zijn er al naar een trouw geweest (avondfeest en receptie) en dat was allemaal in orde.
Het nadeel van Saint Germain vond ik persoonlijk dat je een feestzaal krijgt toegewezen naar gelang het aantal gasten. Wie het meest gasten "aanbrengt" krijgt de zaal met een mooie terrastuin aan. Nu, er waren al twee andere huwelijken gepland en die zitten ver boven ons aantal genodigden. Daardoor zouden wij de bovenste zaal krijgen, waar er niet echt een aparte ruimte was voor de plechtigheid (ja, wij houden onze plechtigheid bij de feestzaal). Ook een lift heb ik niet gezien ( ook wel niet naar gevraagd) en ik zie de oma van 90 niet al die trappen opklauteren. Daarnaast viel hun antwoord op mijn vraag "Wat ze zouden doen indien bv. de feestzaal afbrandt" niet zo goed mee.

Denotter had als voordeel dat we er de enige trouw zijn die dag (ev. is er de kleine kans dat er in een ander zaalje een familiebijeenkomst is, maar komt niet zoveel voor - zei mevrouw toch), we zijn er vriendelijk onthaald, ze steunen een niet-rokersbeleid, de zaal viel niet té groot uit, er is een mooi aangelegd terras,ruime parking en het is goed bereikbaar via de snelweg. En naar het schijnt valt het eten er dus ook erg goed mee.
Nadeel: terras wat aan de kleine kant indien je meer dan 100 genodigden hebt en geen mogelijkheid om te overnachten. Maar Brugge is niet ver en daar zijn er hotels genoeg...

Mijn advies: bekijk verschillende feestzalen, stel ook de lastige vragen en ga na of de dingen die jullie een "must" vinden er ook aanwezig zijn.

evelyne
20-12-2008
 Meld misbruik10-1-2008 13:58:30

Wij reserveerden een maand geleden onze zaal voor dit jaar in december. Neem ruim de tijd om zalen te vergelijken.
Aan Joke, zie dat jullie ook in december trouwen. Wanneer en waar?

Gr Eef en Björn

inge
1-8-2008
 Meld misbruik10-1-2008 18:27:46

Hallo,
Wij trouwen in Salons De Lelie te Beauvoorde.
Wij hebben een goed jaar op voorhand gereserveerd en ons voorschot was 1000 euro.

Groetjes 01.08.08

Silke
15-5-2009
 Meld misbruik10-1-2008 18:47:57

Wij trouwen in mei 2009 en onze zaal ligt al twee maanden vast.
Enkele van de zalen waar we naar gaan kijken zijn, waren voor deze periode al niet meer vrij.
Wij betaalde 700 euro voorschot.

olivier
9-5-2009
 Meld misbruik10-1-2008 21:45:41

Silke,
waar trouwen jullie? En waar ben je zoal gaan kijken?

olivier
9-5-2009
 Meld misbruik11-1-2008 8:31:10

Soetkin,

op de website van denotter staan op de foto's stoelen met blauwe hoezen eromheen.

Is dat standaardvoorzien of moet je daarvoor extra bijbetalen per stoelhoes ?

Soetkin
26-4-2008
 Meld misbruik11-1-2008 9:23:11

Hallo Olivier,

Die blauwe hoezen zijn standaard en niet bij te betalen. Dat is trouwens ook zo met de tafelversiering. Op iedere tafel staat een kleiner stuk en dat van de eretafel is groter. Ik heb de zaal tweemaal gezien toen ze klaar stond voor een huwelijksfeest. De opsmuk is niet té en voor mij is dat in orde.

Het was één van de weinige zalen waar de stoelhoezen standaard zijn voor elke stoel.
Als je andere feestzalen bezoekt, vraag er gewoon naar en ook naar de eventuele kostprijs.

Gisteren ben ik nog vergeten te vermelden dat we ook bij Weinebrugge (bij Sint-Michiels-Brugge) zijn langsgeweest. Spiksplinternieuwe feestzaal (juni 07) met dansvloer in parket. Het eten is er zeker erg goed (we gaan er soms op restaurant). De enige reden waarvoor we er niet voor kozen was de drankenforfait voor het avondfeest, die kwam nogal duur uit.

Nog veel plezier met je speurtocht !

olivier
9-5-2009
 Meld misbruik11-1-2008 9:43:08

Oké bedankt

dat is wel goed dat de stoelhoezen standaard zijn.
Die stoelhoezen geeft het geheel iets meer klasse.

Maar vind het overdreven om per hoes 5euro te betalen, bij Gravenhof is dat 5euro per hoes

Bedankt voor alle info

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Feestzaal nodig?
Kursaal Oostende Trouwen met zicht op zee! in Oostende
Het is opvallend & apart, romantisch & groots maar ook historisch & prestigieus. Je huwelijk krijgt een unieke en onovertroffen allure. Trouwen in Kursaal is een dag zonder zorgen in volle stijl! Meer info
Zalen 138b Beleef uw feest met zalen 138b! in Harelbeke
Zalen 138b biedt u een perfecte locatie voor allerlei evenementen. Van trouwparty's, feesten en recepties tot productpresentaties. Een feest in zalen 138b gaat over meer dan organiseren. Het gaat over samenzijn en fun! Vrij van drank en traiteur. Meer info
Hof Ten Bosse Stijlvol kader, fijne keuken, zorgvuldige bediening in Destelbergen
Wanneer u kiest voor Hof ten Bosse, dan opteert u voor een stijlvol kader, een fijne keuken en een vlotte en zorgvuldige bediening. Wij werken op de meest correcte manier, waardoor u niet voor financiele verrassingen komt te staan. Meer info
Feestzaal SCALA BVBA Feesten in een uniek decor... in Beveren
Wie op zoek is naar een verrassende locatie voor een huwelijk, familiefeest of bedrijfsevent, kan niet om Scala in Beveren heen: een unieke bioscoopzaal met heel wat troeven. Meer info
Den Orchidee Vakmanschap, motivatie, creativiteit en versheid van de producten zijn ten huize onze sterkste troeven! in Lokeren
In Den Orchidee is ieder feest een nieuw totaal evenement waar gelet wordt op de kleinste details, volgens de wensen van de klant. Wij doen maar 1 feest per keer opdat u kan genieten van een perfecte service. Meer info
Hof Van De Putte Uw feest ... onze zorg ! in Zegelsem-Brakel
Langs hobbelige kasseien, kronkelend door de ongerepte Vlaamse Ardennen, ligt de authentieke 16de eeuwse hoeve 't Hof Van De Putte. Verwen er uw gasten in het nostalgische Zegelsem waar Herman Teirlinck inspiratie vond voor zijn 'Maria Speermalie'. Meer info
Feestzaal Liefmans Catering with a heart in Oudenaarde
Ook op zoek naar eens iets "anders" ? Gelegen langs de Schelde te Oudenaarde is onze feestzaal, verbonden aan de brouwerij Liefmans, een unieke lokatie voor uw huwelijksfeest ! Elk feest is maatwerk en volledig naar uw wens. Meer info