TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
veronique
13-9-2008
|
12-1-2008 16:03:57
Hey! Wij hebben er ook lang over gedaan om dat te beslissen... Uiteindelijk zou het ongeveer zo moeten gaan: receptie van vijf tot zeven voor verre familie en kennissen van ouders (zo van die mensen waar ge 'niet onderuit kunt'), die ook als receptie dient voor de avondgenodigden (om de tijd niet te rekken door nog eens apero te doen). Avondgenodigden zijn: naaste familie, goeie vrienden en onze (twee) collega's. 's Avonds (dessert en dansfeest, normaal tegen 22h) komen dan kennissen, ex-medestudenten en goeie vrienden van onze ouders (omdat onze ouders ook naar feestjes gaan van die hun kinderen en omdat ik dat ook toffer vind voor onze ouders). Zo kunnen we toch met iedereen een babbeltje slaan (hopen we), zonder dat we de tijd in de gaten moeten houden omdat het maar tot xh mag duren of zo. Tot nu toe hebben we nog geen opmerkingen gehad (maar de uitnodigingen zijn ook nog niet opgestuurd ;)...) Groetjes, Véro
|
|
San
12-4-2008
|
12-1-2008 17:01:53
Ik ben ook aan het denken om 2 groepen te laten komen. Wij trouwen om 17h voor de wet en om 18h30 begint ons feest met eerst een receptie. Op deze receptie zal iedereen aanwezig zijn die ook op het avondfeest mag komen. Dit zijn familie, vrienden en collega's. Wij zitten ook wel in een aantal verenigingen en hadden besloten om deze mensen niet uit te nodigen op het feest omdat het dan te kostelijk zou worden en zoals dat in elke vereniging wel zal zijn heb je niet met iedereen even goede contacten en je kan moeilijk die wel uitnodigen en anderen van dezelfde vereniging niet. Het probleem is wel dat onze genodigden voor het avondfeest niet meer van de jongsten zijn en geen echte dansers zijn. Ik wil er echter wel eens een goei lap op geven en hoop dat ik dan niet alleen sta op de dansvloer. Nu loop ik met het idee rond om deze verenigingen alsook enkele klanten van mijn ventje te laten komen vanaf het dessertenbuffet en zo ook aansluitend op het dansfeest. Ik ben er nog niet uit en heb er nog niet met mijn ventje kunnen over praten want hij is op dit moment druk bezig met klanten (zal voor vanavond zijn denk ik).
Sandra 12/04/2008
|
|
Thierry
|
|
|
Marie
5-10-2008
|
12-1-2008 18:53:38
Wij doen het ook in drie delen: collega's van ons en relaties van ons ouders op receptie; familie en vrienden op avondfeest (met aparte receptie) en vanaf het dessert (huwelijstaart) komt nog een select groepje van vrienden-kennissen. Ik denk dat dat vanaf 11u is...Je moet rekenen dat de meeste mensen die naar een desseert(buffet) komen meestal eerst gaan gaan eten dus eigenlijk is dat niet erg dat ze maar om 11u kunnen komen. Het betekent echterwel dat de timing van de zaal goed moet zitten,want niets is zo vervelend voor die mensen als moete wachten en zien dat de rest aan het hoofdgerecht bezig is. Groetjes, Marie PS wat geld betreft, voor ons is het zo dat receptiemensen ons 20 euro kosten en de dessertmensen ook, dus dat maat allesinds al niet uit.
|
|
Annelies
8-11-2008
|
13-1-2008 0:35:04
Hey Joke, Wij gingen onlangs een zaal bekijken en die eigenaar zei dat er een nieuwe trend opkomt: geen receptie doen, wel een welkomstdrink voor de genodigden die naar het avondfeest komen, dan avondfeest (lees: het eten) en dan, vóór het dansfeest zou je dessertenbuffet kunnen doen, en op dat moment kan je de mensen uitnodigen die eigenlijk niets op het "eten-deel" te zoeken hebben, maar waarvan je het wel fijn vindt dat ze mee kunnen dansen en aan wie je ook iets te eten aanbiedt (in de vorm van een dessert dan)... Beetje lange zin he... hopelijk snap je een beetje wat ik bedoel... Recepties zijn overigens erg duur (voor het geval het budget meespeelt) Het is ook maar een ideetje Mvg Annelies
|
|
vicky
1-8-2008
|
13-1-2008 23:32:01
Wij gaan ook in 2 groepen werken. 17u-20u : receptie (enkel glaasje champagne of ...) , 5 gangen diner met dichte familie en getuigen 20u mogen de uitgenodigden komen (krijgen al drankje) 20.30u gaat drank verder, maar komen er 1,30u hapjes bij openingsdans rond 22u desertbuffet rond 23.30u en om 14u nog frietzakjes
Realistisch? en leuk? ik hoop het:p
|
|
vicky
1-8-2008
|
13-1-2008 23:32:15
Wij gaan ook in 2 groepen werken. 17u-20u : receptie (enkel glaasje champagne of ...) , 5 gangen diner met dichte familie en getuigen 20u mogen de uitgenodigden komen (krijgen al drankje) 20.30u gaat drank verder, maar komen er 1,30u hapjes bij openingsdans rond 22u desertbuffet rond 23.30u en om 14u nog frietzakjes
Realistisch? en leuk? ik hoop het:p
|
|
Joke
19-4-2008
|
14-1-2008 8:56:08
Drie groepen is denk ik meer en meer de gewoonte, in ieder geval alle trouwfeesten waar ik de laatste jaren naartoe ben geweest, was het zo. Receptie eerst, hier komen bv buren en collega's van ouders avondfeest, de genodigden die we zelf kiezen, familie, vrienden en ook wat goeie vrienden van onze ouders dansfeest met dessertenbuffet voor vrienden die we minder zien Wij hebben gewoon aan de mensen van de zaal gevraagd hoe zij de timing zagen, en aan de hand daarvan de uitnodigingen opgemaakt.
|
|
Els
30-5-2008
|
14-1-2008 15:46:38
Wij zagen het niet zitten om een receptie te geven. We voelden ons niet goed met het feit dat je die mensen dan na een tijdje moet 'wegsturen'. We geven dus een receptie voor de mensen die op het avondfeest komen (familie en goede vrienden, zo een 65-tal mensen). Rond 22 uur nodigen we de collega's, verdere vrienden en familie uit. Terwijl het hoofdgerecht bezig is, krijgen zij ook een welkomstdrankje met enkele hapjes en na het hoofdgerecht gaan we die mensen verwelkomen waarna ze meelopen naar de zaal. Daar zal de tafel even mooi voor hen zijn gedekt als voor diegenen die al op het avondfeest zijn. Dan komt een mega-desertbufet met de nodige toeters en bellen waarbij de mensen die later komen mogen aanschuiven. dit alles gevolgd door het dansfeest. de mensen die nakomen zijn ook met een 65-tal dus zitten we aan 130-140 personen wat toch een mooi aantal is om een dansfeest mee te geven. voor de mensen die op het desertbuffet en dansfeest komen, betalen we 30.00 wat toch helemaal niet zoveel is voor een groot desertbuffet en drank tot 4 uur in de ochtend. Tijdens het dansfeest komen er nog broodjes...
Succes met jullie voorbereiding!
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|