Nu Online
Momenteel zijn er 679 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Hoeveel personen hebben jullie?

14-1-2008 22:51:44
Hallo bruidjes in spé,
Ik ben vorig weekend aan de gastenlijst begonnen.Voor ons avondfeest komen wij ongeveer aan een 180 à 190 personen. Wij hebben een zaal voor 250 personen. Is dit veel? Weinig? We moeten er natuurlijk ook wel rekening mee houden dat er nog mensen niet gaan kunnen komen he .
Groetjes Eva

Eva
14-6-2008
Meld misbruik

Reacties: 15 | Gelezen: 468

Charlotte
19-9-2008
 Meld misbruik14-1-2008 22:59:29

Dat is toch al zeker niet weinig. Wij zitten aan een 160tal voor het avondfeest (en nog eens een goeie 100 vr de receptie) en krijgen nu al dikwijls de opmerking dat dat er veel te veel zijn. Ik denk dat het gemiddelde rond de 130 ligt.

Amaryllis
7-8-2009
 Meld misbruik14-1-2008 23:01:54

Hey Eva,

Dat lijkt me behoorlijk veel voor een avond- (eten?) feest. Wij komen aan bijna 300 personen voor de receptie in de namiddag (ook veel moet ik toegeven...) ùaar 's avonds wilden we ons toch beperken tot een 100-tal personen. We geven een mooie receptie in de namiddag en dan nog een korte voor de avondgasten. Daarna gaan we met een 100-tal mensen aan tafel (ca. 115 genodigden maar ook waarschijnlijk een deeltje dat niet komt...) met een uitgebreide menu. 't Ligt ook een beetje aan het soort fees dat je geeft denk ik. Wij kozen voor een menu, maar bij een walking diner heb je natuurlijk weer een hele andere situatie...

Toitoi met de voorbereideingen!

Amaryllis
amaryllis.dieltiens@telenet.be

Eva
14-6-2008
 Meld misbruik14-1-2008 23:19:15

Hallo,
Wij hebben voor familie eten dat begint om 16.00 wij hebben geen receptie. Om 20.00 begint het avondfeest met de avondgasten. Ik heb voor de avondgasten het dessert en nog hapjes. Geen eten dus!

Marijke
12-7-2008
 Meld misbruik15-1-2008 7:29:10

Hey,
wij hebben voor het eten s avonds ongeveer een 130 personen en daar komen er dan later op de avond nog een 50-tal bij enkel voor het dessert. In de vooravond hebben we ook nog een aparte receptie voor verre familieleden, kennissen en collega's maar daar kunnen we nog geen aantal op plakken.

Evi
30-5-2009
 Meld misbruik15-1-2008 8:49:06

Wij zijn voorzichtjesweg een gastenlijst beginnen maken en zitten nu al over de 200 personen, ik ben er zeker van dat dit zal doorlopen richting 250p en hoop dat het daar niet over gaat. Maar wij hebben wel een grote familie. Familie alleen is al 110p (en kunnen in komende anderhalf jaar nog liefjes bijkomen). Verloofde zit dan nog es in het voetbal en hebben allebei nog een 'eigen' vriendenkring. En dan nog beste vrienden van de ouders. Veel doorschuiven naar receptie gaat ook niet, want zitten daar ook al met grote groep. Verloofde en schoonvader zijn beide zelfstandige en ook mijn vader heeft veel verplichtingen naar zakenrelaties toe. Die klanten of collega's niet vragen kunnen we niet maken omwille van die professionele redenen. Help.

Sandra
25-7-2008
 Meld misbruik15-1-2008 10:10:07

ik vind dat veel allemaal, wij zijn bijvoorbeeld maar met een 70tal op het avondfeest: kleine familie... en ik verwacht een 100tal op de receptie

marjan
24-5-2008
 Meld misbruik15-1-2008 10:51:24

Blij te horen dat wij niet de enige zijn die veel mensen uitnodigen. wij nodigen ongeveer 250 mensen uit voor het dansfeest en dessertenbuffet. we gaan ervanuit dat er hiervan 200 man aanwezig zal zijn.

Groetjes
Marjan

Angela
21-6-2008
 Meld misbruik15-1-2008 12:11:11

Hallo,

wij zitten voor receptie aan 150 man en avondfeest met menu aan 200 man.
Capaciteit van de zaal is 380 man, dus dan zit iedereen zeer ruim en rond de dansvloer.
Dat wouden we zeker hebben.
Het is ook niet dat het in de zaal 'te weinig' mensen zou lijken, want die zaal biedt zoveel mogelijkheden dat we met ronde tafels van ongeveer 12 personen kunnen werken.
Super vind ik.

Succes met de verdere planning!

Groetjes
Angela
21/06/2008

Soetkin
26-4-2008
 Meld misbruik15-1-2008 13:25:38

Hm, wij hebben blijkbaar ook een kortere gastenlijst.Wij komen aan +/- 95 personen. We hebben echter niet veel "verplichtingen". Omdat we het allergrootste deel zelf betalen, hoeven we geen vrienden/kenissen van de ouders te vragen.

Vanwege de kortere gastenlijst is er geen aparte receptie. Iedereen wordt uitgenodigd voor de ganse avond, wat mijn vriend en ik prettig vinden.

Gerlinde
2-8-2008
 Meld misbruik15-1-2008 15:25:29

Hey,

Wij komen aan 50 mensen receptie en 100 mensen voor het avondfeest. Wij betalen ook alles zelf.

Aangezien wij enkel mensen uitnodigen die we na ons feest nog zullen zien en die we zeer goed kennen, komen we aan een iets minder grote groep. Je moet ook weten dat er voor mijn vriend slechts 9 mensen van zijn familie komen (kleine familie).
Wij willen immers een feest die echt van ons is en waar geen "vreemden" aanwezig zijn.

Groetjes en veel succes.

Griet
2-2-2008
 Meld misbruik15-1-2008 15:37:14

Wij zijn nu 18 dagen voor D-day! De bevestigingen en annulaties lopen binnen. Hou rekening met de annulaties. Een onverwachte familieruzie (buiten onze wil om) en vakanties zorgt voor een ravage van meer dan 50 annulaties. Normaal moet je op 10 tot zelfs 20% annulaties rekenen. Wij hebben ook een grote zaal. (receptie 100, avondfeest 190) Ik reken echter op de professionaliteit van de zaalmensen om het op te lossen.

Cindy
12-9-2008
 Meld misbruik15-1-2008 18:17:47

hoi,
wij betalen ook zelf en hebben momenteel een telling gemaakt van ong 50 personen receptie en ong 90 personen avondfeest.

het is nu wel nog 8 maand dus kan nog veranderen in aantal

grts cindy 12.09.08

Mieke

Meld misbruik15-1-2008 19:41:46

Hallo,

Wij zitten aan redelijk wat personen maar dit komt doordat onze ouders allemaal zelfstandig zijn waardoor er veel zakenrelaties zullen zijn. We zitten momenteel op ongeveer 100 personen voor de receptie en een goeie 300 personen voor het avonddiner.

Groetjes, Mieke

Patricia

Meld misbruik17-1-2008 9:33:30

Waauw grote groepen hier toch.
Wel leuk.

Wij hebben beiden een kleine familie.
Zullen voor recpetie op een 55 personen zitten en dan nog 30 erbij het laatste halfuur voor de kleine receptie en dan een 70tal personen voor het avondfeest.

Patricia

Jill
24-1-2010
 Meld misbruik17-1-2008 13:50:49

Hey Eva,

Wij hebben een voorlopige gastenlijst voor de receptie van 60 personen en een avondfeest van 140 personen. Ik denk dat dit zo wat ons gemiddelde blijft, er komen er nog bij maar er gaan ongetwijfeld ook nog annulaties komen...Eerst dachten we om iedereen op het avondfeest te zetten maar dat komt dan toch erg duur uit en hebben we wat gewikt en gewogen. Ik denk dat je vooral keuzes moet maken waar je jezelf goed bij voelt, het is per slot van rekening JULLIE dag en één om van te genieten !

Veel plezier nog in de voorbereidingen !

Groetjes,

Jill

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...