Terug naar overzicht
eigelijk begrijp ik niet goed wat dat met trouwen enz te maken heeft...maar allé...hopelijk krijg je reactie...
Rozenwater heb ik nog nooit gebruikt, maar met de azijn (zowel framboos als balsamico) kan je lekkere dressing maken...eenvoudig beetje olijfolie, azijn erbij, kruiden met peper en zout en heerlijk bij salades met bijv. geitenkaasje of mozarella in gerookte zalm. Je kan ze ook laten inkoken tot een siroop en dan heb je prachtig decoratiemateriaal voor voor- en of hoofderechtjes. Op tv zag ik ook eens een aardappel-grillgerecht in de oven met verse kruiden, look en ui en daarover goot men een heleboel balsamico voor het de oven in ging...maar dat heb ik erlijk gezegd zelf nog niet gedurfd...Succes!Amaryllisamaryllis.dieltiens@telenet.be
Rozenwater wordt vooral in de arabische landen gebruikt.Het is ongelooflijk lekker in muntthee en af en toe durf ik mijn couscous ermee te koken.In oorsprong werd het voornamelijk gebruikt om je handen mee te verfrissen en niet om te koken.Balsamico gebruik ik op verschillende manieren. Klein beetje in de spaghettisaus, bij gestoofde zuiderse groenten, ingekookt over vanilleijs... etc
Helemaal niets met trouwen te maken Betsy... vandaar ook bij 'ANDERE'.Alhoewel elke vrouw wel een keukenprinses voor haar man wil zijn zeker :-) kHeb hier alvast enkele leuke ideetjes opgedaan! Ik vroeg mij al af hoe ze op restaurant altijd van die lekkere dressings bij mijn geitekaasje toverden. Kan ik meteen aan de slag om het zelf eens te proberen.Bo*
Als we nu ook al elkaars keukengeheimen beginnen te delen op dit forum, is het hek helemaal van de dam... Daar zijn andere fora voor, é.
't Is al goed dames. Mijn oprechte excuses voor het lastig vallen. Bo*
Vind hetnog wel een leuke vraag hoor bo ;)Je rozenwater kan je bijvoorbeeld in de rijstpap doen.Ik gebruik balsamico heel erg veel, in spaghettisaus, bij de mozarella, vinaigrettes, beetje in de soep,.... Wat ook heel lekker is (lijkt mss raar eerst, maar echt proberen) is aardbeien dopen in balsamico-azijn en dan chocomousse maken en ze daarin insteken, heeeerlijk!Frambozenaijn is idd lekker voor dressings e.d.Veel succces!
aha! leuk zeg Cathy ... Ik had geen idee dat balsamico zoveel mogelijkheden had. Lekker... Ik beloof bij deze plechtig jouw balsamico-aarbei-chocomousse-idee uit te proberen wanneer dat eens past! Groetjes Bo*