Terug naar overzicht
Dag Eva,Ik vind dat je voet bij stuk moet houden wat jouw neven en nichten betreft en haar duidelijk moet maken dat jij die er écht bij wilt. Zij moet dan maar kiezen wat ze met haar familie doet, niet? Ik zou het wel eerst met je vriend bespreken en ervoor zorgen dat je het met zijn moeder bespreekt waar hij bij is en dat hij jou steunt. Veel succes!Gr. Laura
Hey Eva,Dat zijn inderdaad van die lastige kwesties. Al begrijp ik niet helemaal wat het probleem is als elke familie zijn eigen deel betaald. Moest het nu ieder de helft zijn, kan ik begrijpen dat je schoonmoeder sputtert als jouw familie veel talrijker is als de hare. Bij ons is 't ook zo dat ik ten eerste veel meer familie heb dan Bart en bovendien is er in zijn familie ruzie en worden ze dus gedeeltelijk niet gevraagd... Maar mijn ouders betalen mijn kant en zijn ouders de zijne. Wij hebben er wel op gestaan dat zijn ouders dan bijv. wat vrienden zouden uinodigen en Bart heeft sowieso ook meer vrienden die hij wil vragen dan ik, dus zo is het weer een beetje in evenwicht. Als ieder zijn kant betaald maakt het toch niet uit dat jij wel neven uitnodigt en hij niet?! Bizar toch hoe bepaalde simpele dingen tot ingewikkelde discussies kunnen leiden...en ja, zonde ook!Succes ermee!Amaryllis07-08-2009
Wij hebben van in het begin gezegd dat we niet kijken naar familiebanden, maar naar met wie we een goed contact hebben om de gastenlijst op te stellen. Mensen die we nooit zien nodigen we ook niet uit... Is niet makkelijk, maar we proberen toch voet bij stuk te houden. Ik denk dat je sowieso wel commentaar krijgt, maar als je daar rekening mee moet houden kan je zoals je zegt ook niet meer genieten van je huwelijksdag. Dus doen we het zo...Groetjes,Tania
Beste Eva,bij ons is het zo dat mijn familie veel groter is dan die van mijn vriend. Wij zijn overeengekomen dat we voor het avondfeest ongeveer hetzelfde aantal personen uitnodigen, ongeacht of dit nu familie is niet. Bij mijn vriend worden zelfs de achterneef en -nichten uitgenodigd, omdat er anders bijna geen familie is. Ik nodig voor het avondfeest enkel neven en nichten van moeders kant uit, die van vaders kant komen enkel naar de receptie. We hebben hier ook veel over overlegd met mijn ouders, maar uiteindelijk wordt er aan beide kanten van de familie ongeveer hetzelfde budget gespendeerd. Aan vaders kant zijn ze met zoveel meer dat het anders onbetaalbaar wordt, en omdat ik ook vind dat er tussen beide kanten (vriend en ik) in aantal een evenwicht moet zijn. Voor mij kan het niet dat er voor de één 70 gasten komen en voor de ander maar 50... Dus hebben wij het zo opgelost. Groetjes, Erika
Hallo,dat is inderdaad lastig. Bij ons was dat ook niet alles. Ik wou ook mijn groottantes en -nonkels vragen (zijn tien personen) omdat ik daar veel contact mee heb en zelf nog een envelopje krijg met Nieuwjaar. Mijn vriend kent zijn groottantes/nonkels helemaal niet, maar zijn moeder wou dus ook dat we die uitnodigden. Gelukkig heeft mijn vriend duidelijk gemaakt dat hij die niet kent en die voor hem niet hoeven te komen.We zijn nu tot een compromis gekomen. Mijn groottantes/nonkels komen naar het feest. Die van mijn vriend naar de receptie.Melissa29-03-2008
Hallo, bedankt voor jullie antwoorden. Mijn vriend zijn ma is gisteren nog eens hier geweest en we zijn er zo stilletjes aan uitgeraakt. Mijn neven en nichten komen naar het eten, neven en nichten die mijn aanstaande veel ziet ook. Maar de neven en nichten die hij nooit ziet komen gewoon naar het avondfeest. Ik denk ook niet dat die dat echt erg gaan vinden hoor. groetjes