Terug naar overzicht
Hoi,we hebben een afspraak gehad met een een weddingplanner. Voor het totaalpakket: voorbereidingen en aanwezigheid de dag zelf vroegen ze 3000 euro! De normale trouwkosten zoals avondfeest, trouwjurk, etc.. nog niet bijgeteld..Groetjes
Beste Jill,Wij hebben ook een toaalpakket van A tot Z, zie,www.mediacarservice.be
hoi jill,wij hebben ook een afspraak gehad met WEDDINGPLANNER...en idd ze vragen heel veel geld voor wat ze moeten doen, ik kijk niet nauw wat betreft ons huwelijk maar vind dit wel je geld buitensmijten.ben nu met alles zelf bezig en idd het brengt wel wat stress met zich mee maar bekijk dit alles als iets wat erbij hoort.als je vragen hebt over iets kan er overal mee terecht en je steekt er een dikke cent mee in je zak!SUCCES
Ik heb ook al van een wedding planner gehoord die 15% van de kostprijs van het hele huwelijk vroeg. Waarbij ik (en ook die weddingplanner) ervan uitga dat je geen weddingplanner vraagt, als je je huwelijk eenvoudig en klein en dus iets goedkoper wil houden. Maar ik denk dat zij daarvoor wel echt je ganse dag organiseren en je echt alles mag vragen maar dat je het zéker niet moet doen als je naar je budget moet kijken. En persoonlijk vind ik een ceremoniemeester op de dag zelf wel nuttig, maar de rest van mijn huwelijk vind ik gewoon superleuk om zelf te organiseren.
Een weddingplanner kan ook 10% van jullie totale budget vragen. En deze kan bepaalde kortingen voor jullie bij bedrijven krijgen waardoor je die 10% niet eens als extra kosten hoeft te zien.
Hey,Ik denk dat je zelf eens de vraag moet stellen of je de voorbereidingen echt zelf wilt doen en dit ook als leuk ervaart of niet.Ik zelf zou nooit een weddingplanner willen. Ik moet geen ander die een beetje onze dag regelt. Wij willen zelf bepallen hoe alles moet en ervaren het voorbereiden ook als een leuke en toffe (soms met stress, geef ik toe) periode.Veel succes
Hallo,wij hebben wel een weddingplanner onder de arm genomen, nl. MerryMakers (www.merrymakers.be ). Wij werken allebei een hele dag en zijn pas ten vroegste om 19u thuis. Ook in het weekend moeten we vaak werken. Daarom hebben we echt wel hulp nodig! Ik zal eventjes kort proberen uit te leggen hoe zij werken:Als je nog niets geregeld hebt (bv. geen feestzaal, geen vervoer, ...) dan kunnen zij voor jou een een concept uitwerken. Tijdens het eerste kennismakingsgesprek (gratis) moesten we vertellen hoe wij ons huwelijk zagen, wat onze stijl was, lievelingsrestaurant, hobby's, ... Aan de hand van dat hebben ze voor ons een concept samengesteld. We kregen verschillende boeken met:- dagplanning- verschillende feestzalen - cateringvoorstellen- vervoer- fotografen- kappers en make-up artiesten- decoratievoorstellen- info kerk en gemeentehuis- bedankjes- bloemen- entertainment-...Wij kregen overal de prijzen van en ook de contactgegevens. Zo konden we nadien zelf aan de slag. Ze hadden namelijk overal opties op genomen zodat wij in principe enkel maar hoefde te bevestigen wat wij leuk vonden.Als je wenst kan je dan alles zelf doen of met hen samenwerken.Als je met merrymakers wil samenwerken (zoals wij doen) wordt er duidelijk op papier gezet wat zij voor jou gaan doen. Dit hoeft echt niet alles te zijn! Je kan merrymakers bv. enkel inhuren voor de decoratie te verzorgen, of als ceremoniemeester, een hele dag aanwezig zijn, ...Enkel wat jij uit handen wil geven, zal merrymakers verzorgen.Er wordt op voorhand een vaste "fee" afgesproken voor hun werk, zij werken dus niet op commissie! Die fee hangt af van de grootte van je feest, budget en wat merrymakers juist moet doen.Tot op heden zijn wij er heel tevreden van. Alles gebeurt in nauw overleg zodat we voor 200% weten wat er allemaal gebeurt.Merrymakers was gisteren trouwens een hele dag te zien op Lifetv!
Fairytales is een hele professionele weddingplanner. Ze spreken een procent met je af, maar dit hoef je niet als extra kost te zien, aangezien ze betere prijzen hebben dan een particulier. ze hebben ook heel unieke locaties, bijv in de ardennen, kasteelhoeves enz! zeker eens contact mee opnemen.groetjes