Terug naar overzicht
Beste LottaBart en ik zijn vorig jaar in januari voor de wet getrouwd en in oktober voor de kerk. Ook wij wisselden de ringen pas uit bij het kerkelijke huwelijk. Toen we in januari op de huwelijksbeurs in Brussel onze ringen vonden hebben we ineens gevraagd of het niet mogelijk was om beide data te laten graveren. Uiteindelijk was dit wel mogelijk omdat we beide een korte naam hebben. Natuurlijk is de wettelijke trouw de meest officiële datum. Groetjes Mieke
Hey,Als je er voor kiest om de ringen te wisselen in de kerk, denk ik dat je best die datum kiest voor de ringen ook.Groetjes
Hallo Lotta!Ik denk dat dat ervan afhangt wat voor jullie de belangrijkste datum is: die van de wet of van de kerk. Mijn ouders zijn ook op twee verschillende data getrouwd en als er naar hun datum gevraagd wordt, zeggen ze altijd die van de kerkelijke trouw (op die dag hebben ze ook hun feest gegeven). Aangezien je er voor kiest om de ringen pas tijdens de kerkelijke trouw uit te wisselen, zou je misschien die datum laten graveren. Maar vraag voor alle zekerheid eens of beide data er niet inkunnen, dan moet je niet meer kiezen!Groetjes, Karen13/9/2008
Hey Lotta!Wij zitten met hetzelfde. We waren ook aan het twijfelen maar voor ons heeft de kerkelijke trouw toch ook heel veel betekenis. Dus wij nemen de datum dat we huwen voor de kerk. Ik heb dit ook aan onze ceremoniemeester voorgelegd en hij zei dat veel koppels ervoor kiezen om de datum van de kerk te nemen!Lieve groetjes,Gitte
Wij nemen ook de datum van de kerkelijke trouw. het is dan ook je feest en voor de mensen ben je dan getrouwd.