Terug naar overzicht
een diaken mag jullie wel trouwen maar dat is volgens mij meer een dank mis en niet een geldig sakrament van het huwelijk.wordt meestal gedaan als 1 van de 2 niet gedoopt ismss eens kijken op kerknet.be daar staat wel wat info op
Dag Kim,Wij worden getrouwd door een deken. Het verschil wist ik hiervoor trouwens niet precies.Priester, kerkelijk hoofd van een parochie. Heeft geen vrouw en/of kinderen.Diaken, is helpende hand van een priester. Heeft wel een vrouw en/of kinderen (of mag deze toch hebben)Deken is hoofd van verschillende parochies en dus 'baas' van een priester en dus zeker geen vrouw en/of kinderen.Ofdat een diaken een geldig sacrament kan uivoeren, daar ben ik niet vanop de hoogte.Zal je eens moeten onderhoren. Maar er is een tekort van priesters, dus ik zou veronderstellen dat dat geen probleem is.We zijn alvast heel blij met onze deken, want hij is heel modern ingesteld. En mogen onze viering zeer persoonlijk aan pakken. En dat is toch wel belangrijk eh.Groetjes en succesAngela21/06/2008
Heb dat al eens nagevraagd en het is ook een geldigsacrament van het huwelijk als de diaken ons trouwt.
bij ons zal het een diaken doen het enige verschil is dat hij geen eucharistie geeftde rest allemaal hetzelfde juist de plechtigheid is korter en persoonlijker