TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Melissa
29-3-2008
|
19-1-2008 23:05:10
Hallo Kim,
ik heb je net per mail mijn misboekje verstuurd. Hopelijk heb je er wat aan.
Melissa 29-03-2008
|
|
olivier
1-8-2008
|
19-1-2008 23:26:05
hallo kim,
zijn ook op zoek naar misboekjes. Moest je er per mail ontvangen zou het mogelijk zijn om ze door te sturen.
alvast bedankt
groetjes
olivier olivier.vanthuyne@telenet.be of miekevanduffel@yahoo.com
|
|
olivier
1-8-2008
|
19-1-2008 23:26:19
hallo kim,
zijn ook op zoek naar misboekjes. Moest je er per mail ontvangen zou het mogelijk zijn om ze door te sturen.
alvast bedankt
groetjes
|
|
olivier
1-8-2008
|
19-1-2008 23:26:32
hallo kim,
alvast bedankt
groetjes
|
|
sarah
24-5-2008
|
20-1-2008 0:06:36
Hoi Kim,
Ik heb je een heel pak misboekjes doorgestuurd, hopelijk heb je er wat aan
Groetjes Sarah
|
|
Carolien
14-8-2008
|
20-1-2008 9:34:04
Misboekjes zijn bij mij ook altijd welkom: kyla@mail.be
|
|
Kim
2-8-2008
|
20-1-2008 10:05:35
Hoi Kim,
Als je er ontvangen hebt, zou je ze mij dan ook kunnen sturen? Ik zit namelijk ook met mijn handen in het haar... Alvast bedankt kimmekej@gmail.com Groetjes Kim
|
|
Mieke
|
20-1-2008 10:41:17
Je mag dit ook naar mij sturen want ik moet er ook nog aan beginnen...
mieke_vansieleghem@hotmail.com
Bedankt!
Groetjes, Mieke
|
|
Dana
8-8-2008
|
20-1-2008 12:09:41
Hoi Kim, als je de moite nog wil doen, mag je het ook naar mijn mail adres sturen want ik hier ook nog helemaal niet over nagedacht.
Groetjes Dana
|
|
Dana
8-8-2008
|
20-1-2008 12:11:18
oei, was mail adres vergeten te geven: dana_de_kuyper@hotmail.com
|
|
kim
29-8-2008
|
20-1-2008 12:20:10
Hey Sarah,
Zou je jouw misboekjes nog eens kunnen doorsturen want ik heb ze nog niet ontvangen. Aan al de rest die ook misboekjes vraagt, ik zal degene die ik ontvangen heb zo snel mogelijk doorsturen.
Groetjes Kim
|
|
marleen
30-8-2008
|
20-1-2008 13:24:59
naar mij mag je dit ook doormailen
marleen_deneve@hotmail.com
alvast bedankt!!
|
|
evy
1-3-2009
|
20-1-2008 14:45:50
Hey Kim,
Als je wilt mag je de voorbeelden ook naar mij sturen.
Alvast merci!
koekedoos20@hotmail.com
|
|
nancy
12-7-2008
|
20-1-2008 14:59:00
Dag Kim,
Zou je ze naar mij ook kunnen doorsturen? Ik kan ook nog wat inspiratie gebruiken!
Bedankt!
nancyvanhouteghem@hotmail.com
|
|
kim
29-8-2008
|
20-1-2008 15:02:19
Hey,
Zodra ik een aantal boekjes ontvangen heb zal ik ze jullie zo snel mogelijk toesturen. Nu is het echter de moeite nog niet aangezien de meeste mensen die op dit bericht reageren zelf ook vragen achter de boekjes :p en dan kan ik ze ineens allemaal tesamen sturen. Tot nu toe hebben er mij 2 personen reeds hun boekje(s) toegestuurd. Maar ik hou jullie nog verder op de hoogte
Groetjes Kim
|
|
Nicole
5-7-2008
|
20-1-2008 15:54:09
Ik weet hoe moeilijk het is om een misboekje te maken. En ik heb ook nog niet zoveel voorbeelden. Als je ze per email ontvangen hebt, zou je ze dan ook naar mij kunnen doorsturen? Heel erg bedankt! Groetjes, Nicole nicole.dekoninck@hotmail.com
|
|
Nicole
5-7-2008
|
20-1-2008 15:54:24
Ik weet hoe moeilijk het is om een misboekje te maken. En ik heb ook nog niet zoveel voorbeelden. Als je ze per email ontvangen hebt, zou je ze dan ook naar mij kunnen doorsturen? Heel erg bedankt! Groetjes, Nicole nicole.dekoninck@hotmail.com
|
|
sarah
1-7-2008
|
20-1-2008 16:54:49
ik heb het opstellen van t misboekje ook tot laatste uitgesteld, maar nu is het zover.Kunnen jullie mij ook voorbeeldjes doorsturen (ronsesarah@hotmail.com).Alvast bedankt.
|
|
sarah
1-7-2008
|
20-1-2008 16:55:03
ik heb het opstellen van t misboekje ook tot laatste uitgesteld, maar nu is het zover.Kunnen jullie mij ook voorbeeldjes doorsturen (ronsesarah@hotmail.com).Alvast bedankt.
|
|
Elissa
12-4-2008
|
20-1-2008 20:31:50
Een hart vol jou een zand vol woestijn een lava vol vulkaan een kokosnoot vol palmboom een vis vol zee
een leven vol stad een water vol bruis een bubbel vol bad een traan vol oog
een stip vol paddestoel een mos vol boom een blad vol herfst een pijn vol dood een hart vol jou Intredelied: “Perfect Day” Lou Reed Just a perfect day, Drink sangria in the park, And then later, when it gets dark, We go home. Just a perfect day, Feed animals in the zoo Then later, a movie, too, And then home.
Oh its such a perfect day, Im glad I spent it with you. Oh such a perfect day, You just keep me hanging on, You just keep me hanging on.
Just a perfect day, Problems all left alone, Weekenders on our own. Its such fun. Just a perfect day, You made me forget myself. I thought I was someone else, Someone good.
Oh its such a perfect day, Im glad I spent it with you. Oh such a perfect day, You just keep me hanging on, You just keep me hanging on.
Youre going to reap just what you sow, Youre going to reap just what you sow, Youre going to reap just what you sow, Youre going to reap just what you sow... Verwelkoming: Elissa:Beste ouders, familie en vrienden Wij zijn hier allemaal samen voor onze grote dag! Maanden van voorbereiding gingen hieraan vooraf. Het waren maande n van zoeken en vinden. Vanalles voor de huwelijksdag… maar ook telkens opnieuw mekaar. En we zijn van plan dit ons hele leven verder te doen. Daarom staan wij hier vandaag voor het altaar, om in het bijzijn van God en al de mensen die ons dierbaar zijn elkaar te beloven dat we mekaar altijd verder zullen blijven zoeken en vinden zodat ons hele leven samen, één groot gelukkig feest kan worden. Verwelkoming door priester Guido
Schuldbelijdenis: Maïka
Het kost niet zoveel iemand een glimlach te schenken of je hand op te steken voor een vriendelijke groet. Zoiets kan opeens de zon laten schijnen in het hart van de mens die je zomaar ontmoet. Het kost niet zoveel een hand uit te steken om een ander een beetje behulpzaam te zijn. Een dankbare blik is vaak de beloning al was de moeite voor u slechts klein. Het kost niet zoveel om je hart wat te openen voor de mens om je heen in vreugde en verdriet. Wees blij, dat je zo wat kan doen voor die ander of is die ander je medemens niet? Het kost maar weinig, je arm om een schouder of alleen maar even een zachte druk van een hand. 't Is vaak voor de ander of hij heel even in een klein paradijs belandt. Het kost zo weinig om een ander te geven iets wat je zelf ook zo heel graag ontvangt. Vriendschap, alleen door dat weg te schenken geef je iets waar ieder mens naar verlangt.
Priester: Ons samenleven verloopt over goede en kwade dagen. Daarom is het zinvol dat wij, Bij aanvang van dit huwelijksfeest, Proberen uit de grond van ons hart Elkaar vergeving te vragen En te schenken voor alle fouten Die wij ooit tegen elkaar hebben begaan, als broer of zus, als verloofde, als familielid of vriend.
Samen: Tot zeven maal zeventig maal
Openingsgebed: (Priester Guido) Heer, Elissa en Brecht die een andere opvoeding kregen, die andere ervaringen opdeden en die andere mensen zijn, het kan een boeiende reis worden. Het is een wonderlijk gebeuren wanneer twee zulke mensen elkaar ontmoeten, hoe hun twee werelden elkaar raken en hoe hun bestaan stilletjes aan in elkaar begint te vloeien. De pijn van de ene wordt de pijn van de andere en het geluk wordt gedeeld. Heer, Begeleid Elissa en Brecht, in het fantastische avontuur dat ze met elkaar aandurven en waarbij ze elkaar broodnodig hebben om samen de weg op te gaan zoals u die voor hen droomt.
Eerste lezing: Veerle Gisteren heb ik een echtpaar gezien. Hij was boven de tachtig. Zij nauwelijks iets jonger . Een beetje buiten adem stapten ze tegen de straathelling op. Hij had spierwit haar, zij had blauwe ogen met rimpeltjes om te zoenen. Hij leek een beetje last te hebben van astma, zij van reuma. Ze keken naar elkaar en hielden elkaars hand vast. Ik ben heel zeker dat ze een hele bende kleinkinderen en achterkleinkinderen hebben. Dat zij een hele reeks zorgen, ruzies en verzoeningen hadden meegemaakt. Met spaarzame woorden wellicht maar met de wil om bij elkaar te blijven en ook de wil om met elkaar te sterven. Haar blauwe ogen zaten vol vragen. Hij hield haar bij de hand alsof hij haar tegen alles wou beschermen: het oud worden, de aftakeling, de eenzaamheid, de dood. Ik heb hem niet durven vragen of hij haar op een of ander moment ineens minder mooi, minder begeerlijk, minder verleidelijk had gevonden. Ik heb haar niet durven vragen of zij hem dan een maniak, een knorpot of een baasspeler had gevonden. Een kneep, een systeem, een mirakelrecept voor een mirakelliefde bestaat niet. Alleen de liefde bestaat: met haar revoltes, de dode ogenblikken, schaduwzijden en crisismomenten. Een met littekens gemerkte liefde, aangrijpender dan de liefde die niet geleden, niet gebotst zou hebben. Ik heb hen ook niet durven vragen hoe ze dat klaargespeeld hadden. Toen ze twintig waren heeft zij hem wellicht gevraagd: "Gaan we samen dansen?". En hij heeft geantwoord: "Als jij dat graag hebt lieveling." Als ze dertig was: "Gaan we samen naar zee?" "Als jij dat graag hebt lieveling." Later nog: "Gaan we de kinderen eens opzoeken?" "Als jij dat graag hebt lieveling." Daar in de straat, met haar helderblauwe blik, scheen ze te vragen: "Gaan we sámen tot het einde van het leven?" En de wijze waarop hij haar hand vasthield, scheen te antwoorden: "Als jij dat graag hebt.”
Tussenzang: “Lopen op het water” Marco Borsato en Sita
In een seconde, kwam zonlicht door de wolken heen.
Een tel met jou is mooier dan, een eeuwigheid alleen.
Ik was bang om lief te hebben En mijn hart heeft stil gestaan Maar met jou armen om mijn middel Kan ik de wereld aan
Dansen op de sterren, vier seizoenen in een nacht. Dit is een seconde, los zijn van de zwaartekracht.
Lopen op het water, zonlicht zien voor dag en dauw. Vliegen zonder vleugels Allemaal door jou.
Jij onthult me jouw geheimen, dat is alles wat ik horen wou. Ze waren veilig bij me Maar ik deel ze moeiteloos met jou
Mijn gedachten en mijn dromen, zijn alleen op jou gericht. Ik spring lachend in het diepe, met mijn ogen dicht.
Dansen op de sterren, vier seizoenen in een nacht. Dit is een seconde, los zijn van de zwaartekracht.
Lopen op het water, zonlicht zien voor dag en dauw. Vliegen zonder vleugels Allemaal door jou.
Hej... jhe...
Dansen op de sterren, vier seizoenen in een nacht. Dit is een seconde, los zijn van de zwaartekracht. Lopen op het water, zonlicht zien voor dag en dauw. Vliegen zonder vleugels Allemaal door jou.
Een tel met jou is mooier, dan heel de eeuwigheid alleen. Dit is voor een seconde, los zijn van de zwaartekracht
Ik voel me veilig bij je, jouw armen om mijn middel.
Allemaal door jou!
Oe... oe...
Evangelie
Lezing uit het Heilige Evangelie van Onze Heer Jezus Christus volgens Johannes. In die tijd zei Jezus tot zijn leerlingen: "Dit geef ik als opdracht: Hou van elkaar, zoals ik van jullie hou, want als iemand zijn leven geeft voor vrienden dan gaat de liefde alles te boven. Jullie zijn mijn vrienden, als jullie deze opdracht vervullen. Jullie hebben mij niet tot vriend gemaakt, maar ik heb jullie tot vrienden gekozen. Ik stuur jullie het leven in met de opdracht: Maak er iets van en heb elkander lief!"
Homilie
Huwelijksinzegening
Priester: Elissa en Brecht. In aanwezigheid van jullie familie, vrienden en kennissen willen jullie uitspreken dat jullie voor elkaar gekozen hebben, dat jullie je verdere leven verbonden willen blijven met elkaar. Wat de toekomst brengen zal, is verborgen. Je kent niet het geluk dat op je wacht. Je kent niet het verdriet en de zorgen die niemand bespaard blijven. Niet het succes en de teleurstelling. En juist op die momenten zullen jullie elkaar moeten steunen en laten zien dat je werkelijk van elkaar houdt. Het huwelijk is niet alleen een bron van geluk en voorspoed maar ook een bron van inspiratie, kracht en troost die je kunt zijn voor elkaar.
Priester:Brecht, beloof jij je best te doen om Elissa gelukkig te maken, haar liefde, warmte en steun te geven, haar te respecteren en naast haar te staan in moeilijke en fijne dagen van jullie leven. Beloof je Elissa trouw te blijven alle dagen van je leven? Brecht: Ja, dat beloof ik.
Priester: Elissa,Beloof jij je best te doen om Brecht gelukkig te maken, hem liefde, warmte en steun te geven, hem te respecteren en naast hem te staan in moeilijke en fijne dagen van jullie leven. Beloof je Brecht trouw te blijven alle dagen van je leven?
Elissa: Ja, dat beloof ik.
Priester: Brecht,wil jij ten overstaan van God en allen die hier aanwezig zijn Elissa aanvaarden als jouw vrouw? Brecht: Ja, dat wil ik.
Priester: Elissa,wil jij ten overstaan van God en allen die hier aanwezig zijn Brecht aanvaarden als jouw man?
Elissa: Ja, dat wil ik.
Priester: Beloven jullie voor jullie kinderen goede ouders te zijn en hen een liefdevolle opvoeding te geven in de Geest van Jezus Christus?
Elissa en Brecht: Ja, dat beloven wij.
Trouwbelofte:
Priester: Willen jullie dan nu elkaar de rechterhand geven en willen de getuigen dan nu naar voor komen en zo getuige zijn van de trouwbelofte die, Elissa en Brecht nu aan elkaar zullen doen.
Brecht:
Elissa:
Priester:Voortaan zal de kerkgemeenschap jullie beschouwen als man en vrouw. Moge de Heer jullie huwelijk bevestigen en zegenen om deze beloften waar te kunnen maken. Wat God verbonden heeft, zal de mens niet scheiden.
Zegening van de ringen:
Priester: Liefde vergaat nooit. De liefde die eeuwig duurt kent een mooi symbool: de ring. Iets dat geen begin en geen einde heeft, altijd rond, steeds verder, iets dat de ander altijd blijft dragen. Heer, zegen deze twee ringen. En mogen Elissa en Brecht, die ze zullen dragen, groeien in trouw en liefde voor elkaar, een leven lang.
Brecht: Elissa, neem deze ring, neem mij zoals ik ben, en maak van mijn leven het onze.
Elissa: Brecht, neem deze ring, neem mij zoals ik ben, en maak van mijn leven het onze.
Zegening van de huwelijkskaars:
Steffie: Mijn vlammetje wil erbij zijn, bij jullie huwelijk. Ik ben meer dan een geschenk. Ik ben een stille getuige in het huis van je liefde. Als de zon schijnt hoef ik niet te branden, maar als het donker wordt, als er storm komt in huis, steek me dan aan. Als de eerste ruzie komt, als de stilte onder iets lijdt, steek me dan aan. Als je de eerste stap wilt zetten maar je weet niet hoe. Als je omhelzen wil en je armen worden stijf, steek me dan aan. Als je tot een gesprek wil komen maar geen woorden vindt, steek me dan aan.
Mijn vlammetje is een duidelijk teken in huis. Het spreekt de taal, die anderen dadelijk verstaan. Ik ben jullie huwelijkskaars. Ik hou van jullie beiden. Laat me branden als het moet en zolang het moet, zodat jullie wang tegen wang mijn vlammetje doven kunt, dan zeg ik dankbaar tot de volgende keer…
Priester: Heer, zegen deze huwelijkskaars. Dat zij het huwelijksleven van Brecht en Elissa mag verlichten en verwarmen naar voorbeeld van Jezus, Uw licht en de warmte van Uw liefde.
Zegening van het kruisbeeld:
Heer, zegen ook dit kruisje, dat een geloofsteken is. De horizontale lijn vertelt ons van de liefde voor anderen. De verticale lijn roept ons op God lief te hebben. Zegen dit kruisje, teken van uw aanwezigheid in goede en kwade dagen.
Ondertekening huwelijksregister Celine Dion “ The Power of Love” The whispers in the morning Of lovers sleeping tight Are rolling like thunder now As I look in your eyes
I hold on to your body And feel each move you make Your voice is warm and tender A love that I could not forsake
(first chorus) cause I am your lady And you are my man Whenever you reach for me Ill do all that I can
Lost is how Im feeling lying in your arms When the world outsides too Much to take That all ends when Im with you
Even though there may be times It seems Im far away Never wonder where I am cause I am always by your side
(repeat first chorus)
(second chorus) Were heading for something Somewhere Ive never been Sometimes I am frightened But Im ready to learn Of the power of love
The sound of your heart beating Made it clear Suddenly the feeling that I cant go on Is light years away
(repeat first chorus)
(repeat second chorus)
Voorbeden
Priester: Laat ons tot God bidden voor deze twee jonggehuwden onder aanroeping van Zijn heilige naam.
Lucas: Bidden wij voor Elissa en Brecht, dat zij leren met veel begrip en geduld verder naar elkaar te groeien. Dat zij de kracht vinden om in elkaar te blijven geloven en alle vreugde en pijn van harte met elkaar te delen. Laat ons bidden.
Allen: Wij bidden U, verhoor ons, Heer.
Anton: Bidden wij voor allen die deze jonge mensen tot hiertoe hebben begeleid, vooral voor hun ouders uit wie zij geboren zijn. Voor allen die hun met vriendschap hebben omringd, dat zij zich vandaag beloond mogen weten voor de liefde en de zorg die zij aan hen hebben besteed. Laat ons bidden.
Allen: Wij bidden U, verhoor ons, Heer.
Lucas: Bidden wij voor alle mensen die eenmaal dezelfde belofte hebben uitgesproken, dat zij mogen trouw blijven en elkaar in alle fasen van het leven opnieuw mogen ontdekken en herkennen, zodat zij voor hun kinderen een voorbeeld kunnen zijn van geloof, eenvoud en levensdurf. Laat ons bidden.
Allen: Wij bidden U, verhoor ons, Heer
Anton: Voor al diegenen die hier vandaag niet meer bij ons kunnen aanwezig zijn, Dankbaar brengen wij in herinnering al het goede dat zij achterlieten. Wij vragen U, Heer, neem hen op in Uw liefde. Laat ons bidden.
Allen: Wij bidden U, verhoor ons, Heer
Priester: Vader in de hemel, wij geloven dat Gij het zijt die deze jonge mensen tot elkaar hebt gebracht. Wilt U hen begeleiden op hun levensweg, en hen nabij blijven tot in eeuwigheid.
Offerande: “Allegria” Cirque du soleil
Gebed over de gaven
Priester: Brood en wijn staan hier voor ons op deze tafel. Brood is de vrucht van de arbeid en het teken van de liefde, wijn het teken van de vreugde, van het feest. Zoals de wijn geperst is uit tientallen afzonderlijke druiven verspreid over de heuvel, zo zijn wij ook vandaag uit verschillende hoogten en laagten, van ver en van dichtbij bij elkaar gekomen om één te kunnen zijn met elkaar en smaak te vinden bij elkaar. God, Onze Vader, bewaar in uw goedheid Elissa en Brecht. Laat hen beseffen dat ze mekaar broodnodig hebben om alles tot een goed einde te brengen. Dat ze voor elkaar het leven vreugdevol maken als wijn voor een feest, vandaag en alle dagen van hun leven. Amen
Groot dankgebed
Priester: De Heer zal bij u zijn Allen: De Heer zal u bewaren Priester: Verheft uw hart Allen: Wij zijn met ons hart bij de Heer. Priester: Brengen wij dank aan de Heer, onze God Allen: Hij is onze dankbaarheid waardig Prieser: Ja, het is goed dat wij U danken God. Wij danken u vandaag voor Elissa en Brecht. Gij hebt hen voor mekaar gemaakt. Hun liefde is Uw geheim, hun geheim is uw liefde. Wij dank U, God, voor allen die ons helpen, ons de weg te wijzen doorheen ons leven en ons vergeven als we iets verkeerd doen. Wij danken U, God, omdat Gij Uw Zoon mens liet worden. In Hem vinden wij de weg om mens te worden en U als Vader te kennen te loven en te prijzen.
Allen: Heilig, Heilig, Heilig de Heer, De God der Hemelse machten. Vol zijn hemel en aarde van Uw heerlijkheid. Hosanna in den hoge. Gezegend Hij die komt in de naam des Heren Hosanna in den Hoge.
Eucharistisch gebed
Priester: In ieder huis staat een tafel en stoelen waaraan dagelijks gegeten en gedronken wordt. Er kan heerlijk gebabbeld worden over ditjes en datjes, over alledaagse dingen. Op dit moment beleef je elkanders vreugde en verdriet. Ook hier staat een tafel met brood en wijn. Het is een teken van mensen die zoeken naar een samenzijn verder dan hun eigen huis. Eens stond een tafel in de stad waar Jezus Zijn laatste uren doorbracht. Hij zat er samen met Zijn vrienden. Daar nam Hij het brood, dankte Zijn Vader, brak het en verdeelde het terwijl Hij zei: "Neem en eet hiervan gij allen, want dit is Mijn lichaam dat voor U gebroken wordt." Hij nam ook de beker met wijn en sprak: "Neem deze beker en drink hier allen uit, want dit is Mijn nieuw verbond tussen God en de mensen. Het is Mijn bloed dat voor alle mensen wordt vergoten tot vergeving van de zonden. Blijf dit doen om Mij te gedenken." Verkondigen wij dan nu de Kern van ons geloof:
Allen: Heer Jezus, wij verkondigen Uw dood, en wij belijden tot Gij wederkeert, dat Gij verrezen zijt.
Priester: Dankbaar gedenken wij dit samenzijn, het leven, de dood en de verrijzenis van Uw Zoon, Zijn liefde voor U en alle mensen. God, Onze Vader, aanvaard nu zijn offer, dat wij U aanbieden. Maak ons ontvankelijk voor Uw Geest: dat Uw liefde ook in ons mag komen. Bewaar in diezelfde liefde de Kerk over heel de wereld, onze Paus Benedictus XVI, onze Bisschop Roger en alle mensen die ons dierbaar zijn. Help ons te leven naar het voorbeeld van Maria, van de heiligen en van allen die in ons midden trouwe getuigen zijn van Uw liefde. Gedenk in Uw goedheid allen die door de dood van ons zijn heengegaan, sterk ons geloof in een toekomst die blijvend is. Laat ons door deze viering sterker vertrouwen in het leven, in de vriendschap, in de liefde. Dan zal Uw Rijk van goedheid en gerechtigheid groeien, Heer, Onze God. Wij danken en eren U, samen met heel Uw Kerk, door Jezus, Onze Heer.
Allen: Door Hem en met Hem en in Hem zal Uw Naam geprezen zijn. Heer, Onze God, Almachtige Vader, in de eenheid van de Heilige Geest, hier en nu tot in eeuwigheid. Amen.
Priester: Samen willen wij nu zingen en bidden
Onze Vader gezongen door Matrimonio
Huwelijkszegen
Priester: Heer, onze God, Zegen Elissa en Brecht, Zegen hun handen, Zodat ze voor elkaar niets verbergen Maar alles delen wat leven hen biedt: De zon en de schaduw, Het licht en het duister, Het kleurloze en het onbestemde.
Zegen hun ogen, Opdat zij elkaar in de ogen zien En stilzwijgend verstaan Wat er in de ander is, Opdat zij één en al oog worden Voor mensen om hen heen, Die geen uitzicht hebben En verblind zijn door angst, Eenzaamheid of verdriet.
Zegen hun mond, Opdat zij goede woorden spreken En elkaar bevestigen in waarheid.
Zegen hun oren, Om de verborgen vragen van de andere te verstaan En al te vervullen Voor zij werkelijk uitgesproken worden.
Geef hen zo vele jaren van geluk met elkaar, Met hun kinderen En met alle mensen die zij ontmoeten.
Vredeswens Priester: Ik wens jullie zachte voeten die de dauw op het gras niet doordrukken. Ik wens jullie voorzichtige, sterke armen die de kinderen kunnen optillen en omhelzen. Ik wens jullie milde vergevende handen die kunnen delen met de noodlijdende en die eerst handen reiken ter verzoening.
Vrede zij met u beiden, Elissa en Brecht, Vrede voor u allen hier aanwezig. Mag alles wat goed is en geluk brengt voor jullie beiden komen en ook over allen hier aanwezig, familie en vrienden. Vrede ook voor alle mensen van de hele wereld.
Communie “Endless Love” Lionel Richie en Diana Ross My love, Theres only you in my life The only thing thats bright
My first love, Youre every breath that I take Youre every step I make
And i (i-i-i-i-i) I want to share All my love with you No one else will do...
And your eyes Your eyes, your eyes They tell me how much you care Ooh yes, you will always be My endless love
Two hearts, Two hearts that beat as one Our lives have just begun
Forever (ohhhhhh) Ill hold you close in my arms I cant resist your charms
And love Oh, love Ill be a fool For you, Im sure You know I dont mind Oh, you know I dont mind
cause you, You mean the world to me Oh I know I know Ive found in you My endless love
Oooh-woow Boom, boom Boom, boom, boom, boom, booom Boom, boom, boom, boom, boom
Oooh, and love Oh, love Ill be that fool For you, Im sure You know I dont mind Oh you know- I dont mind
And, yes Youll be the only one cause no one can deny This love I have inside And Ill give it all to you My love My love, my love My endless love
Bezinning Brecht: Wat ik verwacht van jou Is dat je met mij mee zal gaan, Dat je zal begrijpen hoe het met me gaat Dat je me zal steunen en begeleiden In je luisteren en aanmoediging. Wat ik verwacht van jou Is dat je naast me staat En dat we elkaar mogen ontmoeten. Dat je even stil kan zijn en halt houden En eventjes jezelf kan vergeten Om met mij mee te voelen Als het mij eens allemaal wat teveel wordt.
Wat ik verwacht van jou is dat je je af en toe Mijn situatie voorstelt Wat jij zou voelen en denken Hoe jij reageren zou Hoe je het voor jezelf Zou proberen waar te maken.
Wat ik verlang van jou Is dat ook jij Dit alles van mij kan verlangen En dat we elkaar zo kunnen helpen Onszelf te vinden Onszelf te blijven Onszelf te zijn Alle dagen van ons leven Waar wij niet meer alleen, Maar samen doorheen willen. Samen…
Slotgebed Priester: God, op een bepaald moment in het leven vindt een mens iemand die je leven verandert. Iemand die je dromen en idealen mee wil helpen uitbouwen. Zo iemand hebben Elissa en Brecht in elkaar gevonden. Wij bidden dat niets nog kan veranderen wat zij voor elkaar voelen. Laat de verwachtingen van hun toekomstig leven als man en vrouw het pad van de liefde volgen. Ze beginnen nu een mooi leven, een leven van geborgenheid, doorheen het wel en wee van de dagen. Moge de liefde in hen nog verder openbloeien, moge de band die hen verbindt steeds hechter worden.
Zegen en zending
Uittredelied: “ I will be your bride” Kelly Family
When I'm gone from here Will you wait for me When I'm far from here Will you pray for me Would you care for me If I needed hospitality Would you cry for me If I were lying in bed Lying in bed,dying She says
I will be your bride Be there truly by your side I will be your bride I will give my fullest heart
Now that I must go I know you'll wait for me They're taking me to war To cease the enemy Heaven's strength will grow Within you and me In crucial times it'll show If we're bond as one To make a big family
I will be...
There's no limits,life is long There's no limits,'cause life goes on There's no limits,life is long There's no boundries,'cause life goes on
When I'm gone from here...
I will be...
There's no limits...
Dankjewel aan,
Onze ouders, Voor jullie oneindige liefde, onze onbezorgde jeugd, geduld en inzet.
E.H. Guido Deman voor het voorgaan in onze huwelijksviering
Ulrike en Christophe om vandaag onze getuigen te willen zijn
Hanne, Robbe en Lize om onze bruidskindjes te zijn
Maïka, Steffie, Veerle, Lucas en Anton voor het brengen van de teksten
Bruno en Stijn om alles in goede banen te leiden
Matrimonio voor de muzikale omlijsting.
Familie, vrienden en aanwezigen, Fijn dat ook jullie erbij waren!!!
|
|
sarah
24-5-2008
|
21-1-2008 10:21:38
Hoi Kim,
Heb je de misboekjes nu wel ontvangen, ik heb ze nog eens doorgestuurd naar je emailadres?
Groetjes, Sarah
|
|
Kim
28-6-2008
|
21-1-2008 15:35:56
ik heb jullie allemaal een pakketje met teksten doorgestuurd... have fun :-)
Groetjes, Kim
|
|
Mieke
23-8-2008
|
21-1-2008 20:50:58
Hey Kim,
kan je die trouwboekjes ook naar mij doorsturen aub? Ik ga er net ook aan beginnen. Mijn mailadres is dumont.mieke@hotmail.com. Alvast bedankt! Veel plezier met de voorbereiding van jullie trouw.
Groetjes Mieke
|
|
Sylvie
23-8-2008
|
30-1-2008 13:18:11
Hi Kim,
Zou je de misboekjes die je ontvangen hebt ook naar mij kunnen sturen? sylvie_vanhooff@yahoo.com
Alvast bedankt.
Groetjes, Sylvie
|
|
Leona
13-9-2008
|
2-2-2008 11:48:43
Zou iemand mij ook wat voorbeelden willen doormailen als het gaat? dankjewel alvast groetjes Leona
gekke_doos@hotmail.com
|
|
Leona
13-9-2008
|
2-2-2008 11:48:58
Zou iemand mij ook wat voorbeelden willen doormailen als het gaat? dankjewel alvast groetjes Leona
gekke_doos@hotmail.com
|
|
Leona
13-9-2008
|
2-2-2008 11:49:11
gekke_doos@hotmail.com
|
|
Leona
13-9-2008
|
2-2-2008 11:49:25
gekke_doos@hotmail.com
|
|
Leona
13-9-2008
|
2-2-2008 11:49:39
gekke_doos@hotmail.com
|
|
Leona
13-9-2008
|
2-2-2008 11:49:53
gekke_doos@hotmail.com
|
|
Leona
13-9-2008
|
2-2-2008 11:50:08
gekke_doos@hotmail.com
|
|
Leona
13-9-2008
|
2-2-2008 11:50:23
gekke_doos@hotmail.com
|
|
Leona
13-9-2008
|
2-2-2008 11:50:33
gekke_doos@hotmail.com
|
|
Leona
13-9-2008
|
2-2-2008 11:50:45
gekke_doos@hotmail.com
|
|
Leona
13-9-2008
|
2-2-2008 11:50:59
gekke_doos@hotmail.com
|
|
Leona
13-9-2008
|
2-2-2008 11:51:14
gekke_doos@hotmail.com
|
|
Leona
13-9-2008
|
2-2-2008 11:51:29
gekke_doos@hotmail.com
|
|
Leona
13-9-2008
|
2-2-2008 11:51:46
gekke_doos@hotmail.com
|
|
Liesbeth
30-8-2008
|
3-3-2008 12:43:24
En mocht het niet storen mag die ook naar mij doormailen: corthalslies@hotmail.com
|
|
Raf
4-7-2008
|
8-3-2008 13:43:27
Ik ben ook bezig met ons trouwboekje. Misschien dat jullie ook de 100ste keer nog even willen mailen en mij jullie voorbeelden bezorgen?
raf_geypen@telenet.be
Tine en ik zijn jullie eeuwig dankbaar!
Raf
|
|
Raf
4-7-2008
|
8-3-2008 13:43:42
Ik ben ook bezig met ons trouwboekje. Misschien dat jullie ook de 100ste keer nog even willen mailen en mij jullie voorbeelden bezorgen?
raf_geypen@telenet.be
Tine en ik zijn jullie eeuwig dankbaar!
Raf
|
|
Phebe
23-4-2011
|
12-6-2010 23:00:46
Hallo,
Ben ook op zoek naar voorbeelden van misboekjes als jullie willen jullie mogen altijd voorbeeldjes doorsturen naar Michael_phebe@hotmail.com
dank jullie wel
Phebe
|
|
|
|
Bijzondere muziek voor die bijzondere dag
in Antwerpen |
Lillee's Land
in Tienen |
in Hasselt |
Rituelen voor mensen van nu