Nu Online
Momenteel zijn er 639 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

dilemma huwelijksreis

20-1-2008 9:55:52
Dames, wij zitten echt met een dilemma ...

Onze droomhuwelijksreis is dus echt wel Mexico. Alleen hebben we wat prijzen vergeleken en het ligt iets boven ons budget om er dan ook maar 9 dagen naartoe te gaan. Lijkt me wel wat kort voor zo'n lange reis.
Dan hebben we als alternatief een hotel in Tenerife gevonden, uit de Pegase-brochure: Jardin Tropical. Zo te zien een prachtig en vrij exclusief hotel, direct aan het strand en op 500m van Playa de las Americas. Minpunten hier: vrij duur hotel (3EUR voor flesje water bijvoorbeeld) en we zouden dan half pension nemen gezien ze daar geen all inclusive aanbieden. Grootste voordeel dan wel (en dit kan dan wel tellen): er is een korting van 50% op het verblijf van beiden, dus één van ons heeft een gratis verblijf.

Wat zouden jullie kiezen? Is Tenerife niet wat te 'dunnetjes' voor huwelijksreis? Heeeeelp!!!!!

Tamara

Meld misbruik

Reacties: 10 | Gelezen: 652

Cindy
12-9-2008
 Meld misbruik20-1-2008 10:07:35

eerst en vooral, geen enkele vakantiebestemming is dunnetjes voor een huwelijksreis. je maakt er nog altijd zelf het beste van. wij gaan 4 dagen naar malta. wat ook niet 'de grote huwelijksreis' is. als we maar even weg zijn...mijn mama die hertrouwde is naar frankrijk geweest. ook geen grote huwelijksreis!

mexico voor 9 dagen zou ik ook niet doen. het is te lang vliegen en een te kort verblijf om er iets aan te hebben.
Tenerife heeft ook zijn mooie plekjes! zo te zien hebben jullie een mooi hotel! als jullie echt inzitten met hotel dan zou ik op tenerife gewoon een ander pakken die wel all in heeft.

groetjes cindy 12.09.08

Anneleen
1-1-2020
 Meld misbruik20-1-2008 10:22:20

Al eens gedacht aan zelf je reis boeken? we hebben de prijzen vergeleken met brochures en we hebben het veel goedkoper kunnen doen. Voor de zelfde prijs van het reisbureau hebben we 3 dagen meer en een auto kunnen huren. We gaan naar Gran Canaria. En we hebben nog voldoende budget over om daar leuke dingen te doen.

grtz

Jitse
6-9-2008
 Meld misbruik20-1-2008 11:43:26

De Jardin tropical is echt een super hotel op Tenerife! Zeker niet twijfelen! En "te dunnetjes", je huwelijksreis is wat je er zelf met z'n twee van maakt! De reis is niet beter of slechter als je verder weggaat!
Geniet nog vd voorbereidingen!

Jitse
060908

sarah
17-5-2008
 Meld misbruik20-1-2008 14:19:01

wij zijn vorig jaar in hotel jardin tropical geweest. Als je bij neckermann boekt, krijg je trouwens ook vol pension ipv half pension. Stond er nu ook weer in!
Je moet wel rekenen dat het idd alleen verblijf is. 50% berekend op de extra nachten.

Wat wij ervan vonden:

pluspunten:
- ligt rustig, toch zeer centraal (vlakbij boulevard)
- cava bij ontbijt
- gratis vol pension
- redelijk mooi hotel, maar zeker geen super hotel...

minpunten:
- drankjes vrij duur, vb blikje cola bij het zwembad aan de zee kost 3 euro, ijsje 3 euro
- geen strand
- dure restaurant, cocktailbar en ijscreme-bar waren gesloten!! Was dikke tegenvaller..

Persoonlijk vonden we tenerife te toeristisch. Allemaal bars naast elkaar waar ze van die slechte zanggroepjes zetten om volk te lokken.

We willen allebei graag s'avonds nog wat gaan wandelen en terrasjes doen. Kon hier ook, maar niet bepaald rustig dus..

TIP: boek bij neckermann als je zou gaan:
1)goedkoper als pegase
2) extra maaltijden
3) ook 50% honeymoonkorting..

succes

sarah
17-5-2008
 Meld misbruik20-1-2008 14:28:05

oh ja... ik vond vooral het eten tegenvallen.. maar ik was toen 5 maanden zwanger... kan dus ook dat het aan mij lag!

op www.zoover.nl krijgt het wel goede referenties (ook van eten)

Denk vooral aan neckermann tip en kijk daar eens naar mexico. Misschien dat je voor dezelfde prijs wel 12 dagen kan gaan

kim
26-4-2008
 Meld misbruik20-1-2008 19:13:47

Hallo,

Als Mexico jullie droombestmming is moeten jullie daar naartoe!!
Ook wij gaan naar Mexico (niet geboekt bij Pegase, idd veel te duur!) Je kan mss eens kijken bij Jetair, Neckermann ofzo.
Wij betalen nu voor 13 dagen all in ong 3000 euro voor ons 2.

Veel succes met de zoektocht naar een geschikt hotel!

Groetjes

Tania
3-5-2008
 Meld misbruik20-1-2008 20:23:04

Hey,

Het is niet omdat je niet heel ver weg gaat dat je geen mooie huwelijksreis kan hebben... Als Mexico je droomreis is, is het misschien wel moeilijk dat af te staan. Je kan misschien nog goedkopere alternatieven vinden?? Ik lees wel dat je al wat prijzen hebt vergeleken, dus ik veronderstel dat je al flink rondgeneusd hebt...
Wij gaan 15 nachten naar Griekenland (6N Santorini, en 9N Kreta). Ons oorspronkelijke plan was om Athene erbij te nemen, maar dat kwam moeilijk uit met de vluchten, en ook nogal duur. Nu betalen we voor twee ook wel 3800 euro, wel in de meer luxueuze hotels, in half pension en in de duplex suite/vip kamer. We hadden zoiets van: we gaan niet heel ver weg, dan mag het iets luxueuzer. We boeken bij Vip selection.

We hebben ook nog getwijfeld over de Canarische eilanden, even gedacht aan Gran Canaria, Tenerife, ... maar we zijn nogal cultuurgangers, en onze vorige reis naar Corfu was heel erg meegevallen, vandaar dat we toch terug voor Griekenland hebben gekozen.

Wat je ook kiest, ik denk dat je huwelijksreis altijd memorabel zal zijn. Denk gewoon eens goed na over wat jullie echt belangrijk vinden, en wat de reis voor jullie echt moet hebben, en dan kom je er vast wel uit!

Groetjes,

Tania

Tamara

Meld misbruik21-1-2008 13:04:06

Kim,
waar en voor wanneer hebben jullie geboekt? Jullie prijs lijkt me wel heeeeeeel interessant ;)

Sabine
5-4-2008
 Meld misbruik10-2-2008 12:41:25

Dag Tamara,

Wij gaan op huwelijksreis naar Zeeland, Tenerife is dus zeker niet 'dunnetjes' :-)
Waarom Zeeland: heeft alles wat we moeten hebben (strandwandelingen, lekker eten en toffe cafeetjes).

Zijn ook al ooit op vakantie geweest op de Canarische Eilanden (Gran Canaria). Vakantie viel super tof mee!

Denk dat 9 dagen Mexico inderdaad wat weinig is. Tegen dat je bekomen bent van je jetlag, moet je alweer terug komen...

Kijk vooral naar wat jullie zelf willen!!

Groetjes en succes ermee!!

Sabine

Tamara

Meld misbruik10-2-2008 16:27:46

We hebben vorige zaterdag Cyprus geboekt. 12 dagen half pension in hotel Paphos Amathus Beach.
Het was afgelopen week wel even bibberen. Ik heb namelijk een klaplong gehad t.g.v. een ongeval en dan mag je een tijdje niet meer vliegen ... Maar we vertrekken pas binnen 5 maanden en dat was nog OK voor de dokter.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums