Nu Online
Momenteel zijn er 493 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

algemene vraag, want ik vraag het mij af :-)

20-1-2008 19:36:26
Ik lees hier heel vaak en wat mij opvalt is dat iedereen voor de traditionele trouwpartij gaat. Zijn er ook mensen die het net iets anders aan boord leggen? Die geen 7-gangenavond organiseren en de puntjes niet op de i zetten? Dan denk ik maar aan een huwelijkparty e.d.?

Ik ben gewoon heel erg curieus :-)

cindy
15-03-2008

Cindy
15-3-2008
Meld misbruik

Reacties: 18 | Gelezen: 1392

Annelies
5-7-2008
 Meld misbruik20-1-2008 19:45:21

Hey,
Wees gerust niet iedereen gaat voor 7 gangen. Ik mag er niet aan denken om mij een hele avond vol te proppen.

Wij hebben wel gekozen voor een normale receptie. Maar het avondfeest bestaat uit een reeks koude en warme tapas. Kortom gezellig tafelen gedurende een 2tal uurtjes en dan vollop fuiven.

KATLEEN
26-7-2008
 Meld misbruik20-1-2008 19:46:32

wij gaan een walking diner doen (de helft zal wel kunnen neerzitten maar er zijn geen vaste plaatsen) i.p.v. een 5 uur durend neerzitten aan tafel, zo kan iedereen met iedereen vlot een babbeltje slaan en kiezen ze zelf wat ze willen eten en hoeveel. Ook is er geen dansfeest aan verbonden omdat mijn vriend niet graag danst. (op het niet dansen krijgen we positieve en negatieve reacties).

sarah
17-5-2008
 Meld misbruik20-1-2008 19:51:50

wij doen ook een walking dinner zonder dansfeest. Wij doen het zelfs in de namiddag ipv s'avonds. Belangrijkste reden hiervoor is ons zoontje, die we er hele dag bij willen.
Er is dan ook kinderanimatie, kinderparadijs, springkasteel enzo.
We hebben ook geen dj maar een dixieband en een jazzlounge-band.
Ons feest heeft dus helemaal niks weg van een traditioneel trouwfeest.
Maar ik vind dat iedereen het moet doen zoals hij het wil... een fuif, bbq, 7-gangen diner..
maakt niet uit! Het is jullie dag en maak er dan toch gewoon van wat je zelf wil!

Sofie
14-6-2008
 Meld misbruik20-1-2008 19:53:01

Hallo,
Idd, de meesten lijken voor de traditie te gaan. Dat zie ik ook bij huwelijken waar ik naartoe geweest ben. Het is een kwestie van smaak maar ik vind het soms een beetje jammer dat het op elkaar lijkt.
Wij wilden absoluut niet in een traditionele feestzaal trouwen maar het origineler en losser houden. Daarom hebben we gekozen voor Waterfront wat een oud fabriekspand is. Het is wel een omstreden locatie omdat de eigenaar problemen had met zijn vergunning en het wel een risico leek maar we wilden echt bij ons eerste gedacht blijven. De traiteur doet ook geen zeven-gangen-menu maar allemaal verschillende kleine gerechten waar iedereen zelf uit kan kiezen. Het zal ook niet de bedoeling zijn dat iedereen uren lang aan tafel zit maar wat kan rondlopen en dansen natuurlijk.
HEt enige probleem is mijn trouwkleed. Ik ben echt niet te vinden voor de 'traditionele en dure trouwkleedjes' (no offense...) maar in de trouwwinkels is het allemaal van dat. Dus ben ik nu wat in andere winkels aan het rondneuzen voor een leuk kleedje, kort of lang, maakt niet uit, als het maar tof is. Momenteel wacht ik nog op de nieuwe collecties die binnenkomen maar tegen eind februari moet ik echt iets hebben want ik trouw in juni!!! Nu, mocht iemand tips hebben over waar er leuke kleedjes te vinden zijn, let me know!
En wat zijn jullie van plan?
Groetjes.

Soetkin
26-4-2008
 Meld misbruik20-1-2008 20:21:54

Wij opteerden eerst voor een minder traditioneel trouwfeest. Maar ouders, tantes en ooms zijn niet meer van de jongsten en sommigen zijn serieus ziek. Omdat wij hen er graag bij wilden, hebben we uiteindelijk voor een traditioneler (en dus zittend) feest gekozen. Maar onze plechtigheid is wel minder traditioneel gebleven.

Enfin, ik bedoel maar: ieder moet doen waar hij/zij zich goed bij voelt en ik ben er zeker van dat deze minder traditionele feesten zeker en vast ook keigoed en spetterend(er) zijn!

KATLEEN
26-7-2008
 Meld misbruik20-1-2008 20:22:51

@sofie: moest ik van jou zijn dan zou ik eens naar een naaister gaan. Je kan je wensen duidelijk maken en het is dan iets dat volledig je zin is.
Ik vond in de winkels ook niet echt wat ik wou, het enige kleed dat ik mooi vond was wel te duur. Nu gaat een naaister het maken en het zal me een derde van de prijs kosten. Een goeie zoektocht gewenst.

Denny
6-6-2009
 Meld misbruik20-1-2008 20:57:34

Ik ga weer akkoord met sarah ;)
Wij hebben ook kindjes (2) en willen hen er gewoon bij die dag. Het is ook voor hen feest. Dus wij doen een tuinfeest van 13h-18h met springkasteel, animatie, ... Als het slecht weer is, kunnen we binnen zitten, als het goed weer is, zal iedereen buiten zijn. Ook geen dansen, maar dat hoeft van mij niet: ik wil zo geen zweterige zatte nonkels aan mijn lijf op mijn trouwdag ;)

En als iemand dat niet goed vindt: dikke pech: het is onze dag!

Annemie
3-4-2009
 Meld misbruik20-1-2008 20:57:56

Helemaal nieuw hier op deze site... ik dus...
Je vraag viel mij onmiddellijk op. Want onze bedoeling is nu net waar jij het over hebt...
Wij willen geen zit-feest met 7 gangen... Daarom hebben wij ervoor gekozen om er een grote dans-avond van te maken, met als belangrijkste doel, veel plezier, zonder te moeten denken aan wat iemand maar zou kunnen verkeerd doen.
Annemie

sarah
24-5-2008
 Meld misbruik20-1-2008 20:58:09

Hallo Sofie,

Ook wij geven geen traditioneel feest, wij gaan na de plechtigheid eten met de ouders,broers en zussen, grootouders, meters en peters en de getuigen.
s`avonds geven wij dan een avondfeest met drinken en koude en warme hapjes en nog bruidstaart.

ps Ik ben mijn kleed gaan kopen bij bruidsmode Karin in dilsen en het was helemaal niet duur.
Ik heb het vorige week gekozen en trouw 24/05/08

Groetjes
Sarah

sarah
24-5-2008
 Meld misbruik20-1-2008 20:59:31

Oeps sorry, ik bedoelde natuurlijk:

Hallo cindy ;-)

Wendy
22-6-2007
 Meld misbruik21-1-2008 7:41:15

hallo,

wij hadden 's middags warm eten voor de naaste familie en 's avonds hadden wij koude en warme hapjes voor iedereen.

groetjes

Cindy
15-3-2008
 Meld misbruik21-1-2008 10:43:20

antwoord van de vraagsteller ;-) Ik ben aangenaam verrast van de reacties, oef zou ik zeggen, want ik dacht bijna dat wij de enige niet-traditionele trouwers waren. Voor de curieuzeneuzen, wij gaan 's middags eten met de naaste familie en diezelfde familie heeft gezorgd voor een verrassingsparty 's avonds. Wij hebben ook kindjes en zij gaan blijven tot 21 à 22u zodat ze even kunnen meedansen (hebben we hen beloofd), zij gaan elders overnachten, dus wij kunnen ons daarna is laten gaan. Ik had eerst wat schrik voor de reacties, maar blijkbaar zijn de meeste wel te vinden voor deze formule en zo hoef ik mij niet als een stijve hark gedragen, want dat is echt wel mijn ding niet. Bedankt allemaal

Nu nog lekker aftellen naar 15-03-2008

En wat die kleding betreft? Ik heb een vrij traditioneel maar modern bordeaux kleed (vraag van dochtertje lief) en als je wat zoekt, lukt het voor niet veel geld. Succes allemaal

saskia
7-9-2007
 Meld misbruik21-1-2008 10:55:26

Hey Cindy!

wij wilden ook geen traditioneel feest en iets los.
uiteindelijk is het wel een beetje een kruising geworden tussen de twee omdat we rekening moesten houden met een beetje ouder volk (mijn schoonvader is bv al 77...)
wij hadden een bbq-buffet en dessertenbuffet, dus ook geen 5 uur aan tafel, ik denk een dikke twee uur alles samen.
de restjes van bbq en dessert werden na de openingsdans teruggebracht en dus kon iedereen nog iets gaan halen.
ik had ook een bordeaux kleedje, modern maar toch stijlvol (lang met minisleepje en haltertop met kraagje)

de nicht van mijn man heeft het nog anders aangepakt. zij hadden een fuif met belgische en marrokaanse hapjes (haar man is marrokaans) en ook daar heeft iedereen zich geamuseerd.

groetjes en succes
en doe vooral je eiegen zin

sas

Cindy
12-9-2008
 Meld misbruik21-1-2008 12:48:46

hoi,

hier heb ik een naamgenoot blijkbaar!
wij doen het ook nog volledig traditioneel
eerst een receptie, daarna een klein diner en dessert. na een uur of 3 a 4 zouden we toch op de dansvloer moeten staan!

grts cindy 12.09.08

Margit
28-6-2008
 Meld misbruik21-1-2008 13:56:01

Hey Cindy!

Bij ons is het ook een mengeling. Wij wilden geen traditioneel feest maar iets tussenin :o)

Dus na de kerk hebben we eerst een heel traditionele receptie, iets uitgebreider dan de gewone die we konden nemen; daarna hebben we een 3-gangen diner met de suite (ouders, grootouders, broers, zussen en getuigen met partner) en om 20u begint dan ons dansfeest met bij aanvang hapjes, rond 23u dessertenbuffet en rond 1u30 open belegde ciabattabroodjes.

Ik denk ni dat de mensen honger zullen lijden en we zullen toch al vroeg kunnen binnen shaken en daar was het ons echt om te doen! :o)

Groetjes,

Margit

http://margitenleslie.trouwen.com

Lieve
1-9-2006
 Meld misbruik21-1-2008 15:15:59

Hey,

wij zijn ondertussen iets meer dan een jaar getrouwd maar ik kom graag nog eens op het forum rondneuzen... Wij hadden ook iets totaal anders. 's Middags was er een uitgebreide brunch met de nabije familie en 's avonds zijn we gaan feesten in het Bowlingpaleis in Sint-Niklaas. We hadden een zaaltje apart waar we een fonduemenu hadden. Voor het dessert en het dansfeest zijn we allemaal, in feestkledij (dus ik in het wit en in het lang :-)) gaan bowlen. Ambiance genoeg zou ik zeggen. En de foto's van die avond zijn schitterend.

Het kan dus ook anders.

Groetjes,
Lieve

K
7-7-2007
 Meld misbruik21-1-2008 17:48:04

Wij hebben er ook proberen ons eigen ding van te maken, maar dat bleek toch moeilijker dan verwacht.
- wij hebben onze eigen plechtigheid gehouden op het stadhuis, met live akoestische gitaarmuziek en eigen teksten;-)
- ons feest dan; we hadden receptie/aperitief tesamen, we hadden de hapjes bij de receptie wat groter gemaakt en dit gold dan als aperitief. Eens aan tafel was het dan meteen het buffet, dat volledig vegetarisch was. En nadien dan dessertenbuffet. Dus slechts 2 gangen + hapjes, maar er heeft er geen één honger gehad, en iedereen heeft bij het buffet een beetje van alles geproefd.
- wij hielden helemaal niet van puntjes op de i, maar van lekker casual; geen suite, geen gehuurde auto's, geen ceremoniemeester. We hebben veel door goede vrienden laten doen, en dat was écht heel leuk.

wendy
27-9-2008
 Meld misbruik21-1-2008 22:12:45

hallo cindy,
wij waren niet zo te vinden voor het traditionele . aangezien we ook voor alle kosten zelf opdraaien gaan we die dag met de ouders en getuigen gaan eten en s'avonds geven we een weddingparty.
voor de fuif is er een dresscode voorzien:"foute kledij"! er worden hapjes en veel drank voorzien en we geven een reuze paella.
groetjes

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...