Nu Online
Momenteel zijn er 198 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

gebedsviering ipv kerkelijk huwelijk

21-1-2008 13:49:27
Hoi,

Heeft iemand ervaring met een gebedsviering ? Wij wilden voor de familie eigenlijk een kerkelijk huwelijk, maar de broer van mijn vriend, die pastoor is, vond dat nogal hypocriet, omdat wij nooit in de kerk komen eigenlijk. En hij heeft er wel gelijk in. Ik wilde absoluut op het domein van het feest (een kasteel) mijn geloften afleggen ipv een kille kerk ook. Maar de pastoor wil dat huwelijk niet voltrekken tenzij in Gods huis enz. Zijn we tot de een besluit gekomen dat de pastoor ons huwelijk inwijdt, maar dan met een gebedsviering. Onze trouw wordt dan niet aanschouwt als een kerkelijk huwelijk, maar daar lig ik niet van wakker. Ik wou gewoon een voltrekking op het domein en omdat zijn ouders nog van een andere generatie zijn (75 en 76j) wou ik hen toch ook plezieren met een beetje een katholiek tintje. Dus 2 vliegen in 1 klap, ik heb mijn droom en we kunnen zijn ouders ook tevreden stellen, die dus ook enthousiast waren omdat nu hun zoon, de pastoor, zijn broer zegent ;o)

Het is een ander soort viering, korter en met andere boekjes, als iemand hier al ervaring mee heeft, deel ik ze graag ?!

Groetjessss !
08-08-08

Monique
8-8-2008
Meld misbruik

Reacties: 3 | Gelezen: 1196

Kim
28-6-2008
 Meld misbruik21-1-2008 15:14:00

Dag Monique,

Wij hebben ook een gebedsviering. Bij ons zei de pastoor gewoon 'doe dat toch, da's veel toffer'. Eigenlijk verschilt er niet zo héél veel met een gewone eucharistie hoor, er worden een paar dingen weggelaten en er komen een paar dingen in de plaats.

Op volgende website vind je een vergelijkende tabel van de huwelijksvieringen. Hier kan je je op baseren als je de mis in elkaar steekt, echt wel handig, dat heb ik ook gedaan -> http://users.telenet.be/pastonet/liturgia/vieringen/vie...

Op die site van pastonet staan ook voorbeelden van vieringen enzo (super handig voor teksten).

Veel plezier er nog mee!

Groetjes,
Kim

28/6/08
www.kimenmaarten.bruiloftsite.nl

Kim
28-6-2008
 Meld misbruik21-1-2008 15:14:16

Dag Monique,

Wij hebben ook een gebedsviering. Bij ons zei de pastoor gewoon 'doe dat toch, da's veel toffer'. Eigenlijk verschilt er niet zo héél veel met een gewone eucharistie hoor, er worden een paar dingen weggelaten en er komen een paar dingen in de plaats.

Op volgende website vind je een vergelijkende tabel van de huwelijksvieringen. Hier kan je je op baseren als je de mis in elkaar steekt, echt wel handig, dat heb ik ook gedaan -> http://users.telenet.be/pastonet/liturgia/vieringen/vie...

Op die site van pastonet staan ook voorbeelden van vieringen enzo (super handig voor teksten).

Veel plezier er nog mee!

Groetjes,
Kim

28/6/08
www.kimenmaarten.bruiloftsite.nl

Johan

Meld misbruik21-1-2008 17:21:07

Wil je toch een viering op 'je domein', ... surf eens naar goedeherder.be

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...