Nu Online
Momenteel zijn er 204 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Drukken bij AVA

  21-1-2008 20:00:40
Hallokes,

Toch efkes ietske delen met jullie. Vorig weekend gingen we met ons eigen ontwerp van de uitnodiging naar een drukker in de buurt van Gent. We sloegen gelijk achterover bij het horen van de prijs: 600 € voor het drukken van 100 kaarten (gewoon A6 formaat!!). Geheel ontgoocheld gingen we binnen in een copie center in de studenenbuurt, daar konden ze ons niet garanderen dat we 100 gelijke uitnodigingen konden drukken (scheef, etc). We dachten we springen nog even binnen bij AVA op zoek naar het juiste papier en wat blijkt ... zij werken samen met een drukker die voor 95€ (zonder papier) onze uitnodigingen digitaal drukt! Ons geluk kan niet op. Ik wou dit toch even delen met jullie voor degenen die ook zelf hun uitnodigingen maken en tegen een hoge kostprijs van een drukker aanlopen.
AVA rekent om de binnenkant te bedrukken 55€ ( 2 zijden) en per buitenzijde ook 20€.

Veel succes en hopelijk help ik hier een paar bruidsparen mee vooruit!

Succes

Valérie

Valérie
7-6-2008
Meld misbruik



Reacties: 8 | Gelezen: 3103


Katrien
9-8-2008
 Meld misbruik22-1-2008 8:24:19

Hey,

Danku voor de tip!
Doen ze ook speciale kaartjes, hiermee bedoel ik dan, kaartjes die in het midden openklappen.

Groetjes, katrien



Evelien

 Meld misbruik22-1-2008 12:21:03

Idd heel goeie tip. Kan dat ook op glanspapier? Hebben nog geen kaartje ontworpen, weten zelfs nog niet of we dat gaan doen maar heb zo wel iets voor ogen dat ik mooi vond -in de meeste boeken bij drukkers zijn het toch vrij traditionele modellen- dus misschien vrij voorbarig maar toch... En kan dat bij elke AVA?



Wendy

 Meld misbruik22-1-2008 12:47:04

Er is wel een groot verschil tussen digitaal drukken en gewoon (offset) drukken, dus ook naar prijs.
Maar het is wel een feit dat sommige drukkers superduur zijn! Het is sowieso altijd best om bij verschillende drukkers prijsvraag te doen want er zit enorm veel verschil op.
Wij hebben om de prijs te drukken ook digitaal gedrukt ipv offset en we waren er heel tevreden over maar weet wel dat je niet dezelfde kwaliteit moet verwachten als gewoon gedrukte uitnodigingen!

Mvg,

Wendy
www.wendy-jonathan.be



Els
30-5-2008
 Meld misbruik22-1-2008 20:59:02

Ik ben deze middag bij AVA geweest voor onze uitnodigingen. Ik ga ze zeker daar laten maken. De binnenkant laten drukken doen we daar. Dan komt er nog een foto op de voorkant, doen we er zelf handgeschept papier rond met een lintje en klaar is kees. je kan alle kleuren van kaartjes en envelopes kiezen alsook de kleur van de tekst en het lettertype.
Het is inderdaad zo dat de kwaliteit misschien iets minder kan zijn, alhoewel, familie en vrienden gaan niet echt letten of de uitnodigingen al dan niet een superieure kwaliteit hebben. Je moet weten dat de mensen die uitnodiging toch in de vuilnisbak gooien na het huwelijk. Veel geld willen we er dus niet aanhangen...

succes met jullie voorbereidingen!



Valérie
7-6-2008
 Meld misbruik22-1-2008 22:36:34

Om even op jullie vragen te antwoorden:
* volgens mij doen ze ook kaarten die in het midden open klappen, als je juist alles op voorhand drukklaar zet doen zij of jullie de rest (snijden en vouwen)
* wij zijn in gent geweest maar volgens mij doet elke ava het want je kan er nu ook blanco kaarten voor communie vinden die je dan bij hen kan laten drukken
* het papier koop je wel bij ava maar zij hebben alles van papier he, dus ook glansend verzeker

Ik heb rechtstreeks met de drukker contact opgenomen en zo een beetje een beschrijving gegeven van onze uitnodiging en tips gevraagd bij de keuze van het papier. Wij vroegen de verkoopster naar een papier met glinsters, ze zei dat ze dat niet hadden. De drukker gaat nu met ava contact opnemen want hij zegt dat er wel papier bestaat met glinsters die je blijft zien door elke kleur achtergrond die je drukt omdat het metalen deeltjes zijn die in het papier zitten. Heel vriendelijk ook.

Er is inderdaad een verschil tussen offset drukken en digitaal. Voor de genodigden zal dit echter geen visueel verschil maken, voor ons budget daarentegen wel en dat is op dit moment ook niet onbelangrijk. De uitnodiging raakt toch in de papierbak ... dat zijn keuzes die je maakt. Je kan er je ontwerp ook wel een beetje naar aanpassen als je er iets van kent.

Trouwens de eerste drukker die 600€ vroeg drukte ook digitaal maar t kost wel bijna 6 keer zoveel!

Veel succes iedereen!

Valérie



Katrien
9-8-2008
 Meld misbruik23-1-2008 13:33:03

Hey,

Zou je de gegevens van de drukker willen doorgeven aub?

Je me dit ook mailen:
katrien09082008@hotmail.com

Bedankt!

Groetjes, Katrien



Marie
5-10-2008
 Meld misbruik23-1-2008 16:59:11

Ik ben blij met de tip! We zullen er zeker rekening mee houden. Hoeveel heb je intussen betaald dan voor die 100 uitnodigingen? Dus begrijp ik goed dat je papier+drukken betaalt? En wat bedoelen jullie met "digitaal" drukken? Wat moet ik me daarbij voorstellen? Nog een vraagje: ik ben ooit in de ava binnen gelopen en gezien dat ze een boek hebben met uitnodigingen, maar dat is dus dat niet he wat jullie bedoelen? Bestaat er nog een boek dan met ongedrukte uitnodigingen? Of kies je gewoon papier en geef je je ontwerp met papier af?
Groetjes, Marie



Valérie
7-6-2008
 Meld misbruik23-1-2008 17:58:33

hallo,

wij hebben juist prijs gevraagd en voor die 100 uitnodigingen betalen we 95€ voor het drukken en nog zo een 20 € papier. Digitaal drukken doet iedereen nu, ik ken er zelf niks van dus aan mij moet ge nie vragen wat digitaal drukken is. Je hebt bij ava een standje met boeken en voorgemaakte uitnodigingen zoals je die bij iedere drukker vindt. Dus je kan ook gewoon ietske kiezen. Indien je zelf ontwerpt ga je naar ava papier kopen en vul je het bestelformulier in, je stuurt dan je uitnodiging digitaal door (drukklaar!) naar de drukker die het drukt op jouw gekozen papier. Ga gewoon eens langs, die mensen zijn heel vriendelijk.

Succes

Valérie


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Drukkerij nodig?
www.carddreams.be Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart. in Deurne
Carddreams.be is de kwaliteitswebsite waar je zelf gemakkelijk en voordelig jouw trouwkaarten kan maken en snel bestellen. Een prachtige bruiloft organiseren was nog nooit zo eenvoudig met de unieke collectie van huwelijksuitnodigingen van Carddreams.be. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
Grafische Vormgeving bvba Toffe kaarten, die hartjes raken in Herentals
Kies een toffe trouwkaart. Bezorg tekst. Wij maken de trouwkaarten en leveren drukwerk. Trouwkaarten - gastenboeken - RSVP kaartjes - gadgets - en veel meer... Meer info
CartaRosa - Publibytes bvba Originele trouwkaarten van CartaRosa in Brasschaat
Jullie willen van jullie trouwdag een onvergetelijk moment maken en daar hoort een originele trouwkaart bij. CartaRosa is de nieuwste collectie hedendaagse trouwkaarten met een hip en trendy design die je online kan bestellen. Ook maatwerk en lasersnijden Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info