Terug naar overzicht
Hallo Christel,Mijn vriend en ik hebben ook gekozen voor een dienst met het uvv.Onze plechtigheid die gaat door bij de feestzaal (lekker praktisch, dan kunnen de genodigden direct ook blijven voor het feest).Heb je al contact opgenoemn met uvv?Zij stellen een 4 à 5-tal bijeenkomsten voor. Hierbij wordt er gepeild naar wat jullie idee is rond huwen en hoe je de plechtigheid wenst in te vullen. Wij dienden ook enkele vragen te beantwoorden en mede aan de hand hiervan wordt de plechtigheid uitgeschreven. Bij ons is het redelijk persoonlijk, bv. mijn zussen wordt gevraagd een tekst over mij te schrijven. Zoveel teksten hebben we dus niet nodig. Het verloop van de plechtigheid is een beetje zoals die van katholieke diensten, maar verwijzingen naar godsdienst en god komen er dus niet in voor.Mocht je op zoek zijn naar teksten: ik heb er enkele gevonden op zinnigeverhalen.nl
hoeveel kost zo'n dienst eigenlijk? heb precies ergens gelezen dat het gratis zou zijn?
wij trouwen ook met een vrijzinnige ceremonie.Wij hebben eerst een vragenlijst in moeten vullen. En dan hebben wij de vrije keuze gehad om deze ceremonie helemaal zelf in te kleden. Ik heb een zanger gezocht en teskten die ik mooi vind. Deze heb ik aan onze morele consulent gegeven en zij vond alles goed. We hebben begin februari nog eens een afspraak om alles in de juiste volgorde te gieten. Ook onze ouders en vrienden hebben teksten geschreven...En het is geheel gratis.
Bedankt voor jullie reactie. We hebben vanavond onze eerste afspraak. En ik ga zeker eens naar die site gaan voor teksten, ik ben zelf namelijk helemaal niet goed in teksten schrijven enz. Als er nog iemand sites weet met mooie teksten, altijd welkomgrtjs
hallo,wat ons betreft bestaat wel de mogelijkheid voor een mooie viering. Bij interesse ... surf eens naar goedeherder.be