Nu Online
Momenteel zijn er 370 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

'naar huis zonder te kussen' op feest

24-1-2008 19:41:10
Hey medebruidjes (en -gommen ;)

ik heb ooit op een trouwfeest kaartjes op tafel weten staan waarop met een kort leuk tekstje stond dat je als je naar huis ging, je niet nogmaals moest komen kussen of dag zeggen.
Ik wil graag dit ook doen op ons feest, omdat je anders de hele avond (zowel bij aankomst van iedereen als bij vertrek) staat handen te schudden en te kussen (zeker met +200 personen!) en ik wil graag FEESTEN en dansen!!
Hebben jullie soms zo'n tekstjes liggen of inspiratie?
En is dit in principe wel 'done' om dit te doen? Mijn vriend had zijn bedenkingen wel toen ik het voorstelde...

Merci!

Sarah
12-7-2008
Meld misbruik

Reacties: 9 | Gelezen: 1190

Marie
13-6-2009
 Meld misbruik24-1-2008 22:29:52

Dat is toch ongelooflijk grof?! Je gaat toch ook niet zomaar weg bij iemand zonder iets te zeggen? Dat voelt aan als stiekem wegsluipen en daar voelt niemand zich goed bij.

Ik vind het maar normaal dat je, als gastvrouw en -heer, voor al je genodigden een beetje tijd maakt om hen welkom te heten en afscheid te nemen. Iedereen doet moeite om naar jouw feest te komen en dan vind ik een beetje elementaire beleefdheid wel het minste wat je kan doen.

Allez, dat is mijn mening, he. Ik denk dat je nog voldoende tijd zal hebben om te feesten en dansen ook, hoor. Ik zou je er niet te veel zorgen om maken op voorhand.

Nina
16-8-2008
 Meld misbruik25-1-2008 0:04:44

Persoonlijk zou ik het leuk vinden dat mensen als ze weggaan nog even iets komen zeggen. Dat ze het leuk vonden, dat het eten lekker was, dat ik er mooi uitzag,...weet ik veel.

En ik denk ook dat sommige gasten behoefte hebben aan een afscheidswoordje. Zo'n feest is toch om samen met je geliefden te vieren?

Ik denk ook dat mensen zich toch ongemakkelijk voelen als ze zomaar mogen vertrekken, ook al vraag je het zelf. Het heeft inderdaad iets wegsluiperigs.

En je zal no wel tijd genoeg hebben om te dansen en te feesten. Ik vind dat dit erbij hoort.

Nip

Joke
19-4-2008
 Meld misbruik25-1-2008 9:22:59

Hoi Sarah,

ik denk er net hetzelfde over als jij. Een hele tijd handjes schudden en kussen is al genoeg als iedereen binnen komt. Een briefje op tafel zetten om te zeggen dat ze niet meer moeten langs komen, vind ik er ook wel een beetje over. Ik ben al op twee bruiloften geweest waar ze dat ook niet wilden (wisten we pas achteraf) maar zij maakten dat duidelijk door gewoon kei hard te blijven shaken en las er mensen afkwamen met hun jassen en handtassen enzo die naar hun op zoek waren, dan zwaaiden ze vanop de dansvloer of (bij goeie vrienden) een handkusje of een knipoog. Ik denk dat dat het 'em ook wel doet! Wij zijn dat in ieder geval ook van plan!

Joke

Marie
13-6-2009
 Meld misbruik25-1-2008 9:44:16

Ik ben het toch ook eens met je vriend (en Marie en Nina).

Als je het dan toch per se wil doen, dan vind ik een tekstje met een beetje uitleg toch wel vriendelijker dan de mensen gewoon negeren als ze afkomen, zoals Joke vertelt.

Eigenlijk vind ik dat je dit niet kan maken. Idereen heeft op zo'n feest graag een beetje aandacht van de bruid en bruidegom. Die mensen hen dat geven is voor mij een teken van dankbaarheid. Anders komt het over alsof je in hen niet geinteresseerd bent, maar enkel in je vrienden op de dansvloer. Waarom nodig je die andere mensen dan uit als je er toch alleen maar 'last' van hebt?

Maar wat ik me toch afvraag: werkt dat eigenlijk zo'n tekstje? Ik kan me voorstellen dat als ik dat zie staan, dat ik dat tegen de avond al weer vergeten ben en toch nog iets ga zeggen.

Marie

Karen
13-9-2008
 Meld misbruik25-1-2008 15:35:40

Ik er mij niet goed bij voelen om te vertrekken zonder afscheid te nemen van de gastvrouw en -heer, zelfs als er zo'n briefje op tafel zou staan. Ik zou zelfs een beetje op mijn tenen getrapt zijn als er zo'n briefje zou staan, mijn eerste gedacht zou zijn: "Zijn wij misschien niet goeg genoeg om afscheid van te nemen of zo?"
Die mensen op je feest hebben moeite gedaan om naar je feest te komen, een cadeau te geven, nieuwe kleren te kopen (of hun mooiste kleren aan te doen), zich op te maken, iets met hun haar te doen, ... Het minste dat je kan is dan toch om afscheid te nemen als ze vertrekken?
En maak je geen zorgen: je zal nog tijd genoeg hebben om te feesten. Mensen vertrekken meestal in groepjes, en tussen de groepjes vertrekkende mensen door kan je dansen zoveel je wilt. En het afscheid nemen zelf duurt niet zo lang, het zijn nooit echt gesprekjes aangezien die mensen moe zijn en naar huis willen ... Je zal dus kunnen feesten en dansen, zelfs met het afscheid erbij.
Dit is gewoon mijn mening, het is jouw trouw (en die van mijn vriend), dus doe waar jullie zin in hebben (zonder anderen te kwetsen, natuurlijk)!

Nog veel plezier met de voorbereidingen!

Groetjes,
Karen
13/9/2008

Marie
5-10-2008
 Meld misbruik25-1-2008 16:03:13

Ik schrok toch ook even! Dit zou ik echt nooit doen. Ik vind het heel onbeleefd naar je gasten, die de moeite doen om te komen en een cadeau meebrengen enz en dan zeg je gewoon: het interesseert mij niet als je weggaat of niet...Komaan, dat doe je toch niet? Omgekeerd als gast vind ik het ook onbeleefd om geen goeiedag te zeggen.
Je bent nu eenmaal gastvrouw en gastheer en als je niet graag gedag zegt aan iedereen, dan moet je ook geen feest geven voor zoveel volk. Enfin, das mijn mening, tkomt misschien hard aan, maar ik schrik er echt van dat elementaire beleefdheid niet meer van deze tijd is. Ik heb zo'n tante en nonkel ook die alleen maar zwaaien als ze toekomen, terwijl alle anderen een hand geven en kussen. Je kan dat niet graag doen, ok, met alle respect, maar je zegt toch ook "alsjeblieft" en "dankuwel"? Als gast zou ik zeker op mijn tenen getrapt zijn als ik zo'n briefje las...het toont dat je de bruid en bruidegom duidelijk niet mag storen in hun bezigheden (dansen), terwijl je namelijk graag wat aandacht krijgt van de belangrijkste mensen op dat feest (dan voelen mensen zich belangrijk en gewaardeerd). Alé, ieder doet wat hij vindt dta hij moet doen, maar dat is mijn mening.
Grtz Marie (2)

Gitte
16-8-2008
 Meld misbruik25-1-2008 18:09:58

Hey Sarah,

Ik heb zo'n tekstje pas nog gelezen op de achterkant van de menukaart van het huwelijk van de nicht van mijn beste vriendin! ( ver zoeke hihi! ).
Ik heb dit achteraf gelezen want mijn vriendin heeft me dit laten zien. Ze vertelde me dat de mensen daar toch wel goed rekening mee hadden gehouden en er niemand proberen mee leek te hebben. ( Dat zie je natuurlijk niet altijd he, mss achteraf wel commentaar op geweest ).
Ik kan het tekstje altijd voor je terugvragen als je wil..
Geef maar een seintje op
gitteke_a@hotmail.com

Groetjes en maak er iets leuk!!

Sabine
5-4-2008
 Meld misbruik11-2-2008 23:26:44

Dag Sarah,

Ik zit met hetzelfde probleem. Wij geven een fuif voor zo’n 250 tot 300man. Constant van de dansvloer gehaald worden, zie ik echt niet zitten, dus dacht ik ook aan een berichtje, maar dan aan de micro van de DJ. Mijn vriend vindt dit grof en raadt aan om af te wachten hoe het loopt.

Het idee van Joke lijkt mij wel leuk, gewoon lekker verder feesten en zwaaien, kushandje,... geven.

Wij geven aan het begin van de avond de boodschap dat ze, voor het vertrek, elk een bedankje mogen nemen. We hoeven hen dus niet mee naar buiten te ‘begeleiden’ en het in hun handen te geven.

PS: persoonlijk zou ik er geen probleem mee hebben, moest ik zelf gast zijn op iemands feest en deze boodschap zou gegeven worden.

Groetjes, Sabine

Olivia
4-5-2007
 Meld misbruik18-2-2008 21:03:45

zie topic "gedichtje" van Lien !!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...