Nu Online
Momenteel zijn er 694 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Genodigden

25-1-2008 11:18:08
Ik vroeg me eens af: mijn ouders willen ook vrienden van hun uitnodigen, waar ik totaal niets mee te maken heb. Ik ben hier absoluut tegen maar ze zeggen dat zij mee betalen en het dan hun recht is om die vrienden uit te nodigen. Is dit wel gepast? Mijn vriend krijgt een som geld mee dus wij zouden graag de kosten wat beperken om dat geld eerder uit te besteden aan ons huisje.

Laura
11-7-2009
Meld misbruik

Reacties: 16 | Gelezen: 559

Marie
13-6-2009
 Meld misbruik25-1-2008 11:44:38

Wij betalen alles zelf, maar krijgen wss wel een som geld van onze ouders. Wij zitten er niets mee in om vrienden of collega's van onze ouders te uit te nodigen. Onze ouders zijn gewoon super-fier op ons en willen dit ook tonen aan hun vrienden. Het feit dat wij die mensen niet kennen doet er bij ons niet toe. Het gaat om het plezier dat we onze ouders ermee doen als ze ons huwelijk samen met hun vrienden kunnen vieren.

Sofie
20-6-2009
 Meld misbruik25-1-2008 11:52:47

ben van het zelfde principe als marie. Wij zullen het meeste zelf bekostigen en weten nog niet zeker of onze ouders tussenkomen maar het maakt mij niet uit of er nog vrienden willen komen van mijn ouders, zo is het voor hen ook een leuk feest met vrienden!

Kim
28-6-2008
 Meld misbruik25-1-2008 12:09:33

Hey!
Bij ons komen er ook vrienden van onze ouders, maar zij betalen deze gasten zelf... DUS voor ons geen probleem...

Groetjes,
Kim

sylvie
7-2-2009
 Meld misbruik25-1-2008 12:14:39

Beste Laura,

Dit is bij ons ook het geval, maar mijn ouders betalen dan ook alles voor de vrienden die zij uitnodigen... Dus dan maakt het ons niets uit natuurlijk! Maar het komt wel vaker voor dat de ouders hun vrienden uitnodigen op het huwelijk van hun kinderen... Je gaat waarschijnlijk ook nog wel wat centjes krijgen van de gasten, zogauw alle kosten betaald zijn heb je misschien nog een overschot wat je toch aan je huisje kan besteden? Veel succes alvast nog

anuschka
30-8-2008
 Meld misbruik25-1-2008 12:25:49

Bij ons is dit ook zo! Mijn ouders en schoonouders willen vrienden en wat collega's uitnodigen maar zijn betalen de kosten van die mensen!

Wij zelf hebben daar geen problemen mee, tenslotte betaal je er zelf toch niets van en je krijgt wss wel een som geld van die mensen! Dus pure winst ;-)

anuschka
30-8-2008
 Meld misbruik25-1-2008 12:26:07

Bij ons is dit ook zo! Mijn ouders en schoonouders willen vrienden en wat collega's uitnodigen maar zijn betalen de kosten van die mensen!

Wij zelf hebben daar geen problemen mee, tenslotte betaal je er zelf toch niets van en je krijgt wss wel een som geld van die mensen! Dus pure winst ;-)

anuschka
30-8-2008
 Meld misbruik25-1-2008 12:26:25

katrien

Meld misbruik25-1-2008 12:39:17

Mijn ouders betalen ook hun genodigden dus het geld dat we dan krijgen is pure winst. Hou er een beetje rekening mee dat het ook een klein beetje hun dag is. ze zijn fier en willen dit tonen. Je ziet maar wat je ermee doet.

groetjes

Sandra
30-8-2008
 Meld misbruik25-1-2008 13:57:01

Als ouders graag betalen voor mensen die zijzelf willen uitnodigen, zou ik daar geen enkel probleem mee hebben. Het zoals velen hier zeggen, het is toch ook voor hen een speciale dag waar zij ook graag mensen rondom hen hebben waarmee zij een band hebben.
Het is natuurlijk wel een heel ander verhaal als je alles zelf moet betalen. Dan vind ik dat je je zin moet kunnen doen.

sandra
22-9-2007
 Meld misbruik25-1-2008 15:00:16

ik vind dat het minste wat je kan terugdoen voor je ouders... ze hebben een leven lang voor je gezorgd dus dat is maar een petieterig iets wat je voor hen kan terugdoen, ongeacht wie wat betaald!!!

Marie
5-10-2008
 Meld misbruik25-1-2008 15:54:09

Mja, ik ben het niet helemaal eens met de dames hieronder. Mijn schoonvader wil ook jan en alleman uitnodigen op ons feest. VOor de receptie heb ik daar geen problemen mee, maar ik wil niet dat 1/3 van mijn avondgasten mensen zijn die ik niet ken. Het is ons trouwfeest! Akkoord, je hebt daar wel cadeaus aan en das pure winst maar toch...Ik gruwel van het feit dat ik op het meest romantische moment van mijn leven op de dansvloer sta met mensen die ik nooit van mijn leven gezien heb. Daarvoor is het toch mijn trouwfeest, omdat het mensen zijn die ik allemaal ken en graag zie. Een beetje gasten, tot daar nog, maar zoals mijn schoonvader het voorstelt gaat het om 50 man, en wij zelf vragen 100 man...Dat is een derde...dat hij dan maar zelf een feestje organiseert. Ik begrijp je volledig, Laura!

Silke
15-5-2009
 Meld misbruik25-1-2008 19:53:14

Bij ons is de volgende afspraak gemaakt. Onze ouders betalen hun gasten zelf. Zij hebben dit trouwens zelf voorgesteld. Indien zij dit niet hadden voorgesteld had ik deze mensen toch laten komen en dan maar zelf betaald (hoewel ons budget ook niet groot is, gaan ook een huisje kopen)
Ik vind dit inderdaad ook het minste wat je kan doen voor de mensen die je zoveel liefde hebben gegeven je hele leven door.
Hoewel ik dit toch ook wel wil nuanceren. Bij ons gaat het enkel over de receptie. Het avondfeest zijn enkel mensen die wij wensen. Zou anders misschien ook niet zo blij zijn met ontelbare mensen die ik niet zo goed ken.

Astrid
8-9-2007
 Meld misbruik25-1-2008 20:24:31

Hey, ik volg ook volledig wat Marie zegt. Het gaat niet enkel om het feit of je al dan niet hoeft te betalen voor die gasten. Voor ons was het ook heel belangrijk om 's avonds mensen rondom ons te hebben die belangrijk voor ons zijn. Bijgevolg hadden we de afspraak dat onze ouders op de receptie zoveel vrienden en kennissen konden uitnodigen als ze wilden maar dat het avondfeest beperkt werd tot hun vrienden waar wij ook een band mee hebben. Ons feest is onvergetelijk geweest, en ik ben er van overtuigd dat dit er veel mee te maken had. Heel veel mensen vertelden ons achteraf dat het echt plezant was dat er zoveel jonge mensen op ons feest waren (zelfs de vrienden van onze ouders zeiden dit!) en dat dit voor een uitzonderlijke sfeer heeft gezorgd. Iedereen doet wat hij of zij wil maar ik vind en blijf er bij dat het de dag is van het koppel en dat het hún mooiste dag moet worden, hoe fier de ouders ook zijn en hoe graag het koppel hun ouders ook ziet en dingen gunt. Ik vind dat de ouders dit moeten begrijpen (bij ons is dit ook niet van de ene dag op de andere gegaan maar achteraf hebben onze ouders ons gelijk gegeven).

Groetjes en veel succes bij het georganiseerd krijgen!
Astrid
08.09.2007

Amaryllis
7-8-2009
 Meld misbruik26-1-2008 13:22:20

Is inderdaad delicaat onderwerp. Ik ben zelf enig kind en heb ouders met een nogal groot sociaal netwerk. Mijn partner is echter met 4 thuis en zijn ouders hebben eigenlijk heel weinig vrienden. Ik was vooral beetje bang dat zijn ouders daar zielig "en petit comité" zouden zitten en de mijne rijkelijk omringd door allerhande vrienden en kenissen. Uiteindelijk vielen de lijstjes nog mee. De meeste vrienden hebben mijn ouders enkel op de receptie gevraagd en enkele koppels (die wij ook vrij goed kennen) komen ook naar 't avondfeest. Wij hebben dan bij zijn ouders ook nog eens aangedrongen dat zij ook enkele vrienden zouden uitnodigen en met wat overtuigingskracht te gebruiken hebben zij nu toch ook een select clubje vrienden gevraagd. 't Is altijd een beetje geven en nemen en bespreken wat wel en niet kan, alleen daarom al ben ik blij dat we nog wat tijd hebben. Netelige puntjes kunnen we dan even laten bezinken en op een rustige manier uitpraten en uitzoeken.

Succes!
Amaryllis
07-08-2009

Liesbeth

Meld misbruik26-1-2008 16:06:44

Als je het rationeel bekijkt en een kleine rekensom maakt: Stel dat zowel de ouders van de bruidegom als die van de bruid ieder 5 goede vrienden mogen uitnodigen= 10 goede vrienden. Deze mensen komen niet alleen maar brengen ook hun partner mee. Dus zit je al gauw aan 20 mensen extra. 20x 80€= 1600€ betalen aan mensen die je van haar nog pluim kent. Akkoord ze zullen je wel een cadeautje of wat geld geven. Maar eerlijk, je gaat er nooit echt veel van krijgen. Als je 1/3 kunt recuperen is het al mooi denk ik.

Conclusie: Als je ouders betalen o.k., maar als jong koppel, pas gebouwd/ gekocht is dit een smak geld dat je op 1001 andere NUTTIGE manieren kunt spenderen. Het heeft dan niks te maken met respect voor de ouders. Respect koop je niet af!

haest

Meld misbruik30-1-2008 18:32:52

hey laura,
onze ouders betalen het avondfeest volledig, dus mogen ze van ons gerust wat vrienden uitnodigen. Maar wel in beperkte mate want het is tenslotte ons feest met onze vrienden en familie. Je ouders zijn gewoon trots op hun dochter en schoonzoon dat ze trouwen en willen dit aan hun beste vrienden laten zien.

Groetjes valerie

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Drukkerij nodig?
www.carddreams.be Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart. in Deurne
Carddreams.be is de kwaliteitswebsite waar je zelf gemakkelijk en voordelig jouw trouwkaarten kan maken en snel bestellen. Een prachtige bruiloft organiseren was nog nooit zo eenvoudig met de unieke collectie van huwelijksuitnodigingen van Carddreams.be. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
Grafische Vormgeving bvba Toffe kaarten, die hartjes raken in Herentals
Kies een toffe trouwkaart. Bezorg tekst. Wij maken de trouwkaarten en leveren drukwerk. Trouwkaarten - gastenboeken - RSVP kaartjes - gadgets - en veel meer... Meer info
CartaRosa - Publibytes bvba Originele trouwkaarten van CartaRosa in Brasschaat
Jullie willen van jullie trouwdag een onvergetelijk moment maken en daar hoort een originele trouwkaart bij. CartaRosa is de nieuwste collectie hedendaagse trouwkaarten met een hip en trendy design die je online kan bestellen. Ook maatwerk en lasersnijden Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info