Nu Online
Momenteel zijn er 595 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

pierre-yves mening??

27-1-2008 12:23:43
hoi iedereen,

wij trouwen op 14 februari 2009, dus dat is nog even maar ik kan het me toch niet laten om al op zoek te gaan naar mooie trouwkleedjes!

Heeft er iemand al ervaring met pierre-yves in Aalst? Ik hoor eerlijk gezegd niet zo'n positieve commentaren..nogal onvriendelijk enzo..
Iemand ook dat gevoel? Tis dat ik zo wat weet waar ik best eens kan kijken, ben van regio Aalst-Zottegem.

Groetjes

Saartje

sara
14-2-2009
Meld misbruik

Reacties: 22 | Gelezen: 1242

Karen
12-7-2008
 Meld misbruik27-1-2008 13:19:13

Hallo!
drie jaar geleden zijn wij ook bij pierre-yves geweest voor het trouwkleed van mijn zus, we vonden de verkopers ook nogal onvriendelijk.
Dit jaar zijn we terug gegaan voor mijn trouwkleed, het kostuum van mijn vriend en de suitekledij, we zijn telkens goed ontvangen geweest. Veel beter dan drie jaar geleden.
Ik vind de kledij die ze verkopen ook wel heel mooi! Dat was vooral de reden waarom we deze keer terug gegaan zijn!
En eerlijk gezegd, ik zou nog gaan.
Groetjes!

Karen
12-7-2008
 Meld misbruik27-1-2008 13:19:27

Hallo!
drie jaar geleden zijn wij ook bij pierre-yves geweest voor het trouwkleed van mijn zus, we vonden de verkopers ook nogal onvriendelijk.
Dit jaar zijn we terug gegaan voor mijn trouwkleed, het kostuum van mijn vriend en de suitekledij, we zijn telkens goed ontvangen geweest. Veel beter dan drie jaar geleden.
Ik vind de kledij die ze verkopen ook wel heel mooi! Dat was vooral de reden waarom we deze keer terug gegaan zijn!
En eerlijk gezegd, ik zou nog gaan.
Groetjes!

Sandra
25-7-2008
 Meld misbruik27-1-2008 14:05:28

na al wat ik hier onlangs nog gelezen heb, zou ik nooit naar deze winkel willen gaan

sarah
17-5-2008
 Meld misbruik27-1-2008 14:08:15

er staan ook veel positieve reacties op dit forum over pierre yves..

het zal overal wel wat zijn hoor..

purdey
28-6-2008
 Meld misbruik27-1-2008 17:57:00

hallo, 3 jaar geleden is mijn broer daar gegaan samen met mij voor zijn kostuum en mijn suite kleed, en die waren daar heel vriendelijk.
Nu heb ben ik naar pierre yves gegaan in brussel (om praktische redenen) voor mijn eigen trouwkleed, en daar waren ze ook heel vriendelijk.
Ik zou gewoon eens langsgaan en kijken of je goed ontvangen wordt,
purdey

nathalie
7-6-2008
 Meld misbruik27-1-2008 18:06:08

hey,

Mijn trouwkleed (14 juni 2008) zal ook van daar komen... Ik moet eerlijk zeggen dat wij daar zeer goed ontvangen zijn, beter ndan op sommige andere plaatsen. de verkoopster had heel veel geduld en vond het nooit te veel om nog eens iets uit te halen of om opnieuw te passen!!!

groetjes nathalie

Lieselot
5-7-2008
 Meld misbruik28-1-2008 10:31:37

Voor al de mensen van dit forum - en sorry dat ik dit zeg - maar het is zielig hoe de ene hier de andere opsteekt. En dit is hier dus elke keer als iemand naar de mening van een bepaalde winkel vraagt. Zoals Sarah zegt: er is OVERAL wel wat. En al dat gezever van onvriendelijk zijn enzovoort kan ik niet horen! Je moet zelf maar een beetje assertief zijn en tonen wie de klant is. Jij, niet zij.
Bovendien ben ik bijvoorbeeld zeer tevreden over Pierre-Yves, waar ik ook mijn kleed heb gekocht.
Over andere winkels was ik minder tevreden, maar ik zeg niet welke. Het kan ook eens een slechte dag geweest zijn van iemand. En mensen verschillen.
Bon, Saartje, maak er een leuke zoektocht van naar je bruidsjurk. En hou je niet te veel vast aan de (negatieve) reacties die soms gegeven worden. Ze maken dat je soms al bang bent op voorhand op naar de winkel te gaan. En dat vind ik heel triestig als je met zo'n gevoel zit tijdens je trouwvoorbereidingen.

Veel succes en geniet ervan!!

Melissa
12-1-2008
 Meld misbruik28-1-2008 12:19:35

@ Lieselot

Sorry maar enkele topics hieronder heb ik inderdaad mijn ervaring meegedeeld aan iemand die vroeg naar ervaringen met Pierre-Yves. Enkele maanden terug vroeg iemand hetzelfde en toen heb ik ook mijn ervaring (zeer positief toen!!) meegedeeld. Ben 2 weken terug getrouwd en mijn ervaring ging niet enkel over het vriendelijk zijn maar ook over de afwerking!! Wanneer er geen negatieve reacties mogen gegeven worden dan vraag ik mij af waarom dit een FORUM is? De reden waarom je je ervaring meedeeld is zodat personen die deze winkel ook kiezen weten waar ze moeten op letten. Vraag mij zelfs af wat je met assertief bedoeld? Ben geen ja-knikkertje hoor en ook niet op mijn mondje gevallen. Ik blijf vriendelijk tot men mij onvriendelijk behandeld. Betaal mijn volledige feest zelf behalve mijn trouwkleed (mijn mama was dus mee...), ben 2 jaar terug op mijn 19 na het stopzetten van mijn studies aan de Ugent samen met mijn vriend een bakkerij opgestart waar wij beide hard voor werken. Heb mijn trouw op 5 maand geregeld zodat mijn terminaal zieke schoonmoeder er nog kon bijzijn.
Indien je niet wat haar op je tanden hebt dan lukt dit niet. Wanneer mensen vragen naar een bepaalde fotograaf/dj komen er toch ook positieve en negatieve ervaringen? Iedereen heeft slechte dagen (ook ik) en ik zal dan ook misschien anders zijn in mijn winkel. Maar zo heb ik nog nooit een klant behandeld en indien ik dat zou doen dan weet ik ook verdomd goed dat die klant nooit nog zal terugkomen en dat dit zeer slechte reclame geeft! Ik vind het -sorry dat ik dit zeg- zielig hoe mensen niet tegen negatieve ervaringen kunnen van hun favo winkel. Waarom is dit dan een forum?

Wij hadden ons ook ingeschreven voor een vitaya programma ivm een originele openingsdans. Deze mensen waren 1x mee om te volgen hoe de voorbereidingen verliepen (Pierre-Yves was geïnformeerd ze vroegen zelfs om te vragen aan Vitaya om de winkel goed in beeld te brengen samen met de naam etc.. dit was geen enkel probleem) Ze volgen 16 koppels bij de voorbereidingen en ook telkens het trouwkleed etc... bij het buitenkomen zei de reporter dat zo nog nergens zo'n slechte service hadden gezien.

Ik hoop gewoon dat ik de enige ben die zo'n negatieve ervaring te verwerken had maar heb al gelezen dat ik niet de enige ben en dit vind ik spijtig. Ik ben namelijk naar deze winkel gegaan op basis van mijn schoonzus haar ervaringen. Zij vond de service ook veel minder nadat ze het kleed gekocht had maar haar kleed was eentje van pierre-yves zelf en was zeer mooi afgewerkt en uiteindelijk vond ik dit het belangrijkste. Spijtig dat mijn ervaring anders was.

Melissa

Evelien

Meld misbruik28-1-2008 12:35:58

@Melissa, heb toen ook jouw reactie gelezen. Het was me daarbij wel ontgaan dat er iets mis was met de afwerking van je kleed? Wat hadden ze dan gedaan?

Ik ben ondanks deze reactie toch daar gaan kijken. Dit vooral omdat ik echt heel weinig dingen graag zie. Heb massa's tijdschriften doorgekeken, naar elk kleedje dat hier getoond werd gekeken, overal naar ideeën gezocht, op beurzen enz en nergens iets waarvan ikz ei: dat wil ik ook! Gisteren op de trouwbeurs nog de hele modeshow afgezien, was 1 kleedje dat ik nog mooi vond, al hadden ze in mijn ogen de rok alweer verprutst. Maar op de website van Pierre-Yves, bij eigen collectie had ik enkele modellen gezien die ik mooi vond.
Ben dan daarheen gegaan met het idee van '1 scheef woord en ik ben weg!'. Ze vroegern wat ik wou en heb gezegd: iets eenvoudig. Dde verkoopster was een tamelijk oude mevrouw (waarvoor ook al gewaarschuwd was denk ik) en die heeft me wellicht elk kleed dat ze hadden getoond: ik heb bijna alles afgekeurd: die strik zie ik niet graag, ik wil daar geen bloem, geen tule aub, dit of dat vind ik er niet mooi aan. Bijna altijd was het antwoord: als je de rest graag ziet, kunnen we die bloem/strik/band rond de nek/tule wel weghalen hoor. Maar het was nooit dat en telkens, je zal wel iets vinden hoor, er is gewoon veel keus en je moet je er goed bij voelen, als het uw stijl niet is ist zonde. Heb uiteindelijk beschreven wat ik op de site gezien had en ze is dat en een paar soortgelijke modellen gaan halen en heb uiteindelijk daarvan eentje gekozen. EN niet datgene wat ik oorspronkelijk voor ogen had maar iets dat zij me voorgesteld had en ik op het eerste zicht niets vond. Stond er echter (in mijn ogen en die van mijn mama) super mee dus dat werd het. Ze paste het dan telkens aan, wel band rond nek, andere band, knoopjes ipv veters... Wat ik maar wou.

Kan er dus niks negatiefs van zeggen. HEt is nu eenmaal zou dat de ene persoon je beter ligt dan de andere en het ligt soms ook wel aan je eigen houding. Een brood kopen duurt toch minder lang dan zo'n kleed hé. Veel meer tijd om ergernis op te wekken. Bovendien, sommige meisjes hebben ook wel een hele hoop complexen en willen dan steeds 'bestoefd' worden. Ik denk dat je gewoon voor alles moet openstaan. LAat het maar op je afkomen en dat loopt wel los.

Sophie
23-8-2008
 Meld misbruik28-1-2008 12:51:48

Beste Sara,

Wij trouwen op 23 augustus van dit jaar en ik ben vorig jaar in november op zoek gegaan naar mijn trouwkleed. Ik wou absoluut bij Pierre Yves in Brussel (is kortste bij hasselt) gaan kijken omdat ik op hun website verschillende mooie modellen had gezien. Ook ik had hier zowel positieve als negatieve reacties gelezen, maar ik wou zelf gaan kijken en oordelen.

Dus wij(beste vriendin, mama, schoomama en mijn oma) komen daar aan en we worden heel goed ontvangen en ik heb mogen passen zoveel als ik wou. De mevrouw die ons geholpen heeft, was heel vriendelijk, stelde me gerust, enfin gewoon heel goeie service.
Nu had ik later die dag nog een afspraak bij een andere winkel waar ik ook dolgraag wou gaan passen. Na het passen van verschillende jurken, had ik mijn keuze eigenlijk al gemaakt. Dus ik kleed me terug om en ik vertel aan de verkoopster dat ik namiddag nog elders ging passen en als ik het kleed persé wou dat ik de volgende dag zou bellen. Ze maakte hier geen enkel probleem van, ze heeft zelfs nog alle prijsdetails enz. opgeschreven.

Maar toen kwam Pierre-Yves zelf zich met de zaak bemoeien. Hij was echter niet zo tevreden dat ik nog elders ging passen. Hij heeft me gezegd dat ik beter niet kon wachten want dat anders het kleed weg zou zijn. Hierop antwoorde ik dat ik toch graag nog bij die andere winkel wou gaan kijken en dat ik dan de volgende dag wel direct zou bellen als ik alsnog het kleedje wou. Hierop werd hij kwaad en wou hij mijn moeder ervan overtuigen om op mij in te praten omdat ik duidelijk niet wist waarover ik sprak. Ik ben hierop tussenbeide gekomen en heb hem duidelijk gemaakt dat ik beslis en we zijn direct uit de winkel vertrokken!

In de namiddag heb ik dan exact hetzelfde kleed in Hasselt in de winkel gevonden en besteld. En dan nog voor 200eur goedkoper nota bene! In deze winkel ben ik door iedereen van begin tot einde in de watten gelegd en zo hoort het ook als je een dergelijk grote som gaat uitgeven.

Pierre-yves heeft het met andere woorden zelf verbrod, want anders had ik gewoon het kleed daar besteld zonder beter te weten. Ik ben achteraf heel gelukkig dat ik geen kleed bij hem heb besteld, want hij is het niet waard!

Sara, als jij wil moet je zeker bij Pierre-Yves gaan kijken, omdat je altijd zelf moet beslissen en ik hoop dat je meer geluk hebt. Ik kan alleen maar zeggen let goed op en laat je niets aan praten!

Veel succes en geniet er vooral van!

Sophie

Melissa
12-1-2008
 Meld misbruik28-1-2008 13:19:19

@ Evelien

5 dagen voor mijn grote dag mocht ik mijn kleedje ophalen. Ze hadden mij gezegt dat ik het nog 1x mocht passen en dat indien er nog kleine details moesten gebeuren ze dat meteen zouden doen, dit duurde nooit lang. Had er 2 uur voor uitgetrokken daarna zouden ik en mijn man op dansles gaan. Bij het aankomen heb ik 15min. staan wachten eer ze mijn kleedje vonden. Gaf niet dacht ik want ik had nog tijd...
Bij het passen begon ze meteen:
- de bloemen hebben we er afgehaald om het in te leggen en die hangen er nog niet terug aan (ja dan begon mijn euforie al te minderen hoor)
- de sleep is ingekort maar nog niet afgewerkt, de tulle eronder moet nog ingekort worden en daar moeten we dan een lus aanzetten (mijn man trok toen ook een raar gezicht hoor, ja hij was er telkens bij)
- bij het dichtdoen ging enkel de rits dicht, door het in te leggen hadden ze blijkbaar geen rekening gehouden met de knopjes want zei ze de lusjes en knopjes stonden te ver van elkaar, soms 4 cm, om dicht te krijgen.

Ja zei ze we zullen het daar weer moeten vergroten.

Ik moet zeggen dat mijn dag toch om zeep was hoor. Aangezien het na 2 uur nog niet af was zijn wij vertrokken naar onze dansles. Daarna zou het wel af zijn zei ze (dansles duurt 2uur) en dan hoef je het toch niet meer te passen hé was haar mening.
Ik stond er op dat ik het nog zou passen gelijk welk uur het was. Onze dansles was pas gedaan om kwart na 5 en door het drukke verkeer waren we pas 15 min voor sluitingstijd bij hen aangekomen. Heb daar dan weer 10 min. moeten wachten en uiteindelijk mocht ik het toch nog eens passen.
Had mijn winkel de dagen voor mijn trouw gesloten geweest dan was ik een dag nadien teruggegaan maar dit kon nu eenmaal niet. Ze heeft mij dan snel het kleed aangedaan en gelukkig want de lus stond nog niet aan de sleep... die heeft ze er dan nog aangehangen. Uiteindelijk was het al zo'n hectische dag dat ik gewoon blij was dat ik mijn kleed mee mocht nemen.

De dag zelf heb je echter meer tijd om eens aandachtig je kleed te bestuderen en op sommige plaatsen hingen er nog stukken bloemen los... draadjes die niet afgeknipt waren... gelukkig heeft niemand hier iets op gezegt dus denk ik dat ze het niet merkten. Ikzelf vind echter niet dat dit de ideale manier is om een kleedje te gaan afhalen. Ik zou zelfs niet meer weten hoe vriendelijk de verkoopster was de laatste keer want ik had enkel oog voor mijn kleedje. Uiteindelijk heb ik zeer rare ervaringen gehad: de eerste keer bij de keuze waren ze zeeer vriendelijk, echt heel begaan me mij en ze lieten mij ook alle kleedjes zien en passen die in mijn smaak zouden kunnen gelegen hebben. De tweede keer joeg ze mij als het ware buiten en waren ze zeer onvriendelijk. De laatste keer was het kleedje gewoonweg nog verre van af.
Een brood kost trouwens maar €1.90 é, dat je daarbij geen uitgebreide service krijgt is mij zeer normaal. Mijn uiteindelijke rekening met bontje was bij hen rond de €1800 en dat vind ik een groot verschil. Daarbij had ik mijn vriend bij mij voor de beoordeling dus hoefde ik helemaal niet bestoefd te worden door hen...

Melissa

Evelien

Meld misbruik28-1-2008 14:33:21

@ Melissa: ja da's inderdaad wel vreselijk. Daarover kan ik nog niet meespreken, heb pas in augustus eerste pas en trouwen pas in november dus ja. Pierre-Yves kwam bij mij ook eventjes meekijken maar toen had ik nog lang niet beslist en zei ik van ja, vind ze allebei mooi en daarop zei hij dan moet je verderdoen, je mag er maar 1 het mooiste vinden hé. Kvond dat goed opgelost?

Wat ik bedoelde was trouwens niet dat je bij een brood minder service moet geven maar dat je korter met elkaar geconfronteerd wordt. Dus als je een vervelende klant ziet, weet je ook dat die snel weg is. Dit ging eigenlijk eerder over algemene situaties dan de jouwe specifiek hoor. Net als dat 'bestoefd' worden. Hoorde gewoon gisteren een meisje bezig en toen leek het echt wel of ze in de ene winkel vertrokken was omdat de verkoopsters niet genoeg zeiden hoe knap ze wel was. Ook weer heel algemeen dus en niet op jou bedoeld.

Maar inderdaad, het gaat om een groot bedrag dus zou het eigenlijk toch wel goed moeten zijn en service mag je wel verwachten. Die 2e pas van jou vond ik zeker noodzakelijk! Hoe weten ze anders of het deze keer wel goed sluit?? Goed dat het uiteindelijk toch wel oké was en je trouwdag was wellicht toch wel een mooie dag? Zenden ze die reeks van Vitaya trouwens al uit en zoja, wanneer (dag en uur?)?

Melissa
12-1-2008
 Meld misbruik28-1-2008 15:14:03

Onze dag zelf was inderdaad prachtig... ik zal er straks een verslagje van maken want van de zaal, de fotograaf, de dj, bloemen, limousines etc... kan ik enkel veel lof spreken! Om op je vraagje te beantwoorden, de reeks op vitaya start op 14 februari, het uur moeten ze mij nog laten weten. Het zou elke donderdag verschijnen en wij vallen in de 4de aflevering, normaal dus 6 maart als ik mij niet vergis.

Veel geluk met jullie trouwdag!! Volop van genieten want het raast voorbij...

Melissa

Myriam
16-2-2008
 Meld misbruik28-1-2008 18:31:05

Beste Saartje,
P-Y in aalst: geen ervaring. Wel bij P-Y in Brussel. Ik kan niet klagen. Ik heb neit alle verkoopsters eve ngraag, maar degene die mij "helpt" is vriendelijk, behulpzaam, geeft haar mening en ideeën, legt me niets op en neemt haar tijd. Was zelfs eens "onaangekondigd" in de winkel en mocht zonder problemen mijn outfit nog eens passen. Die meneer die daar rondloopt is niet P-Y zelf hoor ;o)). Inderdaad, die moeit zich graag met dingen, maar daar moet je je niets van aantrekken. Dat deed/doe ik ook niet. Gewoon negeren ;o).
Je gaat waar je wilt om te passen/kiezen. Naar verschillende winkels gaan is zeker een goed idee. En enkel datgene kiezen waarin je je absoluut "wow" in voelt!
Veel succes verder!
Myriam
16.02.08

sarah
17-5-2008
 Meld misbruik28-1-2008 18:55:10

ik geef lieselot eigenlijk wel gelijk... de manier waarop deze winkel al enkele keren door dezelfde persoon is afgekraakt, vind ik eigenlijk ook niet netjes!
Melissa, je bent zelf zelfstandige. Je zou eigenlijk beter moeten weten.

Als je mindere ervaringen hebt, dan moet je dat in de winkel zelf zeggen.

Ik heb ook een paar problemen bij mijn eerste pas gehad. Staat hier ook op het forum, om mijn hart te luchten.
Ik heb het ze in de winkel eens heel goed gezegd, en heb hier op het forum geen namen genoemd. Dat vind ik het eerlijkste!

Marie
30-8-2008
 Meld misbruik28-1-2008 22:25:57

Hoi,

ook ik heb negatieve ervaringen met PY: een uur (!) moeten wachten ondanks afspraak, veel te opdringerig, ... Nog naar 3 andere winkels geweest en daar véél beter behandeld geweest.
Ik ben van mening dat ze, in winkels waar je zoveel geld uitgeeft, ALTIJD vriendelijk moeten zijn. Ik heb ook soms een slechte dag, maar 't zou nogal stuiven op mijn werk moet dat mijn professionaliteit beïnvloeden!
Daarom ben ik van mening dat je negatieve reclame mag maken! 't Zal hen leren.

sarah
17-5-2008
 Meld misbruik29-1-2008 2:29:19

ja hallo... een uur moeten wachten oke, das spijtig!
Maar als ze de bruidjes voor u de deur uit moeten werken, dan krijg je weer reacties in de zin van 'ze besteden geen tijd aan u'

ik vind dit hier allemaal overroepen hoor!

Ik heb ook zeer slechte ervaringen met mijn eerste pas. Nu staat er hier toevallig een topic over deze winkel en niks als POSITIEVE ervaringen... ligt het dan aan mij? de verkoopster?

Als je trouwdag dichter bij komt, veranderen er veel bruidjes in bridezillas of stresskiekens.. denk dat je eerder de oorzaak daar moet zoeken. Je bent al wat lichter geraakt en het minste dat er mis gaat zit je op je paard.

Laurie

Meld misbruik29-1-2008 7:27:34

Hey,

Ik vind het spijtig dat mensen afgekraakt worden omdat ze hun negatieve ervaringen delen op dit forum. Ook ik vind dat dit forum dé plaats is om dit te doen. Vaak kan je hier iets van je afschrijven of steun vinden bij mensen die iets soortgelijks meemaken.
Of dit nu mensen zijn die nare ervaringen hebben in een bruidswinkel of iets anders, dat maakt toch helemaal niet uit. Ik lees ook verslagjes van anderen, maar als ik iets wil, dan zou ik toch zelf gaan kijken of dit wel waar is. Uiteraard is ieders ervaring anders. Als je niets negatiefs zou mogen zeggen, dan zouden dergelijke vragen niet meer mogen gesteld worden. Trouwzalen worden hier toch ook soms afgebroken? Ik zie hier helemaal het probleem niet van in!

Nu over dit geval: Ik ben zelf nog nooit in de winkel geweest en heb al zowel positieve als negatieve ervaringen gehoord. Ik heb mijn jurk ergens anders gekocht, maar had ik op de site van die winkel iets moois gezien, dan was ik zeker eens langsgeweest.

Groetjes en nog veel plezier aan iedereen met de voorbereidingen!

Laurie

Melissa
12-1-2008
 Meld misbruik29-1-2008 10:47:00

Sorry maar dan vind ik ook dat er geen vragen meer mogen gesteld worden met: Wat vind je van deze winkel? Want ervaringen mogen blijkbaar niet gewisseld worden, hoe pijnlijk ook? Heb namelijk nog maar op twee topics geantwoord hoor, indien ik opzettelijk deze winkel in een slecht daglicht wou plaatsen had ik zelf wel een topic gestart... denk je niet? Ben namelijk nog maar twee weken getrouwd dus zolang is mijn ervaring met Pierre-Yves nog niet geleden.

Wanneer je niet correct word behandeld vind ik niet meer dan normaal dat dit wordt vermeld, en blijkbaar waren Sarah en Lieselot er ook want ze concluderen meteen dat ik en mijn vriend niets hebben gezegt op de moment zelf? Bij de eerste pas is er zelfs nog een andere verkoopster buiten haar verontschuldigingen komen aanbieden ... Ze had de cameraman namelijk echt afgeblaft dat hij zijn werk niet goed deed dus denk ook niet dat ze in beeld gaan komen.
De dag waarop het kleedje moest klaarzijn heb ik tegen Pierre-Yves (toen de winkel bijna sloot en er geen volk meer was)zelf gezegt dat mijn kleed nog niet klaar was in de namiddag etc...
Blijkbaar mag ik dan niet meer klagen en geen ervaringen meer delen?

Heb een paar maanden terug ook een verkoopster gehad in mijn winkel in het weekend. Blijkbaar rekende zij mijn klanten bij elk gebakje/ taart meer aan dan geprijst stond en was zij zeer grof en onbeleefd wanneer ik er niet was. Na enkele weekends merkte ik dat er geld verdween uit mijn kassa en kreeg ik tonnen slechte reacties van klanten in de winkel. De verkoopster ligt buiten maar sommige van mijn vaste klanten zie ik niet meer terug. Dit is zeer nefaste reclame voor ons en dit weet ik zeer goed maar dat is het risico die je neemt wanneer je mensen in dienst neemt.

Ik hoop dat jullie het niet tegenkomen maar ik wil jullie gezicht wel eens zien wanneer je om je trouwkleed gaat en blijkt dat het er allesbehalve afgewerkt uitziet. Wanneer ze je dan de keer daarvoor ook heel onvriendelijk behandeld hebben ga je je goed humeur wel verliezen hoor. Jullie kennen me niet dus kunnen jullie ook niet weten wat voor persoon ik ben/was vlak voor mijn trouw. Volgens mijn zeer trotse papa die dag vond hij het griezelig erg hoe weinig zenuwen ik had.

Ik ga er nu ook gewoon over ophouden... Sara vroeg gewoon om ervaringen bij Pierre-Yves en die heb ik ook gegeven. Had ik daar geen negatieve kritiek op gekregen dan had ik ook verder niets meer gezegd... Vind het nogal kinds dat sommige mensen zich meteen opjagen en aangevallen voelen omdat zij die winkel wel graag hebben. Het ligt blijkbaar meteen bij mij terwijl ik van alle andere winkels van ons mama haar suitekledij, mijn man zijn kostuum tot de bloemen toe etc... wel heeel tevreden ben.

Melissa
12-01-2008

Sophie
23-8-2008
 Meld misbruik29-1-2008 13:09:51

Euh Myriam,

Het was wel degelijk Pierre Yves zelf aangezien hij zich zo aan mij heeft voorgesteld. Ik veronderstel dat hij zijn eigen naam nog wel kent.

En ik vind ook dat mensen die effectief negatieve ervaringen hebben gehad, dit mogen uiten. Dit is een discussie forum dus dat hoort erbij!

En wanneer één van jullie toch een kleed hebben gekocht bij PY hoop ik dat alles goed mag verlopen! Zo niet dan horen wij het wel achteraf! :)

Groeten,

Sophie

sara
14-2-2009
 Meld misbruik29-1-2008 13:57:17

hoi iedereen,

bedankt voor jullie mening maar twas dus zeker mijn bedoeling niet om zo veel reacties uit te lokken! Ben wel van mening dat iedereen zijn mening mag uiten zowel positief als negatief, en daar moet respect voor opgebracht worden!!

Ik stel voor dat we bij deze deze topic voor gesloten houden. Indien ik bij PY langs ga, zal ik jullie zeker op de hoogte houden van wat mijn persoonlijke ervaring was!

Groetjes

liesbet
11-9-2004
 Meld misbruik31-1-2008 13:15:24

Voor alle duidelijkheid: pierre-yves is de naam van de winkel. De naam zelf slaat op 2 personen. De man in Aalst in niet dezelfde als die in Brussel.
Verder kan ik alleen positieve dingen zeggen. En inderdaad de ene verkoopster ligt je beter dan de andere. Ik zou zeggen: ga er zelf eens langs en voel zelf aan of ze je wel of niet liggen. Het heeft geen zin om discussies te voeren, het is voor iedereen anders.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Bruidsjurk nodig?
Jagré Op zoek naar de jurk van je dromen ? in Deurne
Bruids - Suite en feestjurken aan de sterkste prijzen en dit ook voor een maatje meer. Steeds welkom ook zonder afspraak van ma.tot en met zat. van 10 tot 18 uur. Eerste zondag van de maand van 11 tot 17 uur. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
YouniekBruidsmode Bruidsmode op maat tegen de laagste prijs in turnhout
Exclusieve kwaliteits bruidsmode tegen betaalbare prijzen,al vanaf 399EUR ,volledig op maat. Meer info
The Beautiful Bride Company Wij staan voor het leveren van een zeer hoge kwaliteit en worden door onze bruiden gemiddeld gewaardeerd met een 9.1. in Vlaardingen
The Beautiful Bride Company werkt door heel Belgie en verzorgt graag op professionele en persoonlijke wijze jouw bruidskapsel en bruidsvisagie op één van de mooiste dagen van jouw leven. Wij hebben ook de grootste online bruidsaccessoires webshop. Meer info
De Bruidsmode Outlet De grootste bruidsmode outlet van Belgie in Lommel
In onze prachtige bruidswinkel hanteren wij outlet prijzen. Wij hebben alleen nieuwe en moderne bruidsjurken ook van de bekende merken en modehuizen met kortingen oplopend tot wel 70%. Hiermee zijn wij ABSOLUUT de GOEDKOOPSTE Meer info
Chinelle SOLDEN in Kortrijk
Toffe merken, veel stijlen en vooral bakken enthousiasme, passie en ervaring. Chinelle, uw TROUWE partner Meer info
Bo Couture Huwen is een uniek moment in je leven in Kortrijk
We willen u aankleden zoals u droomt. We zijn daarvoor elke dagen open van 10u-12uur en van 14u tot 18uur. Gesloten op zon- en feestdag en elke dinsdag. Best is om een afspraak te maken. Meer info
Boutique Couture Bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen in Sint-Niklaas
Bij Boutique Couture vind u kwalitatieve bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen. Ook voor communie of bruidskindjes kunt u bij ons terecht. Wij hebben ook een ruim assortiment aan accessoires, schoenen, lingerie, ... Info: www.boutiquecouture.be Meer info