Nu Online
Momenteel zijn er 189 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

mannen in de suite

28-1-2008 12:15:35
Hallo,

Heb een discussie gehad met mijn schoonbroer. Hij vind dat ik hem niet mag opleggen om een kostuum te gaan huren. Ga jij dat betalen was zijn vraag.
Ik vraag me af hoe jullie dit allemaal oplossen? Heeft er iemand beslist om ieder een eigen kostuum te laten dragen? Wordt er in dat geval niks afgesproken? Ik voelde me echt rot bij die discussie!

Peggy
8-8-2008
Meld misbruik

Reacties: 18 | Gelezen: 1159

Amber
9-8-2008
 Meld misbruik28-1-2008 12:26:12

Hey Peggy,
Ja, ik heb mijn mannen ook een kostuum opgelegd. Sommigen zijn er niet opgezet mee, maar willen het toch doen. Het is tenslotte maar voor 1 dag. De kostuums kosten 85euro om te huren plus 50euro waarborg. Van mij moeten ze die 50euro zelf betalen, maar we leggen wel een deeltje bij voor de 85euro. We denken ongeveer 40euro bij te springen. Ik vind dat je voor zo'n hoge prijs de mensen niet mag verplichten om het volledig zelf te betalen. Ze kiezen er niet voor, jij legt het hen op. Op deze manier is iedereen content, en jij krijgt je zin. ;)
veel succes nog!
www.thierry-amber.bruiloftsite.nl
xxx

Katrien
9-8-2008
 Meld misbruik28-1-2008 12:34:46

Hey,

Wij leggen de mannen van de suite ook een kostuum op. We gaan deze huren. Aangezien dit onze wens is, betalen wij de huur volledig. Ik vind niet dat je mensen kunt verplichten om te betalen voor zaken die zei niet gevraagd hebben.

Groetjes, Katrien

evy
1-3-2009
 Meld misbruik28-1-2008 12:45:07

Bij ons draagt ieder wat hij wil. Persoonlijk vind ik het een te dure kost om maar 1 keer te dragen en wij willen dat alles er losjes aan toe gaat. Geen stijf gedoe voor ons, en 't is goedkoper.
Als je wilt dat de suite allemaal in hetzelfde kostuum gaat, dan zal je zelf (gedeeltelijk) voor de kosten moeten opdraaien. Da's met de bruidskindjes ook zo he ;-)

Soetkin
26-4-2008
 Meld misbruik28-1-2008 12:47:17

Hallo,

Wij vragen aan de mannen van de suite ook om een jacquet te huren. Wij willen dit voornamelijk om een allegaartje van verschillende kleuren in de kostuums te vermijden.
Wel is het zo dat wij (en mijn vader) volledig tussenkomen in de huur er van.
De mannen ( en hun wederhelften) hebben hier niets op tegen.

Nele
20-9-2008
 Meld misbruik28-1-2008 13:03:40

Hallo,

wij gaan waarschijnlijk voor de gulden middenweg gaan. We vragen wel dat ze een donker kostuum dragen met wit hemd (dat heeft iedereen toch wel liggen en anders kunnen ze er wel aan geraken) maar we gaan voor de suite allemaal dezelfde das en pochetje huren. Dat betalen wij zelf. Zo lijkt iedereen een beetje uniform. Want bij de trouw van een vriendin heb ik in de suite de schoonvader gezien met een geruit hemd en rode das, dat steekt toch een beetje of vind ik.

Maar ik vind ook dat als je de mensen verplicht om een bepaald kostuum te huren, dat je het dan zelf moet betalen. Tenslotte hebben veel mensen al een deftig kostuum in de kast liggen.

Groetjes,
Nele

Peggy
8-8-2008
 Meld misbruik28-1-2008 13:21:08

Nele,

Waar kan ik das en pochetje huren? Enig idee hoeveel dit kost?
Bedankt voor alle reacties tot hiertoe!

Ibe
22-5-2010
 Meld misbruik28-1-2008 13:27:41

Ik verwacht dat de mannen uit de suite in kostuum komen opdagen maar daar heeft nog niemand problemen van gemaakt hoor. Ik heb hen wel geen specifiek kostuum opgelegd, dus wat mij betreft mogen ze er gewoon eentje uit de kast halen, de meeste hebben dat toch wel zou ik zo denken? De getuige van mijn vriend heeft er dus geen en is ook helemaal geen "kostuumdrager" maar toch gaat hij er eentje kopen voor die dag. In C&A enzo vind je kostuums voor minder dan 100euro! Mijn ventje heeft er daar 2 jaar geleden eentje gekocht voor 50 euro in de solden, en je ziet het er niet aan hoor!

evelien

Meld misbruik28-1-2008 13:32:59

Wij gaan afspreken met alle mannen van de suite dat allemaal hetzelfde costuum gaan huren. dit kost ongeveer 50 € en er heeft eigelijk nog niemand commentaar op gegeven.

katrien

Meld misbruik28-1-2008 13:33:26

hallo,
wij dragen niets op aan onze suite. iedereen draagt wat hij wil. Het is wel zo dat mijn vader erop toeziet dat vader en schoonvader beide een wit hemd dragen. Je kan dit bijvoorbeeld ook verwachten van jouw suite, zo zijn ze allemaal toch een beetje hetzelfde, of bijvoorbeeld allemaal een donker kostuum. dat lijkt allemaal op elkaar. en als je vrouwen ook allerlei dingen dragen die steeds verschillend zijn, dan maakt dit voor de mannen toch niet veel uit.

Karolien
23-5-2010
 Meld misbruik28-1-2008 14:12:05

Bij ons gaat de suite in jacquet. Momenteel zijn wij niet van plan om bij te leggen, en niemand heeft daar tot nu toe problemen van gemaakt. Het is 85 euro om te huren, veel goedkoper zullen ze zich niet kunnen kleden. Een nieuw kostuum kost een pakske meer!! Wij zijn van mening: het is onze dag, en iedereen zal zich schikken naar ons wensen, willen of niet. Ben daar een harde in, en dat weten ze, dus veel tegenwerking verwacht ik niet ;-).

Als hij echt zo moeilijk blijft doen, kan je misschien voorstellen om een stukje bij te leggen, maar ik vind het heel egoïstisch van je schoonbroer dat hij daar moeilijk over doet! Ik zou er dan wel bij zeggen dat ze jullie een heeeeeeeeeeel mooi cadeau mogen geven! :-)

Groeten,
Karolien.

Patricia
17-2-2007
 Meld misbruik28-1-2008 14:41:59

Wij hebben de suite niks opgelegd. De ene had een kostuum aan, de andere een deftige broek met hemd,... en toch was iedereen netjes gekleed. Mijn broers zijn echt geen type om in een kostuum te steken, zelfs niet als ze zelf zouden trouwen. Iedereen heeft zijn eigen mening, maar ik zag ze allemaal het liefst komen zoals ze zelf zijn, eigen tenue, zolang ze niet met een gescheurde jeans komen. Om het met mijn broer zijn woorden te zeggen: "Steek mij alstublief niet in zo'n apenpakje, dan voel ik mij een hele dag echt niet op mijn gemak'. Mijn (ondertussen)echtgenoot had ik gelukkig wel zo'n pakje kunnen aansmeren.
Misschien is het ook wel streekgebonden, want de voorbije jaren heb ik al heel wat huwelijken meegemaakt en bij ons in de streek is het niet echt de gewoonte dat heel de suite hetzelfde gekleed gaat.

Laurie

Meld misbruik28-1-2008 15:56:56

Hey,

Ook wij huren kostuums, maar dit wordt betaald door onze ouders. We verwachten enkel dat ze zelf voor schoenen zorgen.

Groetjes,

laurie

Nele
20-9-2008
 Meld misbruik28-1-2008 16:24:55

Dag Peggy,

bij Van Wijnsberghe (de website kan je vinden via google) in Kuurne kan je ceremoniekleding huren, en de prijzen van dassen enzo stonden apart dus ik denk dat je die dan ook apart kan huren. Ik heb het wel nog niet gevraagd. De prijs was iets van een 5 euro ofzo, dus wel betaalbaar. Maar mijn broers gaan daar een kostuum huren omdat ze geen hebben, dus ik denk dat ik voor de rest dan wel dezelfde das en pochetje zal kunnen huren. Verder kan je ook huren bij Labaere in Zottegem en Scarpellini in Oostende, maar ik weet niet of zij ook delen van een kostuum verhuren.

Groetjes,
Nele

Marie
5-10-2008
 Meld misbruik28-1-2008 19:03:51

Ik volg Karolien: ik verwacht ook een kostuum of een jacquet van mijn suite. We zijn er nog niet uit wat, we gaan datz elf gaan kiezen binnenkort. Wij bepalen dus welk en dan gaat iedereen gaan passen wanneer hij tijd heeft en betaalt dus ook zelf...Ik verwacht dta iedereen dit zelf betaalt, ja. Sowieso moet je iets voorzien die dag om aan te doen, en meestal koopt men toch iets nieuws, of het dan dat is of iets anders, dat maakt dan toch niet uit? Ik voorzie geen problemen bij mijn vader en schoovader enzo, want die zitten er niet mee in om dat te betalen, maar bvb onze getuigen zijn jonge mensen en niet zo voor al dat gedoe, dus dat kan mss problemen leveren. Ik ben, zoals Karolien, zegt ook een "harde", tis mijn trouw en ik beslis...

Barbara
7-11-2008
 Meld misbruik29-1-2008 11:18:38

Wij vragen onze gasten (ook de suite) om casual chic gekleed te gaan voor degenen die geen kostuum willen dragen. Het is toch de bedoeling dat ook zij zich comfortabel voelen op het avondfeest???

Peggy
8-8-2008
 Meld misbruik29-1-2008 11:21:05

Ik zie dat de meningen verdeeld zijn. Oef, gelukkig!
Heeft er al iemand ervaring met het huren van enkel das en pochetje, omgeving Anterpen?
Groetjes

Wendy

Meld misbruik29-1-2008 12:44:30

Hey Peggy,

wij gingen er eerst ook vanuit dat wij kostuums gingen huren, maar toen mijn andere zus trouwde, enkel voor de wet, en er geen 'kledijvoorschriften' waren had mijn andere zus voor haar man een kostuum gekocht en ze zei dat hij hem op onze trouw dan ook kon dragen. Het was ook een 'ferme misse' toen ik zei dat we er wilden huren. Sowieso gingen wij dat zelf betaald hebben.

Uiteindelijk en gezien we toch geen suitekleding wilden voor de vrouwen (alhoewel dat sommige blijkbaar niet weten wat de definitie daarvan is) hebben we besloten dat elk maar zelf moest kijken wat hij wilde dragen, zolang het maar deftig was... En met het geld dat we anders gingen betaald hebben om voor iedereen een kostuum te huren, hebben we een kostuum gekocht voor mijn ventje...

Maar voor ons stak het niet zo nauw dat het niet té sjiek was, als je daar wel belang aan hecht dan zou ik op mijn strepen staan.

Bij mijn schoonzus hebben ze voor alle mannen een kostuum gehuurd: zelf betaald maar het hemd moesten ze kopen (konden ze niet huren) en dat hebben ze wel elk voor zich laten betalen...

Groetjes

Wendy
www.wendy-jonathan.be

D
8-8-2008
 Meld misbruik29-1-2008 12:51:18

Hoi,

Wij willen het allemaal ook wat losser aanpakken. Van ons mogen ze hun kleren zelf kiezen. Wel sta ik héél hard op het kleurenpalet! De mannen moeten volledig in het zwart, hier hebben we wel voor iedereen een zijden das gekocht (framboos-kleur) zodat zij toch wat uniform over komen, maar elk hun eigen stijl behouden. Ook vraag ik aan de vrouwen om wat op de kleur te letten, tinten tussen roze, rood, paars (allemaal effen kleuren, dus géén prints, want dan wordt het weer wat druk).

Groetjes
Dana

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...