Terug naar overzicht
Het is idd normaal zo dat jullie er als eerste zijn en alle gasten welkom heten. Ook de ouders staan in die rij. De precieze volgorde weet ik niet, maar een ceremoniemeester of eigenaar van de zaal zal dit zeker wel weten. Daar naast staat ofwel een doos/kluis waarin je alle enveloppes kan steken of soms gebeurt het ook dat er een personeelslid van de feestzaal daar staat en de enveloppes overneemt van jullie om ze dan veilig weg te steken. Nadat iedereen er is van de receptie, gaan jullie normaal ook de zaal in en kunnen jullie nog wat rondwandelen van groepje naar groepje. indien er apart een receptie is en dan nog receptie+avondfeest, wordt dit hele ontvangstprocédé nogmaals herhaald voor mensen die toekomen voor het avondfeest.Kort samengevat: heel veel handjes schudden en kusjes geven.grtjsEvi
zorg ervoor dat je enveloppendoos achteraf veilig is... tipje van onze ceremoniemeester.dozen willen nogal eens verdwijnen!! Erg he.. dat mensen zoiets doen!
Hey Inge!Ik denk dat dat niet veel uitmaakt, hoor, of je er al bent of niet. Mijn verloofde en ik gaan foto's laten nemen tussen het kerkelijk huwelijk en de receptie, dus het kan zijn dat wij 'te laat' (alhoewel het bruidspaar nooit te laat is, de rest is gewoon te vroeg ;-)) toekomen op de receptie. Bij mijn nonkel was dat zelfs zo gepland (en in Amerika is dit trouwens ook zo, daar worden de trouwers zelfs aangekondigd) ...De enveloppedoos zou ik op de tafel zetten waar ook de cadeaus gezet worden, niet vlak achter jullie, maar een beetje verder, goed in het zicht (dan zit niet iedereen aan jou te vragen waar de doos is). Achter jou is misschien wat onhandig. Nog veel plezier met de voorbereidingen!Groetjes, Karen13/9/2008