Nu Online
Momenteel zijn er 623 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

ringen in titanium

30-1-2008 22:46:06
onlangs las ik ergens dat er tegenwoordig ook wel eens trouwringen in titanium worden gekozen. goedkouper dan goud maar toch duurzamer dan zilver. Ik vroeg me eigelijk vooral af of je er ook in zou kunnen graveren? Iemand die er meer van weet of hiervoor heeft gekozen?

karolien
31-5-2008
Meld misbruik

Reacties: 7 | Gelezen: 1282

sylvia
9-5-2009
 Meld misbruik31-1-2008 0:32:46

hallo,
ja hoor ook in ringen van titanium kan je laten graveren.
Ze zijn inderdaad een stuk goedkoper alleen de kleur is geloof ik een beetje anders,dacht ik.
Maar het aanbod is niet zo groot, maar misschien heb ik het ook mis en heb ik er gewoon nog niet zoveel gezien.
groetjes Sylvia

Karlo
8-8-2008
 Meld misbruik31-1-2008 0:56:27

Ga eens kijken bij Aurodesign en de zustermerken. Die hebben een heel assortiment titanium ringen, daar heb ik ook mijn titanium-gouden ring gevonden.

Momenteel draag ik al een titanium verlovingsring, en ik moet toegeven dat het heel licht en fijn aanvoelt, maar toch tegelijk beresterk is. En is dat niet hoe een huwelijk ook moet zijn? :)

Groetjes,
Karlo
www.080808.tk

Heidi
13-9-2008
 Meld misbruik31-1-2008 9:40:42

wij hebben onze ringen ook al besteld.
Ze worden van titanium en een klein streepje goud gemaakt.
ik vond het voordeel ook dat ze licht waren, sterk en de kleur is donkerder dan zilver of wit goud. Ze zijn inderdaad een stuk goedkoper dan goud.
ik vind ze heel mooi. wij hebben wel maar een simpel modelletje genomen, met 1 steentje erin voor mij.
ze kunnen er zonder problemen in graveren, en ook aanpassen indien nodig. maar bij ons deed de juwelier dat dan niet zelf, dus de prijzen waren ook van de fabrikant (bij aurodesign en het aanpassen na de trouwdatum kost dan nog 42 euro, toch niet onbelangrijk als je vingers ooit veel dikker of zo zouden worden)

in april mag ik ze gaan passen. maar we hebben al titanium in de hand gehad, en het voelt goed aan.

Gewoon je gevoel volgen zou ik zo zeggen.

Groetjes
Heidi
13/09/2008

Tamara

Meld misbruik31-1-2008 12:32:43

Ik heb nu 2 ringen van titanium (waaronder mijn verlovingsring) en vind dat ze heel snel krassen vertonen.
Daarom dat wij voor wit goud gaan.

Wendy

Meld misbruik31-1-2008 12:37:14

Hey Karolien,

Op een trouwbeurs zijn wij verliefd geworden op een stel titanium trouwringen. Toen we echter een groot half jaar later een juwelier zochten om deze te bestellen, raadden ze ons dat écht af om titanium ringen te kopen. Als je ooit verzwaart/vermagert kunnen deze ringen niet aangepast worden (en zijn ze dus voor de vuilbak).
Die mevrouw van de juwelier heeft ons dan gevraagd of ze geen offerte moest maken om het te laten namaken in wit goud. Uiteindelijk bleek dit nog net iets goedkoper uit te komen dan in titanium - moet wel bij gezegd dat ze een goudcombinatie (of hoe heet dat) gebruikt hebben die ook niet veel woog want dat was ook één van de redenen waarom we titanium wilden. Je ziet geen verschil met de oorspronkelijke titaniumringen en we zijn daar echt tevreden van.

Ik denk dat ze wel in titanium kunnen graveren maar je kan dus wel geen aanpassing doen in maat nadat de ring gemaakt/gekocht is...

mvg,

Wendy
www.wendy-jonathan.be

Heidi
13-9-2008
 Meld misbruik31-1-2008 13:45:42

Dag Wendy,

wij zijn onze ringen dus vorige week gaan bestellen.
Mijn vrees was ook dat je ze niet kon laten hermaken als ze ooit te klein of te groot werden.
Mijn vrees was ongegrond.
ze konden wel degelijk bijgesteld worden. voor het huwelijk gratis, na het huwelijk 42 euro.
Let wel: de juwelier kon dat niet zelf, dat moesten ze dan ook opsturen. misschien daarom dat ze tegen jullie zeiden dat dat niet kon...
Titanium moet op een veel hogere temperatuur gemaakt worden...
Wij hebben dan ook ringen gewoon uit de aurodesign colletie, niet speciaal gemaakte ringen...

groetjes en succes met het zoeken naar jullie trouwringen
Heidi
13/09/2008

Ann

Meld misbruik4-2-2008 21:45:12

bij sommige merken kan je zelfs op latere datum dezelfde ringen voor een klein prijsje (maar dan in vb een grotere maat) nieuw krijgen. Zo heb je geen kwaliteit verlies, want wanneer je titanium wilt rekken gaat deze veel van zijn stevigheid verliezen. Maar dan kan je dus na vb 5 jaar gewoon dezelfde ringen opnieuw kopen, maar dan goeiekoper. Dit is wel zolang de fabrikant blijft bestaan. wat vanzelfsprekend is e :d

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...