TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Karen
13-9-2008
|
31-1-2008 10:00:21
Hey Karolien!
Het grootste bedrag gaat naar de zaal en het eten en de huwelijksreis, maar ook je kleren kosten veel geld. Wij zijn naar verschillende zalen geweest en hebben de prijzen van onze favoriete zalen uitgerekend en dan voor de goedkoopste daarvan gegaan (wat ook onze topfavoriet was, we hadden dus geluk). Maar de prijs voor ons avondfeest zal nog altijd rond de 10.000 Euro liggen ... Voor mijn kleed ben ik naar een winkel gegaan in Eigenbrakel (Clair de Femme, www.clairdefemme.be ) waar ze goedkope (is relatief, natuurlijk) trouwkleren verkopen (gemiddelde prijs rond 500 Euro) en ik heb daar mijn kleed gevonden. Ook qua huwelijksreis hebben we ervoor gekozen om niet te ver te gaan (Kreta), zodat de prijs niet gigantisch hoog ligt (rond de 1500 Euro per persoon voor 12 dagen half pension). Als je wil, kan je dus goedkopere zaken vinden, maar je moet natuurlijk wel bereid zijn om te zoeken, uit te rekenen, en te vergelijken.
Nog veel plezier met de voorbereidingen!
Groetjes, Karen 13/9/2008
|
|
inne
28-6-2008
|
31-1-2008 10:44:38
spreken ze in de winkel ook nederlands? of moeten we ons beste frands boven halen?
wat betreft zalen; vaak is een zaaltje huren en met een traiteur werken een heel pak budgetvriendelijker als naar een echte feestzaal gaan wij hebben een parochiezaal en traiteur en komen hiervoor aan nog geen 3000€ voor 150 gasten
als je nog geen datum hebt, probeer dan zo te plannen dat je reis valt buiten de dure periodes, zodat je ook daat serieus op kan besparen.
zelf uitnodigingen ontwerpen en afdrukken (copieren) is ook een stuk goedkoper (en origineler) dan naar een drukker te stappen
|
|
Hilde
14-6-2008
|
31-1-2008 11:30:40
Dag Karolien Wij hebben ook een budgetvriendelijke bruiloft! 's Middags hebben wij een lunch met naaste familie en in de late namiddag een etentje: kost ons ongeveer 700 euro met apéro hapjes en dessert. Avondfeest is met warme hapjes, drank (geen sterke dranken) en taartenbuffet voor +/- 130 personen: +/- 3000 euro Fotograaf en dj: 600 euro samen Uitnodigingen hebben we via publisher zelf gemaakt en bij Ava papier gekocht. We drukken alles zelf. Kleding kochten we afgelopen zomer op vakantie in Italië. Ik heb geen traditionele bruidsjurk, dus dat scheelt ook al en toen was het daar solden. De bedankjes voor de gasten maken we ook zelf. Goed rondneuzen en prijsoffertes vergelijken! Succes Hilde
|
|
Karen
13-9-2008
|
31-1-2008 14:16:00
@ Inne: Nee, ze spreken daar geen Nederlands, dus je moet inderdaad je beste Frans bovenhalen. Nu, mijn Frans is echt barslecht (heb ik daar gemerkt) en ze verstonden mij toch, hoor. En ik verstond hen ook :-) Er zijn een paar topics hier over deze winkel, en daar vind je extra informatie. @ Karolien: Ik was nog iets vergeten: fotograaf en dj. Wij hebben Jef Celen (is al regelmatig besproken op dit forum) en hij is goedkoop en goed. Wel snel zijn, want hij heeft het heel druk (mede door de aanbevelingen op dit forum :-)). Onze DJ is BizzMusic (www.bizzmusic.be ) en hij is ook redelijk goedkoop. Op dit forum staan trouwens ook verwijzingen naar goedkope jurken, ringen, fotografen, juweliers, ...
Groetjes, Karen 13/9/2008
|
|
karolien
31-5-2008
|
31-1-2008 20:50:05
alvat bedankt voor de reacties. we willen geen al te traditioneel/klassiek huwelijk dus voor de kleding, ringen enz hoeven we niet de diep in ons budget te duiken. de grootste zorg blijft echter de zaal en het eten. heb al gemerkt dat je bij de meeste feestzalen verplicht de traiteur moet bijnemen. of allesinds de dranken van hen moet afnemen, en dat is een serieuze hap uit het budget. die tip van een parochiezaal en apparte traiteur is misschien wel goed. veronderstel dat je dan wel zelf voor de aankleding (tafellinnen, servies etc) moet zorgen?
|
|
Saskia
30-5-2009
|
26-3-2008 10:57:48
Wij gaan proberen met 4000 à 5000 euro toe te komen. We kopen gewonen zilveren ringen met een fantasietje aan, koud buffet en taart voor 35 personen (enkel naaste familie), geen dansfeest omdat het een huwelijk in intieme kring is, zelf huwelijksbedankjes maken met materiaal uit Ava, we trouwen enkel voor de wet (op vrijdag, dan is het goedkoper), 'huwelijksreis' is 2 overnachtingen in hotel met sauna en bubbelbad op de kamer, kledij gaat ofwel uit iets duurdere confectiewinkels komen ofwel voor mij een goedkoop suitekleed, bruidsboeket met enkel rozen en gipskruid ipv speciale bloemen. Enkel de fotgraaf gaat ons veel geld kosten (950 euro).Wij spreiden ook de aankopen. Alles behalve kledij gaan we op voorhand kopen of betalen. Bvb voorschot zaal en menu, voorschot fotograaf, ringen ... Bedankingen voor de gasten hebben we al (kostte ons 65 euro voor in totaal 50 bedankjes - we hebben er een aantal op overschot voor als vrienden en collega's iets geven).
|
|
vicky
4-6-2010
|
19-9-2009 11:29:18
hoi ,wij trouwen volgend jaar in juni en zijn ook op zoek naar budgetvriendelijke locatie voor ons feest grts
|
|
nikki
4-8-2012
|
17-1-2012 14:00:01
in mechelen is feestaal Erato het goedkoopste, met drinken buffet (standaard) dj alles er op en aan, 52 pp en 250 voorschot dat je terug krijgt na dat je alles hebt betaald
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|