Nu Online
Momenteel zijn er 497 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

'Kerkelijke' liedjes

31-1-2008 13:24:59
Hallo,

De huwelijksviering is zo goed als af, maar met de liedjes voor in de kerk zitten we nog wat in de knoop. We hebben wel al een lijstje van 'coomerciële' liedjes die we graag horen, maar nu vroeg ik me af of jullie soms enkele 'kerkelijke' (koor)liederen om in de viering te gebruiken kenden? ik zocht er al op internet naar, maar vind er niet veel over. Bedankt alvast!

Groetjes

Sofie
24-5-2008
Meld misbruik

Reacties: 3 | Gelezen: 1132

Amaryllis
7-8-2009
 Meld misbruik31-1-2008 17:20:20

Beste Sofie,

't Hangt er een beetje vanaf ook welk soort liederen je wilt en wel koor je zal vragen ( je spreekt over koormuziek).

Ik ben zelf zangeres en kan je dus wel wat tips geven:

Klassiekers voor koor zijn:

- Alleluja van G.F. Haendel
- Laudate dominum van W.A. Mozart
- Ave Verum van W.A. Mozart
- The Lord bless you and keep you van John Rutter
- All things bright and beautifull van John Rutter

Je kan ook bijv enkel de misdelen door koor laten zingen, bijvoorbeeld de mis van Schubert met het overbekende "Heilig"

Dit zijn alvast enkele ideetjes. Er is natuurlijk oneindig veel muziek. Als je een koor vraagt, zal de dirigent je zeker ook verder kunnen helpen!

GRoetjes,

Amaryllis
amaryllis.dieltiens@telenet.be
07-08-2009

Sofie
24-5-2008
 Meld misbruik31-1-2008 17:26:06

Bedankt alvast voor de tips. We zouden geen koor vragen, maar een vriend van ons zingt met piano of gitaarbegeleiding. Zelf heeft hij niet zo'n uitgebreid repertoire vandaar dat ik op zoek was naar nog andere mogelijkheden...
Maar we komen er zowieso wel uit :-)

Groetjes

Cathy
24-5-2008
 Meld misbruik31-1-2008 18:19:43

Hey Sofie!

Ook wij gaan voor echte kerkliedjes. Mijn verloofde is Engelsman, dus het zijn allemaal hymnen.

De liedjes die al vaststaan zijn:
- Love divine, all love excelling
- All things bright and beautifull (niet in de versie van RUtter, maar de anglicaanse hymneboekversie)
- He's got the whole world in his hand
- I am with you (één van mijn lievelinsgliedjes)

Voor de rest gaan we de bridal march van Wagner en de muziek uit Loregin gebruiken als in- en uittredelied en dan nog iets van Bach bij communie en tekenen van het register (we hebben een organist).

Hoop dat ik je hiermee wat heb kunnen helpen.

Je kan mss ook aan de pastoor vragen of hij nog leuke liedjes kent die toepasselijk zijn voor een huwelijksmis.

Veel succes!

Cathy
24/5/2008

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Huwelijksviering nodig?
Ellis&You Bijzondere muziek voor die bijzondere dag in Antwerpen
Maak de mooiste dag van je leven af met de mooiste muziek. Laat je ontroeren door de betoverende stem van Ellis. Live begeleid op piano en/of gitaar voor uw ceremonie en receptie of live on tape voor een verrassend, extra geslaagd avondfeest! Meer info
Lillee's Land Lillee's Land in Tienen
Oldschool vintage swing & jazz Bij ceremonie duo zang - gitaar Meer info
Rent a Priest vzw Rituelen voor mensen van nu in Tielt
Rent a Priest verzorgt vieringen waarin u centraal staat, met de taal en de accenten die u wenst, op de plaats van uw keuze, met warmte, verbondenheid en passie. Rent a Priest is geworteld in de room-katholieke traditie en staat open voor iedereen. Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info