Terug naar overzicht
Beste Sofie,'t Hangt er een beetje vanaf ook welk soort liederen je wilt en wel koor je zal vragen ( je spreekt over koormuziek).Ik ben zelf zangeres en kan je dus wel wat tips geven:Klassiekers voor koor zijn:- Alleluja van G.F. Haendel- Laudate dominum van W.A. Mozart - Ave Verum van W.A. Mozart- The Lord bless you and keep you van John Rutter- All things bright and beautifull van John RutterJe kan ook bijv enkel de misdelen door koor laten zingen, bijvoorbeeld de mis van Schubert met het overbekende "Heilig"Dit zijn alvast enkele ideetjes. Er is natuurlijk oneindig veel muziek. Als je een koor vraagt, zal de dirigent je zeker ook verder kunnen helpen!GRoetjes,Amaryllisamaryllis.dieltiens@telenet.be07-08-2009
Bedankt alvast voor de tips. We zouden geen koor vragen, maar een vriend van ons zingt met piano of gitaarbegeleiding. Zelf heeft hij niet zo'n uitgebreid repertoire vandaar dat ik op zoek was naar nog andere mogelijkheden...Maar we komen er zowieso wel uit :-)Groetjes
Hey Sofie!Ook wij gaan voor echte kerkliedjes. Mijn verloofde is Engelsman, dus het zijn allemaal hymnen. De liedjes die al vaststaan zijn: - Love divine, all love excelling- All things bright and beautifull (niet in de versie van RUtter, maar de anglicaanse hymneboekversie)- He's got the whole world in his hand- I am with you (één van mijn lievelinsgliedjes)Voor de rest gaan we de bridal march van Wagner en de muziek uit Loregin gebruiken als in- en uittredelied en dan nog iets van Bach bij communie en tekenen van het register (we hebben een organist). Hoop dat ik je hiermee wat heb kunnen helpen. Je kan mss ook aan de pastoor vragen of hij nog leuke liedjes kent die toepasselijk zijn voor een huwelijksmis. Veel succes!Cathy 24/5/2008