Nu Online
Momenteel zijn er 414 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

mam overleden

1-2-2008 15:02:55
Mijn mama is 3 jaar geleden overleden en mijn nicht, die een goede vriendin was, 2 jaar geleden. Nu zou ik hier toch 'iets' rond willen doen... Het enige idee waar ik zelf op kan komen is foto's zetten, maar ik weet het niet zo goed. Ik heb ergens gelezen dat er een bruid was die hiervoor aan tafel een lege stoel had laten staan, maar dit vind ik dan een beetje luguber. Kan iemand mij hiermee helpen?

Patricia
14-2-2009
Meld misbruik

Reacties: 6 | Gelezen: 390

christel
12-7-2008
 Meld misbruik1-2-2008 15:19:30

ik heb hetzelfde probleem
maar ik ga in de kerk een tekst laten voorlezen toepasselijk op mijn moeder en ook de bloemen die op het altaar liggen ga ik dezelfde dag op het kerkhof leggen zo hoort ze er toch bij
s'avonds gaat mijn ventje ze ook nog even vernoemen bij de speech
maar ik zou geen stoel openlaten
veel sterkte die dag want makkelijk is iets anders

christel
12-7-2008
 Meld misbruik1-2-2008 15:19:44

ik heb hetzelfde probleem
maar ik ga in de kerk een tekst laten voorlezen toepasselijk op mijn moeder en ook de bloemen die op het altaar liggen ga ik dezelfde dag op het kerkhof leggen zo hoort ze er toch bij
s'avonds gaat mijn ventje ze ook nog even vernoemen bij de speech
maar ik zou geen stoel openlaten
veel sterkte die dag want makkelijk is iets anders

Charlotte
19-9-2008
 Meld misbruik1-2-2008 15:21:09

Mijn papa en mn vriend zn mama zijn beiden overleden. Ook mn oma is gestorven,zo'n 6maand geleden. Mn eerste idee was ook om foto's in de kerk te zetten mr dat ga ik toch maar niet doen. Zo'n moment is al super emotioneel en als ik dan nog 1ns die foto's ga zien wordt het alleszins een bleit-festijn. Tis de bedoeling dat het toch een feest blijft hé? Wij hebben nu gewoon de pastoor gevraagd een kort woordje te zeggen over de overleden personen,hen te vertellen dat we hen er zooo graag bij hadden gehad. Bij het buitengaan van de kerk worden er ballonnen vrijgelaten door de bruidskindjes, die symbool staan voor onze dierbaren.
groetjes

Ilka
7-6-2008
 Meld misbruik1-2-2008 16:52:38

Een vriendin van mij haar vader was net gestorven voor haar huwelijk. En zij heeft in de kerk met een klein woordje uitleg dan een kaars aangestoken die de hele viering is blijven branden. De kaars stond dan symbool voor haar vader. Vond ik persoonlijk heel mooi en toch niet te droevig...

D
8-8-2008
 Meld misbruik1-2-2008 18:55:44

ilka, ik moet zeggen dat ik die kaars inderdaad héél mooi als symbool vind. Veel warmer dan een lege stoel plaatsten, dat is inderdaad maar redelijk luguber.

Groetjes
D

Jitse
6-9-2008
 Meld misbruik1-2-2008 22:25:56

Hoi,
Ik opteer ook voor de kaars; mijn vorige vriend is omgekomen in een verkeersongeluk en wilde hem toch ook een plaatsje geven. Heb zelf het welkomswoord geschreven, waarna ik 5 kaarsjes aan zal steken voor hem en 4 overleden grootouders. Bloemstukje vind ik ook wel erg mooi en symbolisch!
Die lege stoel vind ik vreselijk!
Veel sterkte, ik zou t mij niet kunnen voorstellen zonder mijn mama!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...