Nu Online
Momenteel zijn er 685 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

grote en kleine familie

2-2-2008 20:26:28
Ik kom zelf uit een kleine familie en mijn vriend uit een grote. Als hij zijn nonkels, tantes en nichten en neven uitnodigt zijn dit ongeveer 12O personen. Als ik dit doe dan zijn dit O personen. Om maar even aan te geven dat onze familiesituatie heel verschillend is. Zijn er nog koppels met zo'n groot verschil en hoe gaan jullie daarmee om? Mijn vriend zou graag in 3 groepen uitnodigen: receptie, avondfeest en dessertenbuffet. Ik vind dit een goed idee, maar heb gewoon te weinig mensen om over 3 groepen te verdelen.

Koen
21-6-2008
Meld misbruik

Reacties: 11 | Gelezen: 498

D
8-8-2008
 Meld misbruik2-2-2008 20:30:31

wij nodigen heel de familie uit, mijn vriend komt ook uit een veel grotere familie. Maar we vinden ook als je de nichten en neven van de ene familie uitnodigd, dan moeten ze allemaal uitgenodigd worden. Met een héél groot deel van zijn familie hebben we ook bijna geen contact, maar ja, het hoort zo. Zelf ben ik dan wel van mening dat de ouders van de grootste familie ook meer moeten betalen voor het avondfeest, maar ja, bij mij ist 50/50 gworden, ons papa wilde dat zo.

Geen makkelijke keuze, hopelijk komen jullie eruit
groetjes

kimberly
14-6-2008
 Meld misbruik2-2-2008 21:13:37

Dag koen,

Ik zelf kom ook uit een kleinere familie. M'n vriend z'n familie zal talrijk aanwezig zijn. Maar wegens niet zo goede verstandhoudingen in mijn familie zullen er niet veel uitgenodigd worden.

Bij ons is het ook 50/50.
Had het ook liever anders gezien maarja je kiest je schoonouders niet ;)

groetjes

kimberly
14-6-2008
 Meld misbruik2-2-2008 21:13:50

Dag koen,

Ik zelf kom ook uit een kleinere familie. M'n vriend z'n familie zal talrijk aanwezig zijn. Maar wegens niet zo goede verstandhoudingen in mijn familie zullen er niet veel uitgenodigd worden.

Bij ons is het ook 50/50.
Had het ook liever anders gezien maarja je kiest je schoonouders niet ;)

groetjes

Lieve
1-9-2006
 Meld misbruik3-2-2008 8:39:50

Hey,

bij ons was het verschil minder groot, maar ik heb een héél goed contact met mijn nichten en neven, terwijl mijn man die mensen eens per jaar ziet en soms niet eens weet wie nu van wie het kind is :-).

We hebben er dus voor gekozen om (ook uit budgettaire redenen, wij betaalden alles zelf) geen nonkels, tantes, neven of nichten uit te nodigen. Enkel broers, zussen en onze vrienden. Dat was nog een pak volk.

Er is inderdaad reactie gekomen omdat we de rest niet uitnodigden, maar het was onze dag en wij hebben gewoon beslist wat we het beste vonden.

Groetjes,
Lieve

evelien

Meld misbruik3-2-2008 9:08:07

hallo,

hier is er ook een groot verschil. mijn vriend heeft totaal geen familie, en bij mij zijn het er zodanig veel dat ik ze zelfs niet allemaal ken. wij hebben na samenspraak met mijn ouders beslist dat ik enkel mijn nonkels en tantes uitnodig met hun kinderen voor het avondfeest.

groetjes evelien

dorien
4-10-2008
 Meld misbruik3-2-2008 18:55:35

hallo,

bij ons is het een beetje gelijkmatig verdeeld. Bij ons betalen de ouders elk hun genodigden en wij onze vrienden. Meestal geeft de feestzaal je toch een prijs per persoon dus kan je gerust uitrekenen hoeveel iedereen nu elk voor zijn deel van de gasten moet bijleggen.
Ik denk dat dit een heel goede manier is om eventuele discussies te vermijden :o)

dorien
04/10/2008

Virginie
28-5-2011
 Meld misbruik4-2-2008 12:55:35

hoi,
ik zelf ben ook van een grote familie, enkel mijn nonkels, tantes, neven en nichten zijn ook al 100 pers terwijl mijn vriend zijn familie max 25 mensen zijn, maar zijn ouders vragen wel nog hun neven en nichten erbij en zo komen ze toch aan 50tal mensen. Als mijn ouders dit ook zouden doen is er natuurlijk een zwaar overgewicht wat mijn vriend eigenlijk niet zo leuk zou vinden. Nu heb ik ook eens gevraagd aan mn ouders wat zij er van dachten en zij zouden hun neven en nichten dan enkel op receptie vragen. En de rekening voor het avondfeest wordt dan wss per hoofd gerekend. Je komt er altijd wel uit hoor.
Veel succes

K
7-7-2007
 Meld misbruik4-2-2008 13:51:06

Bij ons was het ook zo, van mijn kant waren er naast mijn ouders nog 2 mensen op het feest, van mijn man zijn kant 60 ofzo. Zijn ouders hebben voor al die mensen betaald, mijn ouders hebben gewoon een som geld gegeven, de rest hebben we zelf betaald. Ik had op voorhand bang dat het feest gedomineerd zou worden door die familie en ik 'niemand zou hebben', maar uiteindelijk hadden we ook een heleboel vrienden en collega's uitgenodigd, en zo voelde alles wel in evenwicht aan... Maar we hebben er kopbrekens aan gehad hoor, dat wel...

Evi
30-5-2009
 Meld misbruik4-2-2008 14:36:52

Wij hebben nog geen definitieve gastenlijst opgemaakt maar de afspraak is (voorlopig) dat de allebei onze ouders ons feest betalen. Zolang het aantal gasten van beide kanten ongeveer in evenwicht is (we gaan niet zeveren over 5 man meer of min) doen ze het 50/50. Wanneer er aan één kant een duidelijk overwicht is, gaan ze 'koppen' tellen. Onze vrienden zijn gemeenschappelijk, dus das gewoon delen door beide ouders, tenzij het aantal vrienden nogal veel wordt en dan betalen we ze zelf. Ik denk dat het op die manier schappelijk en eerlijk geregeld wordt.

grtjs

Amaryllis
7-8-2009
 Meld misbruik4-2-2008 19:40:58

Bij ons is er ook nogal een onevenwichtige situatie. Ikzelf ben enig kind. Mijn vriend heeft 2 broers en een zus met aanhang. Voor de suite was dat dus vrij onnozel. Voor 't feest is het dan weer omgekeerd. Ik heb massa's tantes, nonkels nichten en neven, mijn vriend bijna gene.

Onze oplossing:

in de kerk bestaat suite enkel uit getuigen, ouders en wij. We hebben elk 2 getuigen en komen in totaal dus aan 12 man voor de suite. Broers en zus zitten dus niet in die halve cirkel, maar op eerstvolgende rij...Aan de andere kant dan mijn grootouders (mijn vriend heeft die niet) dus zo is 't min of meer in evenwicht.

Op 't feest, betalen mijn ouders onze familie en zijn ouders de hunne. Wij betalen vrienden zelf. We vragen alle dichte familie (grootouders, tantes & nonkels, nichten en neven) maar van de verre familie worden enkel de mensen gevraagd waarmee we echt nog contact hebben. Ik ben dus niet akkoord dat je als je één groottante vraagt, je ze allemaal moet vragen...maar ja, da's natuurlijk weer persoonlijk.

Succes!
Amaryllis
07-08-2009

Wendy

Meld misbruik6-2-2008 12:54:19

Hey,

Ik ken dat probleem. Mijn moeder kwam uit een gezin van 13 kinderen, die elk nog eens gemiddeld een kind of 3 hebben. Mijn vader uit een gezin van 5 kinderen, met een heel stuk minder eigen kinderen.
Mijn man daarentegen heeft minder familie maar ze zijn ook veel hechter. Ik zou mijn eigen nicht bij wijze van spreken niet herkennen maar zijn familie ken ik echt goed.
Wij hebben het opgelost door mijn familie enkel op de receptie te vragen, behalve degene die we wel goed kenden wel op het avondfeest en zijn familie ook naar het avondfeest.

Mijn zus heeft het opgelost door met een dessertbuffet te werken, waar ze dan neven en nichten liet achterkomen voor het dessertbuffet.
Goeie oplossing, ze werkte ook met een traiteur wat het betaalbaarder maakte maar in een zaal betaal je algauw nog een hoop meer omdat ze geen hoofdgerecht gegeten hebben...

Groetjes

Wendy
www.wendy-jonathan.be

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Feestzaal nodig?
Kursaal Oostende Trouwen met zicht op zee! in Oostende
Het is opvallend & apart, romantisch & groots maar ook historisch & prestigieus. Je huwelijk krijgt een unieke en onovertroffen allure. Trouwen in Kursaal is een dag zonder zorgen in volle stijl! Meer info
Zalen 138b Beleef uw feest met zalen 138b! in Harelbeke
Zalen 138b biedt u een perfecte locatie voor allerlei evenementen. Van trouwparty's, feesten en recepties tot productpresentaties. Een feest in zalen 138b gaat over meer dan organiseren. Het gaat over samenzijn en fun! Vrij van drank en traiteur. Meer info
Hof Ten Bosse Stijlvol kader, fijne keuken, zorgvuldige bediening in Destelbergen
Wanneer u kiest voor Hof ten Bosse, dan opteert u voor een stijlvol kader, een fijne keuken en een vlotte en zorgvuldige bediening. Wij werken op de meest correcte manier, waardoor u niet voor financiele verrassingen komt te staan. Meer info
Feestzaal SCALA BVBA Feesten in een uniek decor... in Beveren
Wie op zoek is naar een verrassende locatie voor een huwelijk, familiefeest of bedrijfsevent, kan niet om Scala in Beveren heen: een unieke bioscoopzaal met heel wat troeven. Meer info
Den Orchidee Vakmanschap, motivatie, creativiteit en versheid van de producten zijn ten huize onze sterkste troeven! in Lokeren
In Den Orchidee is ieder feest een nieuw totaal evenement waar gelet wordt op de kleinste details, volgens de wensen van de klant. Wij doen maar 1 feest per keer opdat u kan genieten van een perfecte service. Meer info
Hof Van De Putte Uw feest ... onze zorg ! in Zegelsem-Brakel
Langs hobbelige kasseien, kronkelend door de ongerepte Vlaamse Ardennen, ligt de authentieke 16de eeuwse hoeve 't Hof Van De Putte. Verwen er uw gasten in het nostalgische Zegelsem waar Herman Teirlinck inspiratie vond voor zijn 'Maria Speermalie'. Meer info
Feestzaal Liefmans Catering with a heart in Oudenaarde
Ook op zoek naar eens iets "anders" ? Gelegen langs de Schelde te Oudenaarde is onze feestzaal, verbonden aan de brouwerij Liefmans, een unieke lokatie voor uw huwelijksfeest ! Elk feest is maatwerk en volledig naar uw wens. Meer info