Nu Online
Momenteel zijn er 727 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

afgeven bruid aan bruidegom

25-1-2005 15:53:21
Gaat de suite volledig binnen en loopt de vader met bruid naar voren of wordt er afgegeven aan de ingang van de kerk en volgt de suite dan het bruidspaar? Wat is de juiste manier?

Karen
2-4-2005
Meld misbruik

Reacties: 6 | Gelezen: 877

Liesbeth
16-4-2005
 Meld misbruik25-1-2005 16:14:09

hallo Sophie,

dat kun je afspreken met je ceremoniemeester. Wij gaan iedereen laten de kerk binnengaan vooraleer ik met mijn papa binnin kom...

groetjes

Liesbeth
16-4-2005
 Meld misbruik25-1-2005 16:14:37

sorry, vergist van naam: hallo Karen!

Liesbeth
14-5-2005
 Meld misbruik25-1-2005 20:22:29

Bij ons gaat ook iedereen binnen vooraleer ik met mijn vader binnenkom. Maar uiteindelijk doe je het zoals je zelf het beste vindt denk ik.

Tom

Meld misbruik26-1-2005 11:48:55

Met mijn koperkwintet speel ik vaak op huwelijken en daar is de intrede ook meestal gesplitst. Wij beginnen te spelen als de familie (+ bruidegom) binnenkomen. De bruid blijft met de vader wachten aan de deur. Daarna komen zij binnen als wij 'Brautchor' (daar komt de bruid...) spelen.
Meer info op www.imperialbrass.tk

Groeten,
Tom

Valerie
3-9-2005
 Meld misbruik26-1-2005 17:15:33

Ik denk dat je ook wel gemakkelijk zelf kan beslissen. Ik ga gewoon met mijn vriend naar binnen. Mijn papa is overleden en daarom heb ik geen zin in zo'n gedoe. Misschien kun je ook eens informeren bij de priester? Die kan daar zeker op antwoorden.

groetjes
Valerie

Sophie

Meld misbruik28-1-2005 14:11:35

Wij hebben hiervoor geïnformeerd bij onze ceremoniemeester.
Er zijn 2 manieren volgens hem: ofwel vormt je suite een erehaag en kom jij dan met je papa binnen en ga je als eerst naar voor. Ofwel kan je op de "amerikaanse" wijze trouwen: je laat eerst je suite binnengaan, dan de bruidegom met moeder. Jij wacht dan bijv. met je vader in de auto totdat je verloofde vooraan staat. Op het moment dat hij bij het altaar staat kom jij dan binnen met je papa en loop je naar hem toe.

Hopelijk helpt dit je verder.

Greetz

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...