Terug naar overzicht
Hallo, Ik weet ook niet juist hoe dit in elkaar zit. Maar de eerste keer dat de wij diaken zagen vroeg hij aan ons wat voor een dienst dat we wouden, echt een kerkelijke (gebonden aan rituele van het christelijk geloof, je wordt dan getrouwd door de pastoor) of een viering (meer losser en niet met al de rituele, deze wordt uitgevoerd door de diaken) wij hebben het laatste gekozen omdat we er echt iets uniek, waarschijnlijk zoals iedereen, willen maken.groetjes Fieke
hallo,wij hebben gekozen voor een eucharistie (vele teksten en de liedjes mag je ook zelf kiezen). Onze pastoor wilde dat wij een huwelijksvoorbereiding volgden, maar de data waarop deze doorgingen zijn echt onmogelijk voor ons. We hebben hem dit gezegd, en dan heeft hij ons een blad gegeven met allemaal vragen die we elkaar moeten stellen en waar we over moeten praten (om te zien of je elkaar echt goed genoeg kent...)Echt verplicht is dit dus niet.
Hallo,Bij ons is dit wel verplicht. Normaal gingen we nu zondag maar we waren het enige koppel dat was ingeschreven dus nu is het verzet naar 26 april. Groetjes,Ann (nog 155 dagen)
De pastoor legt er bij ons ook nogal de nadruk op dat we op de vormingsdag ivm huwelijksvoorbereiding aanwezig zijn. Woensdag 16/02 gaan wij er heen. We weten niet goed wat te verwachten. Iemand al ervaring hiermee?Groetjes.
Wij hebben onze "verloofdenpastoraal" al een tijdje achter de rug. We wisten ook niet wat te verwachten, maar alles viel heel goed mee. Wij moesten bij een echtpaar thuis gaan en er werd aan de hand van schrifelijke vraagjes gepraat over jezelf, je partner, je relatie en waarom we voor de kerk wilden huwen. Dit alles gebeurde in een losse sfeer en was wel aangenaam. Ik zou me er niet te veel zorgen over maken.Groetjes,Sofie 07-05-05
Normaal gezien is dat helemaal niet verplicht. Onze pastoor zei dat hij het voorstelde, maar dat we zelf moesten beslissen of we dat deden of niet en wij hebben ervoor gekozen om dat niet te doen.