Nu Online
Momenteel zijn er 204 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Korting reisbureau?

11-2-2008 14:37:15
We hebben onze huwelijksreis naar Mauritius vastgelegd. Zijn er nog mensen die naar Mauritius gaan en hoeveel kost het jullie ongeveer? We hebben zeker niet de duurste prijs/nacht genomen en nog verschoten we enorm. Ik heb al heel wat gelezen en dacht gemiddelde huwelijksreis aan 4.000 € maar we zitten bijna aan 6.000 € (9 nachten-11 dagen, all-in). We zijn zo'n dure reizen niet gewoon...
Heeft er ook iemand korting gekregen bij zijn reisbureau en hoeveel bedroeg dit? We hebben natuurlijk weer niet vergeleken maar bij ons vaste reisbureau geweest en zij geven 3% korting van het totaalbedrag, te besteden aan een volgende reis (misschien ben ik onredelijk maar ik was wat ontgoocheld want wij gaan elk jaar zeker 3, 4 keer op reis dus we zijn wel een goeie klant (ze kennen ons zeer goed) en we hebben hen al aan tal van andere klanten geholpen).

Inge
14-6-2008
Meld misbruik

Reacties: 7 | Gelezen: 1393

Sandra
30-8-2008
 Meld misbruik11-2-2008 14:42:59

Wij hebben afgelopen weekend reisbrochures doorgenomen. Mauritius is een dure bestemming. De prijs die je betaald hebt, is normaal denk ik. Allen moeten jullie toch eens nagaan of jullie geen speciale kortingen kunnen krijgen. Bij Pegase bvb, weet ik dat bijna alle aangeboden hotels in Mauritius voor pas gehuwden een korting van maar liefst 25% geven! En de aangeboden hotels zijn echt wel heel mooi en de moeite hoor! Maar omdat het zo ver is, blijft het na de korting nog duur.
Ik geef je toch nog even de website mee (kan je nog vergelijken): http://www.pegase.be

Charlotte
19-9-2008
 Meld misbruik11-2-2008 14:50:08

Ook wij gaan nr Mauritius. We vertrekken 21september en zullen er 10d verblijven in hotel Le Dinarobin. Het juiste bedrag weet ik niet, vermits dat mn vriend zn afdeling is, mr ik denk een goeie 5000e. We hebben van ons reisbureau zelf geen korting gekregen mr genieten wel van heel veel andere honeymoonkortingen: voor zowel de vlucht en het verblijf krijgt de bruid 50% korting en we betalen half pension mr krijgen all in. Dit maakt dus een groot verschil. Dat het maar vlug zo ver is...;-)

Stephanie
12-4-2008
 Meld misbruik11-2-2008 15:23:50

wij gaan naar mauritius in april en betalen voor 9d/10n 4100 EUR, hotel Le maritim denk ik, all inclusive. we hebben 50% korting op bruid gekregen dacht ik.
en ons vlucht was nog redelijk van prijs omdat we goed op tijd geboekt hebben.

groetjes

Stephanie

sarah
17-5-2008
 Meld misbruik11-2-2008 22:27:09

je moet naar de huwelijkskorting in de boeken kijken... dat verschilt per hotel

een reisbureau kan in principe niet meer korting geven, want ze verdienen zelf maar iets van een 8% op een reis. (dat hebben ze ons op school geleerd..)

Tamara

Meld misbruik11-2-2008 22:51:55

Wij hebben bij Neckermann voor ons hotel op Cyprus 25% korting gekregen op het verblijf van beiden, scheelde 595 EUR. Daarbovenop krijgen we ook nog van het hotel een romantisch diner bij kaarslicht en 4 vouchers voor een wellnessbehandeling aangeboden van het hotel.
Gewoon zoeken wat er in de brochures als extra vermeld staat met bijvoorbeeld het symbool van de 2 ringen.

Katleen
6-9-2008
 Meld misbruik12-2-2008 9:16:46

Hey Inge,
Ik werk zelf in een reisbureau en voel mij dus een beetje verplicht om even te reageren.
Het is inderdaad zo dat de marges op reizen zéér klein zijn. Wij geven nooit korting (behalve natuurlijk wat in de brochure staat). Maar dus nooit zo'n extra percenten - zelfs niet aan goede klanten. We geven soms wel eens iets extra zoals bijvoorbeeld een reisgids. Daartegen mag ik wel zeggen dat wij een héle goeie service geven, veel tijd met de klant besteden en iedereen zo goed mogelijk proberen te adviseren. Niet zomaar het duurste verkopen maar wel hetgeen het beste bij de klant past. Indien we korting zouden geven zouden we meer klanten hebben en de tijd per klant moeten beperken. Dit komt onze service niet ten goede. En het loont want we hebben een zeer laag klachtenpercentage. Kijk dus niet naar waar je het meeste korting krijgt maar wel waar men jou het beste helpt. Zeker voor zo'n belangrijke reis als een huwelijksreis.
Geloof mij, met die 3% heeft het reisbureau jou al heel wat van hun commissie gegeven!

Grts, Katleen

Patricia

Meld misbruik12-2-2008 10:50:07

Wij gaan ook naar Mauritius, hotel Le Meridien, all inclusive.
Wij kregen van het hotel 12,5% korting op het verblijf van beiden en krijgen ook nog een welkomstdrink (of een fles, dat ben ik niet meer zeker), een diner voor twee, en een massage voor twee.

Bij ons komt het in totaal (korting eraf) op een 5400€.
Idd best prijzig, maar het mocht voor ons eens iets speciaals (idyllisch) zijn en we zijn de laatste vier jaar toch niet meer op reis geweest.

Het reisbureau raadde ons aan om ons trouwboekje mee te nemen, om ev nog een upgrade van kamer te krijgen ter plekke. Ze zeiden ons ook dat ze voor jonggehuwden meestal ook wel wat extra doen op Mauritius.

Patricia

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...