Nu Online
Momenteel zijn er 667 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Hoe namen vermelden op uitnodiging?

11-2-2008 15:45:33
Hallo iedereen,

Een rare vraag misschien, maar hoe worden de namen van de genodigden correct vermeld op de uitnodiging?
Is dat bvb.: De heer & mevrouw Blomme - Detavernier? Of anders?

alvast bedankt!

Groetjes
Sofie

Sofie
23-5-2008
Meld misbruik

Reacties: 6 | Gelezen: 504

sandra
22-9-2007
 Meld misbruik11-2-2008 17:14:38

dit is eigenlijk afhankelijk van wie je uitnodigd. nodig je het hele gezin op dat adres uit, dan schrijf je fam. huppeldepup. nodig je enkel de heer en mevr uit dan schrijf je normaal gezien gewoon dhr en mevr huppeldepup (enkel de familienaam van de man des huizes.)
soms als je het een beetje informeler wilt houden kan je zelfs schrijven 'piet en els' en dan het adres. dat kies je eigenlijk een beetje zelf....

Sofie
23-5-2008
 Meld misbruik11-2-2008 18:25:15

Hallo Sandra,

Bedankt voor de reactie. De meisjes(familie)naam moet je dus eigenlijk niet vermelden? Maakt een mooi verschil in de zoektocht vooraf ;)

Groetjes
Sofie

Karen
13-9-2008
 Meld misbruik12-2-2008 12:53:56

Hey Sofie!

Wij gaan ofwel hun voornamen (met eventueel nonkel of tante voor) en de namen van hun kinderen op de enveloppe zetten ofwel familie (naam man)-(naam vrouw). Persoonlijk zou ik het erg vinden als mijn meisjesnaam opeens 'vergeten' zou worden omdat ik toevallig getrouwd ben, 'ik ben mijn man niet, he' zou ik dan denken (maar da's echt een persoonlijke mening).
Waar wij een probleem mee hebben, zijn de vrijgezelle familieleden die alleen wonen (en van sommige weten we niet of die een vriend(in) hebben of niet), moeten we dan 'en partner' (wat als ze er geen hebben?) zeggen of 'en gast' (maar dan nemen ze misschien een goede vriendin of zo mee en da's ook niet de bedoeling) of enkel hun naam (maar dan zijn ze misschien beledigd omdat hun eventueel lief niet meemag)?
Zoveel gevoeligheden waar je rekening mee moet houden, pffffffffff ...

Nog veel plezier met de voorbereidingen!

Groetjes,
Karen
13/9/2008

dorien
4-10-2008
 Meld misbruik12-2-2008 19:26:06

hey,

voor de vrijgezellen onder onze gasten schrijven wij inderdaad Dhr/Mevr. ... en partner. Ik vind dat ieder het recht heeft om een eventuele partner mee te brengen. Stel je voor dat bij het versturen van de uitnodigingen hij/zij vrijgezel is en op je trouwdag zelf toch een relatie heeft met iemand, dan kun je die toch moeilijk weigeren? Vroeger haatte ik het trouwens om helemaal alleen naar zulke feesten te moeten gaan, ik ging liever niet dan helemaal alleen. Dus bij ons is die partner welkom!

groetjes!

Sofie
23-5-2008
 Meld misbruik12-2-2008 21:52:32

Hallo Karen & Dorien,

die partners zijn inderdaad een heikel punt... Bedankt voor de tips!

Groetjes
Sofie

Stephanie
14-8-2008
 Meld misbruik17-2-2008 22:59:30

Goh over die wel of niet partner gaan wij het volgende doen: Op het moment dat we uitnodigingen versturen, gaan we na wie een partner heeft en wie niet. Zij die geen partner hebben op dat moment, sorry maar die wordt dus alleen uitgenodigd. Als ze dan een partner hebben op de dag van de trouw, dan hebben ze die nog niet zo lang, en dan heb ik ook niet veel zin om kersverse "partners" te ontmoeten op onze trouw.

Misschien beetje harde gedachte, maar anders zijn dat tientallen extra mensen... En de dag na onze trouw, kunnen die relaties al stukgelopen zijn (ik denk vooral aan de jongere garde) en dan hebben wij daarvoor betaald...

Groetjes!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Drukkerij nodig?
www.carddreams.be Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart. in Deurne
Carddreams.be is de kwaliteitswebsite waar je zelf gemakkelijk en voordelig jouw trouwkaarten kan maken en snel bestellen. Een prachtige bruiloft organiseren was nog nooit zo eenvoudig met de unieke collectie van huwelijksuitnodigingen van Carddreams.be. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
Grafische Vormgeving bvba Toffe kaarten, die hartjes raken in Herentals
Kies een toffe trouwkaart. Bezorg tekst. Wij maken de trouwkaarten en leveren drukwerk. Trouwkaarten - gastenboeken - RSVP kaartjes - gadgets - en veel meer... Meer info
CartaRosa - Publibytes bvba Originele trouwkaarten van CartaRosa in Brasschaat
Jullie willen van jullie trouwdag een onvergetelijk moment maken en daar hoort een originele trouwkaart bij. CartaRosa is de nieuwste collectie hedendaagse trouwkaarten met een hip en trendy design die je online kan bestellen. Ook maatwerk en lasersnijden Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info