Nu Online
Momenteel zijn er 736 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Huren kostuum

30-1-2005 19:08:06
Bij ons dook er plots een onverwacht probleem op, mijn vriend ging onlangs zijn kostuum kiezen. Daar bleek dat onze gasten uit de suite tijd hebben tot eind maart om hun huurkostuum te passen. Ze hebben dus nog wat tijd, maar we dachten, beter iets te vroeg op de hoogte brengen dan te laat. We gingen aan het werk, nu blijkt dat de broer van mijn vriend geen kostuum wil huren!!!
Hij wil er we zo eentje dragen, maar wil niet zelf voor de kosten opkomen.
Nu is mijn vraag: wat moet ik hiermee doen????? Ik ben bang dat er nog mensen zullen zijn die zo reageren.
Groetjes Isabel

Isabel
4-6-2005
Meld misbruik

Reacties: 10 | Gelezen: 667

Emmely
20-8-2004
 Meld misbruik31-1-2005 7:43:34

bij ons geen gehuurde kostuums.. want voor ons is dat ook maar weggesmeten geld, iedereen deed een eigen naar zijn keuze kostuum aan, dat ze zelf kochten...en in het grijs...met dezelfde bloem erop, viel dat echt heel goed mee...verschillende leeftijden, verschillende smaken ook wel hoor..

Hilde
8-1-2005
 Meld misbruik31-1-2005 7:52:31

Dag Isabel,
Ja je kan ze niet allemaal verplichten om een kostuum te huren, dat zijn onkosten waar ze niks van hebben. Ja en als je dan iedereen in hetzelfde kostuum wil gekleed zien, vind ik dat je dan wel zelf voor de kosten moet opdraaien. Dat is mijn persoonlijke mening. Trouwens op je trouwdag is het niet het belangrijkste of iedereen wel hetzelfde pak aanheeft. Als iedereen zich maar goed voelt die dag dan zie je alleen maar stralende gezichten en ben jezelf ook wel een stralend bruidje, het gaat die dag trouwens om jullie zelf en niet je familie en gasten. Geniet nog maar van je voorbereidingen. Groetekes van een reeds getrouwd bruidje.

Mieke
11-6-2005
 Meld misbruik31-1-2005 8:31:41

Mijn persoonlijke mening is dat ik dat maar flauw vind. Het is jullie dag, ze zouden alles moeten doen om er jullie dag van te maken, zoals jullie dit wensen. Ze zouden zich anders toch in een nieuw kleedje stoppen en dat zou héééél wat meer kosten dan een kostuum huren. Tenslotte : jij betaalt de kledij van zijn vrouw toch ook niet?
Als je éénmaal familie hebt die niet meewerkt hé... I know ...

Groetjes,
Mieke

Christophe en Joyce
2-7-2005
 Meld misbruik31-1-2005 10:50:25

Ik vind dat ook ... wringen om te wringen!
Wij hebben ons al ingelicht en blijkt dat een kostuum huren als prijs 55 - 75 € draagt...
Is inderdaad niet echt superveel !
Iets kopen zou zeker duurder zijn!
En zoiets doe je toch gewoon voor een koppeltje dat gaat trouwen ...

Wacht maar even, discussieer er maar niet om ... haalt weinig uit!
Wat ik zou doen is ze dan gewoon voor de keuzen laten als ze echt niet willen ...
Het belangrijkste vind ik persoonlijk dat je beide vaders en grootvaders in idem kostuum zijn en dan kan je nog dezelfde corsage geven aan de anderen die dan een eigen kostuum dragen in een kleur die min of meer overeenkomt met de kleuren van het gehuurde kostuum...

Allez zo denk ik erover ...

Groetjes
Joyce

geert
23-4-2005
 Meld misbruik31-1-2005 15:10:44

kleingeestige schoonbroer

Els
1-4-2006
 Meld misbruik1-2-2005 19:57:07

wie is er nu nog van mening dat de suite echt in dezelfde kleding moet rondhuppelen?? laat ieder toch zijn eigen kleding dragen?? en eerlijk gezegd, in een gehuurd kostuum zou ik, als ik een man zou zijn, ook nooit willen rondlopen hoor!!

Cindy
24-6-2006
 Meld misbruik2-2-2005 8:09:36

Bij ons in de familie is dit geen probleem, het zijn allemaal mannen die bijna nooit een kostuum dragen. Dus vonden ze het eigenlijk wel een goed idee om er een te huren en niet te moeten kopen. Dat dragen ze toch niet meer. Nog veel succes.Als jullie het zo willen zou ik er toch voor gaan.

stephanie

Meld misbruik3-2-2005 13:57:30

Wij hebben het zelfde meegemaakt. Iedereen heeft bij ons een kostuum gehuurd en mijn oudste broer wilde die niet huren en hebben hem dan in het zelfde laten kopen gelijk de andere ook in het grijs. Maar op de trouw zie je dan wel dat het niet hetzelfde is en dat er ene persoon uit de haak loopt. De mensen spreken dan wel zie nu een keer naar de dienen lopen die heeft een andere kostuum. Maar van de andere zeggen ze dat niet. Dus hem loopt er anders bij. Dus ik zou het gewoon laten maar zeker niet betalen hoor. Wnat jullie feest is al een grote kost om dan nog eens voor de familie te moeten betalen.
groeten stephanie

Liesbeth
16-4-2005
 Meld misbruik4-2-2005 14:18:23

ik zou dit ook zeker niet betalen,hoor! De kosten lopen zo al hoog genoeg op. Bij ons waren er in t begin ook wat strubbelingen bij de schoonfamilie, maar uiteindelijk zijn ze toch gaan passen... Hopelijk loopt het bij jullie ook goed af!
groetjes

Tine
6-8-2005
 Meld misbruik5-2-2005 15:11:23

Ik vind dat de reactie van Hilde oprecht is... ik ben van dezelfde mening. Bij ons vragen we dat de mannen wel in kostuum komen, maar ze mogen aandoen wat ze willen. (ik vind het trouwens niet zo mooi dat iedereen hetzelfde aanheeft). Twee jaar geleden trouwde een goeie vriend van ons, en die wou de mannen ook in eenzelfde kostuum... kosten te betalen door de drager... awel, ik vind dat niet correct. wie wil dezelfde kostuums ? Jullie toch ? Dan vind ik dat je de kosten ook moet dragen... Ik denk trouwens niet dat alle mannen zich goed voelen in zo'n zelfde, stijve kostuum.
Succes nog !

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...