Nu Online
Momenteel zijn er 669 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Zelf Uitnodigingen maken - Welk PC Programma

12-2-2008 18:56:33
Hallo iedereen,

Zoals zovelen willen we ook graag onze uitnodigingen zelf ontwerpen. Zijn er mensen die weten welk PC programma je best gebruikt om met je ontwerp naar een drukker te stappen?

Dankjewel,

Lore

Lore
5-7-2008
Meld misbruik

Reacties: 16 | Gelezen: 3334

Cindy
12-9-2008
 Meld misbruik12-2-2008 18:57:58

hoi
ik heb de voorkant in photoshop gedaan.
de rest van tekst wordt in word gezet en afgedrukt op een kaartje

grst cindy 12/08/09

dorien
4-10-2008
 Meld misbruik12-2-2008 19:18:22

Hey,

Naast Photoshop (waarvan ik persoonlijk vind dat je toch al heel wat basiskennis moet hebben alvorens met dit programma te beginnen ontwerpen) heb je ook de iets gebruiksvriendelijke programma's Indesign (nogal duur!) en Publisher (vind je tegenwoordig in elke xp-versie).

Ik persoonlijk zou voor publisher gaan. Je kunt er heel gemakkelijk met foto's en tekst door elkaar werken. Misschien is het iets minder dan photoshop en indesign qua effecten die je kunt toepassen, maar toch de moeite om eens te proberen.

groetjes!

Bart

Meld misbruik12-2-2008 19:52:18

in principe kan je elk DTP programma gebruiken. Echter het beste is als je een programma neemt waarmee je je design naar pdf kunt omzetten.
Een pdf bestand bevat alle info aangaande fonts en layout ... met die file kan de drukker zijn ding doen. Ze vragen bijna altijd een pdf op 300 dpi.
mogelijkheden zijn dus ... photoshop maar eveneens openoffice (wat gratis te downloaden is en de export to pdf modus bevat)

groeten, dj LeBart

Cindy
15-3-2008
 Meld misbruik12-2-2008 19:57:06

Ik heb onze uitnogiding ook zelf ontworpen, maar zonder de pc. Ik ben met alle stukken en brokken naar de drukker gestapt en gezegd hoe ik het wou en waar alles moest komen en zo gezegd, zo gedaan :-) Die mensen hebben ervaring genoeg en materiaal genoeg hoor, je hoeft heus zelf niet te gaan knoeien ;-)

Ann

Meld misbruik12-2-2008 22:20:38

ik ga mijn uitnodigingen volledig zelf maken/printen. Heb een afbeeldingkje gemaakt met photoshop, en dit dan verwerkt in publisher met bijhoorende teksten enzo. In de AVA passe-partout (van die kaartjes met een raampje in) gaan halen, en een mooi lintje, mijn ontwerpje geprint, in het passe-partoutje, lintje errond en klaar is kees. Hier kruipt wel meer werk in als je ze alle 75 zelf moet maken, maar prijs is veel minder, en kheb daar een super leuk gevoel over.
Uiteindelijk met een deftige printer kan je hele mooie dingen maken.
Photoshop is wel het ideale programma om mooie afbeeldingen te maken, of te personalliseren, en der bestaan sites zat die uitleggen hoe je alles moet aanpakken.

Groetjes
Ann 06/09/2008

Dany
24-5-2008
 Meld misbruik13-2-2008 11:59:24

Ik heb mijn uitnodigingen in Illustrator gemaakt en de bewerkingen van de foto's in Photoshop...

Dany
24-5-2008
 Meld misbruik13-2-2008 11:59:40

Ik heb mijn uitnodigingen in Illustrator gemaakt en de bewerkingen van de foto's in Photoshop...

Dany
24-5-2008
 Meld misbruik13-2-2008 12:01:57

Wel opletten met tekst in Photoshop hé... Dit kan "slechte" resultaten geven in druk aangezien de tekst dan volledig vector based is i.p.v. vector...

Maak mijn beelden steeds in photoshop en alle teksten in illustrator en indesign

Dany
24-5-2008
 Meld misbruik13-2-2008 12:02:11

Wel opletten met tekst in Photoshop hé... Dit kan "slechte" resultaten geven in druk aangezien de tekst dan volledig vector based is i.p.v. vector...

Maak mijn beelden steeds in photoshop en alle teksten in illustrator en indesign

Cindy
12-9-2008
 Meld misbruik13-2-2008 20:29:59

heb al een test afdruk besteld via een online fotobedrijf en het resultaat is even goed als op pc

ik heb idd een basiscursus photoshop gevolgd om dit te kunnen

grts cindy 12/09/08

Kimberley
12-9-2008
 Meld misbruik15-2-2008 15:26:51

Heb mijn uitnodigen in PowerPoint gemaakt en mijn vader gaat ze laten afdrukken. Hij heeft zelf als dtp-er gewerkt en weet perfect hoe hij mijn wensen op papier moet zetten. Hij heeft ook de trouwkaarten van mijn zus gemaakt en iedereen was verbaasd dat het eigen werk was.

Heb goede hoop dus ;)

Groetjes
Kimberley 12/09/2008

Nathalie
13-6-2008
 Meld misbruik15-2-2008 21:18:59

Heykes,

Eventjes ter info, als je gemakkelijk je uitnodigingen wilt maken ga even piepen op www.fotokaarten.nl daar kan je uitnodigingen maken met eigen foto en het is echt kinderspel. Ik heb mijn uitnodigingen daar besteld. Binnen de 4 dagen lagen ze in mijn bus, het is spotgoedkoop en je hebt er geen werk aan. De druk is heel mooi. Enfin je ziet maar

Succes

Groetjes
Nathalie

Ibe
22-5-2010
 Meld misbruik17-2-2008 19:14:29

Ik ben momenteel de mijne aan het ontwerpen via Exell.com, dat is een online "fotograaf" waar je een programma kan downloaden, het is echt kinderspel om hiermee je eigen kaarten te ontwerpen. wij werken wel met foto's van onszelf op de voorzijde, vandaar. De achtergrond wordt zwart, de tekst zilver en de foto's zwart-wit aangezien ons kleurenthema van de dag ook zwart-wit is.

Vanessa
24-5-2008
 Meld misbruik24-2-2008 20:32:15

Tip bij photoshop: bij het begin van je opmaak bij image size gewoon 300dpi invullen ipv 72 dan heb je geen onduidelijke tekst, als je dit nadien nog veranderd heeft het geen effect meer.

Vanessa
24-5-2008
 Meld misbruik24-2-2008 20:32:31

Tip bij photoshop: bij het begin van je opmaak bij image size gewoon 300dpi invullen ipv 72 dan heb je geen onduidelijke tekst, als je dit nadien nog veranderd heeft het geen effect meer.

Vanessa
24-5-2008
 Meld misbruik24-2-2008 20:32:47

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Drukkerij nodig?
www.carddreams.be Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart. in Deurne
Carddreams.be is de kwaliteitswebsite waar je zelf gemakkelijk en voordelig jouw trouwkaarten kan maken en snel bestellen. Een prachtige bruiloft organiseren was nog nooit zo eenvoudig met de unieke collectie van huwelijksuitnodigingen van Carddreams.be. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
Grafische Vormgeving bvba Toffe kaarten, die hartjes raken in Herentals
Kies een toffe trouwkaart. Bezorg tekst. Wij maken de trouwkaarten en leveren drukwerk. Trouwkaarten - gastenboeken - RSVP kaartjes - gadgets - en veel meer... Meer info
CartaRosa - Publibytes bvba Originele trouwkaarten van CartaRosa in Brasschaat
Jullie willen van jullie trouwdag een onvergetelijk moment maken en daar hoort een originele trouwkaart bij. CartaRosa is de nieuwste collectie hedendaagse trouwkaarten met een hip en trendy design die je online kan bestellen. Ook maatwerk en lasersnijden Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info