Nu Online
Momenteel zijn er 655 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

akte van aangifte (of 'ondertrouw'

13-2-2008 13:52:58
Mijn ventje heeft me zojuist eigenlijk wel verrast: hij wil morgen, op Valentijn, naar het gemeentehuis gaan om de akte van aangifte voor onze trouw te doen. Echt lief hé!
Maar hij heeft nog steeds geen getuige gekozen. Moet die dan eigenlijk al bekend zijn? Mijn broer wordt mijn getuige en is geboren in dezelfde gemeente waar wij trouwen, moet ik dan ook van hem enige gegevens meenemen? Verder nog iets wat ik vergeet?

Tamara

Meld misbruik

Reacties: 17 | Gelezen: 866

evy
1-3-2009
 Meld misbruik13-2-2008 13:56:00

Zorg dat je beiden je paspoort bijhebt, dat is al voldoende. Ik kreeg een papier mee dat ik moet invullen over de getuigen. Dit moet ik later binnenbrengen op het stadhuis.
Hierop moet ik invullen van de getuigen: naam+voornamen, adres, geboorteplaats+geboortedatum, verwantschap en rijksregisternummer.
Veel succes!

Eva
14-6-2008
 Meld misbruik13-2-2008 13:57:51

Hallo, wij zijn voorige week de akte gaan tekenen. Wij moesten van onze getuigen de rijksregisternr meenemen. Wel een heel gedoe bij ons want mijn zus woont in maastricht (nl) en daar had ik een heel inschrijvingsbewijs van nodig. Maar als jullie getuigen in belgie wonen volstaat dat rijksregisternr. wel hebben wij 25€ moeten betalen omdat we op zaterdag trouwen en 20 € voor het trouwboekje. Ben al blij want ik heb al eens gehoord dat je in sommige gemeenten 100 à 200€ moet betalen. Groetjes en geniet van de voorbereidingen.

Hilde
14-6-2008
 Meld misbruik13-2-2008 14:09:44

Hoi Tamara
Wij moesten van de getuigen naam, adres, verwantschap en geboortedatum + plaats meedelen.
Eva, wel gek. Mijn schoonbroer is ook getuige en wij hadden dat allemaal niet nodig. Bij ons betaal je € 15,00 en wij trouwen ook op zaterdag!

Veel plezier morgen Tamara!!!
Hilde

evy
1-3-2009
 Meld misbruik13-2-2008 14:11:07

Nu ik hier die bedragen lees...wij betalen 75€. Wij trouwen op een vrijdag, want hier kan je simpelweg niet op een zaterdag trouwen :(

Katrien
9-8-2008
 Meld misbruik13-2-2008 14:11:44

Hoi,

Je getuigen kan je zelf nog de dag zelf doorgeven! Dus geen paniek.
Wij betalen om te trouwen op een zaterdag 200€ en voor het trouwboekje 20€.

Groetjes, katrien

Sofie
16-8-2008
 Meld misbruik13-2-2008 14:18:30

Hey,

wij moesten idd naam, geboortedatum, woonplaats en verwantschap van de getuigen hebben. Moest de getuige nog veranderen, kan dat op de dag van de trouw nog bij ons.

Wij moesten enkel 15 euro betalen voor het trouwboekje.

Veel succes!
Sofie
16-08-08

Sofie
16-8-2008
 Meld misbruik13-2-2008 14:19:27

Ahja, nog vergeten:

mijn getuige woont in Italië en is Italiaanse, dat was geen probleem hoor. Enkel dezelfde gegevens doorgeven en dat was ok.

anuschka
30-8-2008
 Meld misbruik13-2-2008 14:30:55

Hey

Wij hebben de namen van onze getuigen zelfs niet moeten doorgeven!
Wij hebben enkel 15€ moeten betalen voor ons trouwboekje, anders geen kosten!

Groetjes

Anuschka
30/08/08

Inge
14-6-2008
 Meld misbruik13-2-2008 14:32:06

Wij zijn dit zo'n 2 weken geleden gaan doen. We moesten een kopie van de identiteitskaarten van de getuigen meehebben en 10 € betalen voor het trouwboekje (voor een zaterdag). Na de trouw wordt er wel niks meer gegeven door de gemeente (soms wel heb ik al gezien).

Groetjes,
Inge
14/06/2008

Patsy
17-5-2008
 Meld misbruik13-2-2008 15:11:44

Dag Tamara,

Wij gaan ook morgen in ondertrouw ..Leuk en zo ook een dag om nooit meer te vergeten.. Wij trouwen in Lint en om op een zaterdag te trouwen kost dit ons 125 € en 11 € voor het trouwboekje .. Wij hebben ook enkel de gegevens van onze getuige gevraagd met rijksregisternr daar deze beide uit andere gemeenten komen dan ons!
Mijn tante werkt op de dienst bevolking en kan zo ook onze dienst bij staan .. Zij had dan ook al een jaar geleden een plaatsje in de agenda gereserveerd voor ons .. ! Wel erg dat je maar enkele weken op voorhand je huwelijk kan aangeven, ondertussen dat je uitnodigingen al wel de deur uit zijn ..
Wij zijn nu zeker van onze datum en uur.. maar geloof best dat dat bij andere mensen problemen kan geven.
Patsy17/05/08

karlien
28-6-2008
 Meld misbruik13-2-2008 17:32:21

Wow,
als ik hier lees dat sommigen onder jullie maar 15 euro betalen om op een zaterdag te trouwen sta ik wel even 'paf'...
Wij betalen nl 250euro... Best wel veel dus...
Bij ons in de stad kan je enkel op dinsdag- en vrijdagvoormiddag gratis trouwen, de andere dagen kosten 125 euro en zaterdag dus 205

valentine
27-6-2008
 Meld misbruik13-2-2008 17:52:33

Hallo

Eerst je dag vastleggen en dan contacteren ze je nog wel eens dichter bij het huwelijk. Dan moet je bevestigen welke getuigen, moet je jou pas meehebben ... Bij ons zal dat 3maand voor ons huwelijk zijn.
Wij betalen helemaal niets aan de gemeente ook het boekje krijgen we gratis.
Der is anders wel geen premie...

Groetjes

Veronique
3-5-2008
 Meld misbruik13-2-2008 18:03:24

Dag Tamara,

in Gent kan je ook pas 6 maand voor je écht trouwt, in ondertrouw gaan. Je moet dan je dag van trouwen zeggen, en wij konden het uur niet kiezen: 't was 'aansluiten bij de rest' (we wilden 4/4 om 4u maar da's dus niet gelukt).

Wij moesten gewoon de naam van onze getuigen geven, en die werden dan in de pc opgezocht en ze hadden de gegevens automatisch.

In Gent twee formules trouwens: op heel sommige momenten ('s morgens vroeg, soms maandag-namiddag) enkel boekje, anders (dus gelijk welke dag) 174 euro + 15 euro voor je boekje :(

Geniet ervan morgen!

Vero

Kelley
20-9-2008
 Meld misbruik13-2-2008 19:18:14

Ja amai is me dat verschieten...als ik zie wat sommige koppels moeten neertellen om te trouwen...wij trouwen op een zaterdag en betalen 30 euro.

Wij hebben bij de reservatie van uur en dag van ons huwelijk reeds een blad meegekregen waar we de gegevens moeten op in vullen van onze getuigen. Wanneer we dan de def.aangifte van onze trouw doen, dienen we dat blad terug te geven. En dat is max. 6 maanden voor het huwelijk.

Groetjes

Patricia

Meld misbruik14-2-2008 10:51:38

Veronique

Wij trouwen ook in Gent en wij konden max één jaar op voorhand onze datum en uur vastleggen. Wij konden wel het uur kiezen, mss omdat wij de eersten waren voor die datum?

Patricia
01/08/2008

Tamara

Meld misbruik14-2-2008 13:44:30

Voila, het is gebeurd. We zijn dus deze voormiddag bij de gemeente langsgeweest. Even wat paraferen en tekenen en een kwartiertje later stonden we weer buiten. Stelde niet veel voor hoor.
Nu moeten we nog enkel een verklaring van de notaris binnenbrengen en aangeven wie de getuige van mijn ventje wordt (daar is hij nog altijd niet zeker van).
Oh ja, wij moesten maar 12,50 EUR betalen en dat was enkel voor het trouwboekje. Voor de rest komt er niets meer bij.

Liesbeth
17-5-2008
 Meld misbruik29-2-2008 9:34:37

amaai zo weinig!
Wij moeten in totaal voor het gemeentehuis €135 betalen!
Het is wel op een zaterdag, heb gezien dat dat duurder is dan andere dagen, maar toch, het is toch steeds min €50, behalve op donderdag (gratis)!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...